Vreselijk ongesteld sinds zwangerschap.

Discussion in 'Mama en gezin' started by Lottel, Dec 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    hoi meiden,

Sinds vijf maanden ben ik mama,sinds vier maanden weer ongesteld ,nu is mijn vraag,zijn jullie ook anders ongesteld al voor de zwangerschap ?
    Heb na m'n ks ook nog lang na gebloed,maar nu iedere keer met m'n periode lijkt het wel een ramp gebied :(
    Zo erg heb ik t daar voor nooit gehad,ik moet zelfs slapen met een zeiltje in bed voor t geval ik door lek,gebruik al van dat mega dikke verband :x
    Is dit normaal ? Of moet ik er toch eens mee langs de dokter gaan? Na vier maanden word t nog niet echt veel beterder helaas...

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    yep, hier ook. Heeft ruim een jaar geduurd voor het weer normaal werd.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, ik dacht ook dat ik dood ging de eerste keren, hoelang het geduurd heeft weet ik niet meer maar wel dat het zo erg was dat ik mn vriendin er voor gewaarschuwd had toen zij bijna ging bevallen. Ik wist namelijk ook niet dat meer moeders hier last van hadden.

4. Cato1981

Cato1981 Actief lid

Apr 23, 2013
    422
    3
    18
    Hier hetzelfde :(

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook. In mijn tienertijd was ik ook altijd heel heftig.
    Als ik onder de douche uit kwam druppelde het langs m'n benen op de grond. 15 jaar lang geen last van gehad. Was altijd heel mild.
    Maar sinds de herintreden van menstruatie na de geboorte van de jongste lijk ik wel weer een tiener!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn zusje ook sinds de geboorte van haar zoontje, nu 3,5 jaar geleden. Ze lekte steeds flink door, liep met handdoeken tussen haar benen. Tig keer naar de huisarts geweest, oa Mirena spiraal geprobeerd. Dat hielp voor geen meter. Sinds een jaar is ze nu weer aan de pil. Dat helpt wel enigszins. Ze bloedt niet meer zo heftig.

7. Kroel

Kroel Bekend lid

Sep 3, 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Herkenbaar.
    Ik wist ook niet wat mij overkwam.

Nu de laatste twee rondes begint het weer wat minder te worden. Nu nog maar 1 a 2 heftige dagen ipv 5. In totaal wel een hele week ongesteld met bruinverlies meegerekend. 😖

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja herkenbaar. Nooit last gehad van zware menstrutatie. Hooguit een dagje buikpijn in mijn tienerjaren, daarna nooit meer. Vergat ook vaak dat ik ongesteld was, kon uren doen met één tampon. Nou... Dat is nu wel anders. Lek ook door 's nachts met de dikste tampon. Waardeloos!!! Is echt anders nu, ook al is het alweer twee jaar geleden, denk dat het erbij hoort helaas.

9. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Bij mij werd het na elke zwangerschap erger. Nu heb ik mij bij de derde laten steriliseren. Nu is het helemaal een rampenplan. Het enige advies wat men mij kon geven was weer beginnen en laat ik dat nou niet meer willen. Maar mee leren leven, helaas

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben tussen beide zwangerschappen heel heftig ongesteld geweest. Elke keer vlak van tevoren helemaal duizelig tegen flauw vallen aan en heftige migraine. Stond mn kleine in bad te doen toen het voor de eerste keer zo heftig kwam opzetten. Ik vond het echt beangstigend.

11. Lottel

Lottel Fanatiek lid

Jan 3, 2010
    1,188
    116
    63
    brabant
    Jeetje , ten eerst is t "fijn" om te lezen dat ik niet de enigszins ben die dit zo ervaart maar wel heftig hoor.
    Hier ook heel duizelig van te voren,buikpijn heb ik niet meer (voor de bevalling wel ) maar t komt nu zo ineens op zetten,laatst nog,ik dacht word ik nou incontinent ? Naar de wc,ja hoor ongesteld.. Weet wel ongv wanneer ik t word maar zo zonder buikpijn vooraf is t niet meer te zeggen. Aan de pil wil ik eigenlijk niet maar als t niet rap minder word ga ik daar toch eens over nadenken.

12. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,555
    666
    113
    Hier ook last van nadat de jongste is geboren, nu twee jaar geleden. Ik ben zo hevig ongesteld dat ik regelmatig doorlek ondanks ik max een uur met een maandverband doe. Ook slaap ik met een extra matrasbeschermer ivm het doorlekken snachts. Vind het echt vreselijk. Ben ook zo aan huis gebonden op deze dagen.

13. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Wat vervelend zeg... Ik was in mijn tienerjaren ook heel erg ongesteld... Ik kon op de ergste dagen geen 3 uur toe met zo'n megatampon en ja...Dat doorlekken. ;) Ook duurde het 7 dagen. Toen ik aan de pil ging werd ik destijds steeds minder ongesteld, heel fijn! Ik verloor minder bloed en het duurde ook minder lang. Op een gegeven moment nog maar 3 dagen. Toen ik na een aantal jaar de pil slikken stopte was ik ook niet zo heftig ongesteld meer. Maar kan me voorstellen dat je ook niet echt zit te springen om weer te beginnen met de pil... Succes iig! (Ik heb ook een koperspiraaltje gehad, maar daar werd het nog erger van...)

Ik slik nu de minipil, maar stop daar vanaf januari mee. Ben benieuwd hoe het dan is. Al verwacht ik een beetje dat ik nog geen cyclus heb ivm borstvoeding.

Share This Page