Ons zoontje was steeds een heerlijk makkelijk kind, sliep goed overdag en spuugde bijna nooit op soms een mondje na. Nu sinds ander halve week is hij steeds erg onrustig na een voeding, heel druk bewegen en je merkt ook echt dat hij zijn buik aanspant, soort van verkramping. Hij blijft dit meestal doen tot dat hij wat gespuugt heeft. Daarna gaat het meestal wel weer. Opeens na de 19:00 uur voeding is hij zo onrustig dat hij zijn speentje niet wilt, dan wel echt huilt en hij gewoon totaal niet inslaap valt terwijl ik aan alles zie en merk dat hij moe is. Maar hij blijft wakker tot 22:00 a22:30 op wat hazeslaapjes van 5 minuten na. Ik weet zo echt niet meer wat ik moet doen of wat er aan de hand is. Komt het jullie misschien bekent voor
Klinkt als (verborgen) reflux.. misschien icm met KMA.. ik zou denk ik even langs de HA gaan.. en hoe lang doet hij over zijn fles?
Je zou eens infacol kunnen proberen. Dit kun je gewoon bij een drogist halen. Het is tegen darmkrampjes.
Sorry beetje snel op reageren gedrukt haha.. maar verder andere klachten? Voeding terugslikken? Tong veel uitsteken.. bellen blazen met speeksel? En hoe is de ontlasting?
Dat zou kunnen duiden op verborgen reflux.. alleen nu is het wel zo dat de meeste baby's deze soortgelijke klachten kunnen hebben omdat het maagklepje nog niet goed sluit.. maar de ene baby heeft er meer last van dan de andere.. mijn zoontje had deze klachten ook maar heeft er verder geen last van gehad.. maar zoals MamaAnnelies beschrijft qua onrust kan het zo zijn dat ze door het zuur wat omhoog komt wat onrustig worden en zelfs pijn hebben.. en dan is meestal medicatie wel noodzakelijk.. maar zonder pijn en onrust geven ze liever niks.. (zoals bij mijn zoontje..) heeft jouw zoon er pijn aan/last van?
Dankjewel! Nee ik heb niet het idee dat ie er echt last van heeft of pijn heeft, t is ook niet elke dag dat ik de 'klachten' zie, maar wel regelmatig..