Onze jongste van ruim 10 maanden heeft nu al een week een ontstoken vinger ( zijn pinkje ) Het zit ongeveer tot halverwege. Vorige week donderdag heb ik de HA gebeld, en ik kreeg de assistente. Ze vroeg hoelang in al in soda aan het weken was ( toen een dag of 2, 3 ) en zei dat ik het minimaal een week moest doen. Als het dan nog niet over was, dan moest ik bellen. Afijn, vandaag nog niet over en de nagel begint los te laten ( brrrr ) dus maar weer de HA gebeld. Nu kan ik vanmiddag terecht. Maar.... nu heb ik dus even op internet gelezen, héél stom, wat de consequenties van een heftig ontstoken vinger kan zijn. En ik kan je vertellen, ik word er niet blij De ontsteking doorprikken, en in het ergste geval kan er een amputatie plaats vinden. Ik maak me nu best wel zorgen, want de ontsteking lijkt vrij heftig. Zijn vinger is ook aan het 'vervellen', hij is dus gewoon uit zijn velletje geknapt. Ben er knap misselijk van. Nu heb ik 3 keer per dag geweekt in het soda en overdag, omdat hij kruipt, een beetje betadine zalf erop gesmeerd en een pleistertje er om heen gedaan. 'S nachts open gelaten. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, tenminste, hij wordt er niet door beperkt. Als ik er aan zit doet het hem pijn, maar verder speelt hij gewoon. Zijn hier meer mama's van wie hun kindje toch een vrij heftige ontsteking in zijn vingertje heeft gehad? PLEASE stel me gerust, van ik ben er naar van en voel me best schuldig dat ik tussendoor niet aan de bel heb getrokken
Hi Aszz, Een zeer ernstige ontsteking leidt eigenlijk altijd tot koorts! Zo te horen heeft N. daar geen last van dus de ontsteking - hoewel deze er duidelijk heftig uitziet - lijkt toch oppervlakkig. Natuurlijk ga je naar de huisarts en hopelijk kan hij / zij ontdekken hoe de ontsteking is ontstaan en dan mogelijk behandelen Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Koorts en afwijkend gedrag zijn de belangrijkste signalen!
Mijn zoontje heeft daar ook last van gehad, echt een paar weken. Tijdje in de soda gehad, en het nageltje liet ook los toen. Daarna knapte zijn vingertje op. Het kan zijn dan ze inderdaad in de ontsteking gaan prikken, zodat het rommel van de ontsteking eruit kan.
Dat ze soda nog adviseren... Tegenwoordig word toch "groene" biotex gezegd? ( kom dat in mn werk als wijkziekenverzorgende regelmatig tegen.. en de (zal ze maar) 80+- cliénten zijn ook allemaal van de soda, maar kopen/ laten halen dan allemaal "groene" biotex".. Dat terzijde nu.. Ik hoop dat t goed komt met dat vingertje.. Kan me voorstellen dat t je zo niet lekker zit..
Nou het viel mee zei de ha. Paniek om niks dus, hahaha. Maar gadver wat ziet het er smerig uit. Ik moet gewoon doorgaan waar ik nu mee bezig ben, het was genezende.
HA zei trouwens dat soda prima was. Ik gebruik het eigenlijk altijd als er iets ontstoken is. Of badedas, heb ik ze mee in bad gehad toen er waterpokken ontstoken waren.
Helaas kan ik je niet gerust stellen maar alleen maar zeggen wacht niet te lang. Mijn dochter haar vinger was op tijd van 2 dagen zo heftig onstoken dat we bij de Eerste hulp geeindigd zijn. Onder narcose is toen de nagel en alle troep uit de vinger verwijderd. En helaas is ons daar ook verteld dat wanneer we er niks aan gedaan was onze dochter haar vinger had kunnen verliezen. Ik weet natuurlijk niet of de vinger van jouw kindje net zo erg ontstoken als van mijn dochter destijds. Suc6