Hoi iedereen, Ik bemerkte vandaag ineens dat het rechterdeel van mijn linkerborst hard is en pijnlijk aanvoelt. Vond de laaste dagen ook dat Asier zo moeilijk deed als hij aan de borst lag en heb de laaste 2x geprobeerd af te kolven, maar er komt maar heel weinig uit. Kan het een ontsteking zijn? Liefs, Helene
Klinkt wel als een beginnende ontsteking. Bij mij heeft het kolven dus wel geholpen (maar ik had maar een klein "knobbeltje") Vooral veel je kindje aanleggen, zodat het kinnetje van je kind de stugge plek als het ware masseert. En ook als je zelf masseert kan het wel beter worden.
dank je, ik had al gemasseerd en zal het vaker doen. voor de massage van zijn kinnentje zou ik hen wel bijna op z'n kop moeten houden, das niet zo'n goed idee toch Denk je dat ik een dokter moet bezoeken? Liefs, Helene
Even een goede hete douche nemen, goed op je borst richten. Daarna proberen het weg te kolven, je borsten goed masseren. Even een andere houding proberen met voeden. Bijv. liggend kun je je kindje ook andersom neerleggen, of de rugbyhouding. Heb je koorts? Meestal moet je met koorts 't nog een dag aanzien en proberen het zelf weg te krijgen, gaat dat niet krijg je ab kuur.
Onwijs bedankt. Ik heb jullie advies opgevolgt en het was de volgende dag weg. Nog wel pijnlijk, maar niet meer hard. Nu kolf ik nog steeds om te kijken of er genoeg uitkomt en omdat het nog wat gevoelig is. Het laaste deel moet ik er nog wel met mijn handen uit masseren, maar het is al minder pijnlijk Echt onwijs bedankt. Liefs, Helene
Als ik het goed begrijp is het dus de buitenkant van de borst. Dan helpt het vaak ook om je kindje in de rugby-houding aan te leggen. Tenminste, dat heeft bij mij prima geholpen. Die kleintjes drinken het vaak meteen weg, zo krijg je het met een kolf nooit. Veel succes !
Als het ontstoken is krijg je ook een rode plek, dit klinkt meer als een verstopte melklier en nog geen ontsteking. Meestal krijg je dan ook koorts.