Hallo Ilja, Weer een vraag van mij: Ik wil graag beginnen met kolven zodat ik wat vaker weg kan zonder dat ik gehaast naar huis moet. Maar........hoe doe ik dat en vooral wanneer moet ik dat doen? Tussen de voedingen? Mijn zoontje drinkt zo'n 6 of 7x per dag. Als ik nou tussen 2 voedingen afkolf dan heeft hij toch minder te drinken? Ik had dat laatst namelijk gedaan en toen kwam er naar mijn idee te weinig uit voor hem. Ik kolfde toen 40ml totaal uit beide borsten(dus niet 40ml per borst maar uit beide). Wil ik dus een flesje van 120ml kolven ben ik waarschijnlijk de hele dag bezig met kolven? Ik heb een medela electrische dubbele kolf. Hoe pak ik dit aan zodat ik veel melk heb? Moet ik bijv. een week lang veel kolven? Om het uur? Dus hoe heb ik het meeste resultaat? Ik heb namelijk echt het idee dat als ik kolf tussen 2 voedingen door dat hij dan minder binnenkrijgt. Dat er dus minder voor hem overblijft.
Hoi, We hebben hier te maken met het vraag en aanbod systeem. Hoe vaker er om melk gevraagt wordt hoe meer melk er aangemaakt gaat worden. Een manier is om een voorraad melk te gaan creeren. Wat je zou kunnen doen is om na elke voeding te gaan nakolven. Zet de kolf 10 minuten aan. De vraag wordt hierdoor groter en uiteindelijk zal er dus meer melk aangemaakt worden. Dat je minder kolft kan te maken hebben met het toeschietreflex. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen en kolf de eerste paar keer met Jayron erbij. Meestal merk je dat je borsten weer wat meer gespannen worden. Afgekolfde moedermelk bewaar je in de vriezer. Zorg wel dat er een datum op komt en de hoeveelheid melk. Ilja