Brits echtpaar gebruikt sperma van overleden zoon

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door NavyCrimson91, 9 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Een rijk Brits echtpaar heeft het sperma van hun overleden zoon gebruikt om een kleinkind, en dus erfgenaam, op de wereld te zetten. Zelfs de dokter die de IVF-ingreep deed, vond het een opmerkelijke zaak.

De twee vijftigers verloren vier jaar geleden hun zoon na een motorongeluk. Hoewel zijn lichaam pas na twee dagen werd teruggevonden, slaagden dokters er toch nog in om zijn sperma in te vriezen. Na een lange zoektocht kwam de wens voor een kleinzoon uit: het koppel kreeg daarbij de hulp van de Amerikaanse arts David Smotrich. In een interview met Daily Mailvertelt hij over de opmerkelijke zwangerschap.

Procedure
    De ouders van de overleden zoon kregen na een jaar zijn sperma opgestuurd, waarna de zoektocht voor een geschikte draagmoeder en eicellen begon. Het was voor het koppel belangrijk dat de vrouw ook matchte met het type vrouw waarop hun zoon zou vallen. Uiteindelijk werd in 2015 in Amerika een erfgenaam geboren.

„Een kind op de wereld zetten met het sperma van een overleden persoon is heel zeldzaam. Ik heb het in mijn carrière nog maar vijf keer gedaan”, vertelt Smotrich.

Genderselectie
    Wat het koppel gedaan heeft is niet toestaan in Groot-Brittannië, waardoor ze gerechtelijke vervolging riskeren. Bovendien heeft hun zoon nooit toestemming gegeven voor het invriezen en gebruiken van zijn sperma.

Ik moest dit bericht toch even 2 keer lezen voor het doordrong.
    Sperma van je overleden zoon gebruiken voor een erfgenaam?:confused:
    En wie komt er op het idee om sperma te halen uit het lichaam van een verongelukte man?? (Beelddenker alert...):eek:

Als ze zo perse een erfgenaam willen, konden ze dan niet gewoon zijn eigen zaad gebruiken?
    Een man van 50 kan meestal nog prima een kind op de wereld zetten toch...

Lijkt me ook bizar dat je vader bent van een kind, terwijl je zelf niet meer leeft. Zonder toestemming hebben ze je zaad gebruikt. Misschien was je wel helemaal niet bezig met kinderen...

Wat vinden jullie? Kan dit?

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat die gerechtelijke vervolging inhoudt. Zouden ze een boete kunnen krijgen of een gevangenisstraf? Kan het kind uit hun voogdij worden geplaatst?

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Nee dit slaat alles... ik kan er nog inkomen dat je van je overleden man een kindje wilt krijgen (bijv al ivf gedaan en na overlijden laten terugplaatsen) maar dit is raar dat een dokter hier aan meewerkt.

Robijn89, Juffie26, Koektrommel en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Heel raar. Voor wie doe je dit dan? niet voor het kind maar puur omdat je oma en opa wilde worden. Het eerste wat ik idd ook moet denken is waarom zou je in hemelsnaam sperma uit je zoon halen als hij al 2 dagen dood is? Dat is toch het laatste waar je aan denkt.

Fennec vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bizar!
    En een arts die daaraan meewerkt denk volgens mij meer aan zijn portemonnee dan aan de patient.

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik vind dit echt veel te ver gaan. Ik snap best dat deze mensen veel verdriet hebben door het verlies van hun zoon en ik snap ook nog wel dat het ze verdiet doet dat ze geen kleinkinderen zullen krijgen. Maar hoe lullig ook, dat is wat het is. Dit is zwaar misbruik van de technieken die ontwikkeld zijn voor mensen met een kinderwens die via de natuurlijke weg geen kinderen kunnen krijgen..

Ik snap ook werkelijk niet dat er een arts is die hieraan meewerkt en een draagmoeder, al zijn sommige mensen natuurlijk wel ge motiveren met aanzienlijke geldbedragen (speculatie uiteraard want daar wordt hier niets over gezegd maar de enige reden die ik kan bedenken dat deze mensen hieraan meewerken).

Fennec en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het raar, snap niet dat je daaraan denkt als je kind net net is overleden, maar ik heb niet in die situatie gezeten dus kan er niet over oordelen. Als mijn vriend nu zou overlijden zou ik ook willen dat ik met zijn zaad nog kinderen zou kunnen krijgen, maar dat is iets waar wij nu samen al mee bezig zijn dus dat vind ik wel anders.

7. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook snappen. Maar die situatie is ook heel anders. Jouw vriend heeft een kinderwens, jullie zijn daar al volop mee bezig. Dat jij dan alsnog de wens hebt voor een kind van jullie samen is heel logisch.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Om te beginnen vind ik het bizar. Maar misschien is het een manier om een deel van hun zoon in leven te houden. Ik moet er niet aan denken om 1 van mijn kinderen te verliezen...

Technisch gezien zou de sperma van zijn vader goed genoeg zijn, maar daar zitten dan geen genen in van zijn moeder.

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik vind het ver over alle grenzen heengaan!! Ze verwekken zonder enige toestemming een kind van hun zoon.

Zomaar illegaal de lichamelijke onschendbaarheid van het lichaam schenden door iets weg te nemen zonder toestemming. En dan ook nog zonder toestemming een kind verwekken terwijl die zoon dat misschien niet eens wilde. En alleen voor eigen gewin!! Een erfenis kan je ook aan tal van goede dingen (doelen) besteden.

En wie zegt dat klein kind erfgenaam wil worden?? Of er verstandig mee om zal gaan? Richt dan een stichting op en ga iets goeds doen met je geld!

Dit is ziek....

LolaBloem vindt dit leuk.
  10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dit is voor God spelen.

Vind het echt niet kunnen.

Hana84, LolaBloem, Lieke1989 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hoe vind je een vrouw die zoiets wil?! En een arts? En een ziekenhuis die zaad gaat invriezen? Nee, dit kan écht niet.

12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Geld...? Sommige mensen doen helaas alles voor geld...
    En ze hebben dus niet alleen een draagmoeder gevonden, maar ook een eiceldonor. Echt, wie dat een goed idee vondo_O

Maar inderdaad ook dat een ziekenhuis/mortuarium een verongelukte man binnenkrijgt, en ze het vervolgens goed vinden om de boel open te snijden. Dan ga je toch volledig buiten je boekje?

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Is het daar niet strafbaar om een draagmoeder geld toe te stoppen?

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Maar als je er nu al mee bezig bent neem ik aan dat jullie dat nu in leven dat in laten vriezen (kan dat) en niet pas na zijn dood nog zaad afnemen?

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Bijzonder..

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Lekker egoïstisch.. Nog zonder toestemming van zoon ook. Geef je geld aan een ander familielid of doneer het aan een goed doel, zodra je dood bent heb je er toch niets meer aan..

Anna1083 vindt dit leuk.
  17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel bizar dit.
    Ben vooral verbaasd dat het hun überhaupt gelukt is, dit voor elkaar te krijgen.

Maar indd. Sommige mensen doen helaas alles voor geld.

18. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    We zijn bezig met kinderen krijgen. Ik ga er niet van uit dat mijn vriend snel dood gaat dus we zijn niet bezig met zijn zaad laten invriezen. Maar was misschien een kromme zin van mij :p

DastyQueen vindt dit leuk.
  19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het bizar en kan mij niet voorstellen dat ik zoiets zou doen maar ben niet het juiste persoon om er over te oordelen. Ik zit namelijk godzijdank niet in de positie waar zij in zitten of zaten. Ik weet niet wat allemaal nog meer heeft meegespeeld.

Syane, jessy77, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb trouwens wel in het laatste embryo contract laten opnemen dat ik in geval van zijn overlijden nog wel gebruik zou mogen kunnen maken van onze embryo’s. Dat staat er normaliter niet in, maar ik wilde de kans elimineren dat de embryo’s vernietigd zouden worden voordat ik een terugplaatsing had gehad en succesvol zwanger was geworden indien hij onverwachts ineens zou komen te overlijden. Na mijn grote lijdensweg vond ik dat ik, die elke x zo’n pech had gehad dat maar ff veilig moest gaan stellen ;)

Sabje333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina