Ik zit masterchef terug te kijken en ik zie Herman den Blijker reclame maken voor Hak. Eerder kijk ik 24 Kitchen en zie ik die Belg, kan even niet op zijn naam komen, reclame maken voor Aviko. Zullen deze mensen dit alleen voor het geld doen? Of zullen dit echt redelijk goede producten zijn? Ik gebruik eigenlijk niets uit een pakje maar soms lijkt het me bij nood best makkelijk. Ik vraag me dus af wanneer zulke chefs er dus schijnbaar achter staan, het mogelijk wel goed te doen is? Of trap ik nu in het echte reclamebeleid?
Ik denk dat ze er sowieso een leuk zakcentje voor krijgen om bijv die bonen aan te prijzen. Je zou natuurlijk navraag kunnen doen of die nou echt zo geweldig zijn maar of je een eerlijk antwoord krijgt..
Kijk ik snap best dat ik zon pak kan koken en zelf kan oordelen.... Maar zo'n vraag houd mij nou echt snachts wakker :O
Die van Aviko ken ik niet, weet niet hij precies aanprijst. Ken dat Aviko spul alleen van die kant en klare zakken die in mijn studentenhuis bij bepaalde mensen erg populair waren als zij moesten koken. Die bonen van hak hadden we dit jaar meegenomen, je hebt van die kant en klare zakken, voor de eerste dag. We hadden geen idee waar we zouden belanden op dag 1. Ik moet zeggen die Bolognese variant was best te doen. Meestal vind ik kant en klaar eentonig en smakeloos of zout. Maar ik vrees dat deze koks vooral voor de centjes gaan! Net als alle andere BN'ers in reclames....
Ik kan dus, sinds Herman den Blijker die stomme bonen reclames maakt, hem niet meer serieus nemen. Hij zal er vast een aardig zakcentje voor krijgen, maar een topkok die uit zakjes kookt...
Nouja dit is waarom marketing van jou houd ikzelf geloof niet echt in pakjes alleen voor het gemak en bedenk me ook als ik ergens ga eten en ik betaal 20-30 euro voor een gerecht eis/ verwacht ik dat het met verse producten en liefde is gemaakt. Dus ik denk leuk of makkelijk voor een keertje maar een gezonde maaltijd maak je met verse producten
Jamie Oliver was altijd fel tegen kant en klaar maaltijden, want dat maak je toch gewoon zelf, en nu heeft hij een eigen lijn met jawel kant en klaar maaltijden die je alleen nog maar in de oven hoeft te schuiven....... Geld geld geld geld
Het ligt er ook wel aan wat voor product natuurlijk. Een pot bonen zonder onnodige toevoegingen of erwtjes uit de vriezer valt voor mij ook nog wel onder puur eten. Ik heb niet altijd tijd/zin om de boel zelf te weken, en diepvries erwtjes zijn mijn gemaksvoer (supersnelle soep, wat extra groente bij of door een gerecht).
Het ligt aan het product. Een kant-en-klaar maaltijd vol suiker/zout/toevoegingen... dan neem ik die kok echt niet meer serieus. Ik verwacht toch wel kwaliteit, geen rotzooi. Een kant-en-klaar maaltijd met goede voedingswaarde en zo puur mogelijk? Cool! Mooie verandering! Ik ben ook best wel fan van bv die pakjes van AH voor verse soep of maaltijden, heel lui niks zelf uitzoeken (en bij sommige pakjes ook niet snijden), gewoon hop in de pan. Hoewel die wel nog vrij zout zijn soms... en veel plastic verpakkingen, dat zijn dan weer minpunten.
Vooral omdat het zo ongezond is. Hij inderdaad het heel belangrijk dat kinderen in Engeland gezond eten. Ik ken zijn producten niet, maar kan me voorstellen dat zoiets serieus een goede oplossing is voor de mensen die toch niet gaan koken of daar geen tijd voor hebben. Dan hebben ze nog een gezonde keuze. Maar misschien ben ik naïef en is het gewoon rommel waar hij leuk mee verdient. Van die koks in reclames denk ik sowieso dat het voor het geld is.
Ik vind die bonen door een salade anders echt super lekker! Terwijl ik alles vers kook, en het meeste zelfs uit eigen tuin.
Haha, dat mag hoor! Maar hij is een topkok met duur restaurant en dat in combinatie met reclame maken voor voorgekruide bonen uit zak vind ik verre van geloofwaardig. Dus zolang jij geen topkok bent, die reclame maakt voor knor, honig, maggi oid neem ik jou gewoon nog serieus en Herman den Blijker helaas niet
Ik gruwel van potjes groente vroeger kregen we dat thuis altijd te eten. Bijna nooit vers. En daardoor luste ik serieus amper groenten. Tot ik op mezelf ging en vers ging koken. En door mn man die kok is lust ik bijna alles. We hebben wel eens diepvries groente, maar dat is verse ingevroren groente. En een enkel zakje voor een saus of iets. Maar dat is meestal reserve voor nood zeg maar. Zo zijn wij dus grote fan van marley spoon. Echt super lekker.