heel raar: 1 dagje ongesteld??

Discussion in 'Na de bevalling' started by sunnyke, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hallo,

ik ben nu 4 maanden geleden bevallen van een lief ventje. Ik heb zo'n 7 weken borstvoeding gegeven (wel beginnen afbouwen vanaf week 5). Ondertussen ben ik nog niet ongesteld geworden. Wel is het zo dat ik begin van de week opeens 's morgens opstond met licht bloedverlies, maar het zette niet door en 's avonds was er niks meer. Wat is dit nou?
    Volgens mijn vriend is mijn lichaam nog aan het "opstarten", haha. Kan dat? Ik vind het wel vervelend dat het nu zolang duurt.

Mijn gyn zei dat ik best mijn eerste menstruatie afwacht vooraleer ik terug aan de pil ga, omdat ik anders mijn cyclus zou ontregelen. En dat terwijl mijn HA zegt dat ik gewoon met de pil moet beginnen. Tja, wat is dan het beste he.
    Enerzijds zou ik liefst ook eerst gewoon ongesteld worden, omdat dit voor mij wel een geruststelling zou zijn dat alles terug in de plooi zit. Maar ja, dat kan misschien nog maanden duren, en dan moeten we heel de tijd met zo'n stom condoom in de weer, helemaal niet prettig met die serieuze knip van mij hoor:(

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Groetjes,
    Sunnyke

2. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Hoi Sunneke,

Kom ik je hier weer tegen. Mijn zoontje is nu 4 maanden en mijn menstruatie heeft ook lang op zich laten wachten en verloopt nog steeds heel vreemd. De eerste keer verloor ik 2 dagen afscheiding en 1 dag bloed. Dat was het. De tweede keer liep ik leeg en nu weer ongesteld na 24 dagen.

Ik gebruik nu al een tijdje ovulatie testen en temperatuur om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. Dit ivm met de eventuele wens voor een derde kindje in de toekomst. Waar ik nu dus ben achter gekomen dat ik een luteale fase heb van 5 dagen. Dag 4 na de eisprong daalt mijn temp en dag 5 word ik ongesteld. Mijn cyclus is dus ook behoorlijk van slag. Weet zelf ook niet zo goed wat ik hiermee moet??

Share This Page