Mijn zoon van bijna 5 heeft een klasgenoot die hier weleens komt spelen. Ik vind het altijd leuk als er kindelen komen spelen en zeg altijd dat als ze goed luisteren er heel veel mag en kan. Dit jongetje luisterd alleen nergens naar. Mijn eigen Kids luisteren ook echt niet perfect maar dit jongetje spant toch wel de kroon. Ik heb daar geen geduld voor. Hij doet dingen waarvan ik verwacht dat hij ze thuis ook niet mag, en hij blijft doorgaan ongeacht wat ik zeg. Zodra ik de kamer uitloop gaat het mis. Ben al vaak blijven spieken/luisteren om te kijken of mijn zoon hem misschien opstookt om die dingen te doen (ook geen heiligboontje 😉 gelukkig voor mij is dat toch echt niet het geval en zegt mijn zoon soms zelf dat hij moet ophouden. Wat moet ik hier nou mee? Zijn moeder is ook nog eens een vriendin van mij. Ik voel me altijd de strenge boze moeder als hij hier is terwijl ik dat echt niet ben (of mogen jullie Kids wel op de banken springen en van de bank naar de tafel en terug?)
Nee, dat mogen ze hier ook niet. Vervelend dat het het kind van een vriendin is, maar je bent geen strenge moeder, het is jouw huis en daar gelden jouw regels. Blijft hij zich misdragen, dan is het jammer, maar dan komt zo'n kind er voorlopig niet meer in bij mij. Wil het een paar maanden later best nog eens proberen hoor, maar stiekem gedoe en niet luisteren naar mij als ik er iets van zeg, daar zit ik niet op te wachten, bovendien vind ik dat niet zo'n fijn voorbeeld voor mijn eigen kind.
@jo79 vind ik ook. Het is ook wel een lief ventje en ik snap van sommige acties de goede bedoelingen ook wel alleen het totaal niet luisteren vreet zoveel energie
Vervelende situatie maar ik denk dat er niks anders op zit dan het met de moeder van het kindje te bespreken.
Hier ook zo'n vriendje, en inmiddels weet hij wel goed wat wel en niet mag. Ik moet met hem heel duidelijk zijn, geen 'doe dat maar liever niet' maar een 'nee, dat mag niet'. En als hij toch dingen blijft doen die niet mogen, is het tijd om naar huis te gaan. Ik let er ook wel op dat hij hier niet iedere dag speelt, maar dat dochter ook eens andere kindjes vraagt. Anders moet ik iedere dag politieagent spelen Maar een speelverbod komt er echt niet; hij is vijf en leert nog heel veel, dat merk ik hier dus ook, alleen gaat het gewoon niet super snel Hij komt hier nu al ruim een jaar en ik moet dus nog steeds goed opletten, maar inmiddels gaat het eigenlijk altijd wel goed, tenzij hij moe is ofzo. Ik bespreek het ook globaal met zijn moeder, maar niet tot in detail; als hij thuis wel op de bank mag springen, prima! Maar hier niet. Dat leg ik hem uit als hij hier is, maar z'n moeder niet. Als hij eerder naar huis moet omdat hij niet goed luistert, zeg ik dat gewoon. En dat gaat prima. Andersom speelt mijn dochter ook vaak daar en hoor ik ook of het goed ging of niet, maar bij hem thuis spelen ze altijd verrassend rustig, daar is z'n moeder altijd verbaasd over Kennelijk is hij bij ons erg van het grenzen aftasten en thuis niet, mijn dochter zoekt vooral thuis die grenzen op en is bv op school en bij vriendjes mega braaf (soms ook té hoor, dat ze over zich heen laat walsen). Samen kunnen ze echt heel leuk spelen, dus prima!