Ik vroeg me af of er meerdere moeders zijn die een kindje gekregen hebben met een coloboom oog/ogen. Dit houd in dat de pupil een sluitingsdefect heeft...deze is niet mooi rond maar heeft de vorm van een sleutelgat. Mijn zoontje heeft een vrij groot sluitingsdefect (het oog is ook kleinder) en ook is zijn gele vlek niet ontwikkeld.. dit houd in dat hij niet met 1 oog kan lezen. Nu heb ik op internet gelezen dat bij een aantal kindjes werd gezegd dat ze er vrijwel niets mee konden zien... maar na mate ze ouder werden er duidelijk meer mee konden zien. Nu moeten wij over een paar maanden weer naar de oogarts om zn oog op te meten .. dan zullen we weten hoeveel hij met het ene oog kan zien. ... Mijn vraag is of er iemand zo'n kindje heeft en er werd gezegd dat deze prakties niets kon zien maar naar mate het ouder werd en overduidelijk meer mee kon zien. En of de kleur van de ogen ook hier iets mee te maken heeft.. mijn zoontje zn kleur veranderd per minuut. Dan is het blauw/bruin blauw/grijs grijs/groen. Ik heb bruine ogen en me vriend blauwe.. dus misschien dat het daardoor komt maar me moeder zei dat dit bij ons (ik en me zusjes.. wij hebben alle 3 bruine ogen en me moeder blauw) niet zo was. Gr, Diana