Zeer waarschijnlijk meer bezuinigingen ivm vallen SNS bank

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by SeaShell, Feb 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat vinden jullie hier nu van?

Ik hou m'n hart vast wat ze nu weer bedenken.
    Het begrotingstekort loopt nu op met 0,6% en minister Dijsselbloem van financiën sluit meer bezuinigen niet uit :(

2. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Ik hou mijn hart ook vast! Of we al niet genoeg hebben ingeleverd. Ik vraag me af hoe ze dat voor zich zien nog meer bezuinigingen.

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Tis net wat Wilders zei: Zoveel miljoen winst maken en de staat (lees burger) voor de schuld op laten draaien!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Slaat inderdaad echt nergens op. De banken zijn een van de grootste veroorzakers van de crisis. De top van de banken blijft maar fikse bonussen opstrijken en wij met ons allen kunnen er krom voor gaan liggen.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Hey Daantje, waar staat dat nieuwsbericht? Dat we hierdoor meer moeten bezuinigen?

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Tja, als deze bank 'gevallen' was had het ons als belastingbetaler minstens zo veel gekost. Ook dát is onderdeel van hoe het systeem hier werk in Nederland. En reken maar dat je er blij mee bent als het jouw geld/spaarcentjes betreft...

7. SeaShell

8. SeaShell

Ja maar het omvallen had makkelijk voorkomen kunnen worden door SNS zelf

Is allemaal te wijten aan mismanagement

9. SeaShell

Sommige politieke partijen zijn ook echt kwaad

De nieuwe directeur van het omgevallen SNS krijgt een jaarsalaris van €550.000 terwijl de gewone burger ervoor moet bezuinigen en opdraaien terwijl dit allemaal voorkomen had kunnen worden als SNS zelf had ingegrepen en het mismanagement had voorkomen

Wilders roept al: "niet te geloven als Rutte dut bedrag niet teveel vind, hij pakt de gewone Nederlander aan alle kanten, maar spekt een bankdirecteur." Ben ik het wel mee eens

10. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Belachelijke salarissen! Ben het daar ook niet mee eens.

Maar, en dat staat ook in het artikel, het is gelukkig niet zo dat als de staat een bank koopt voor een x-bedrag, we dat bedrag meteen moeten bezuinigen. De uitgave is incidenteel, en er staat ook bezit tegenover op de balans (wat kan gaan fluctueren).

11. SeaShell

Maar je mag toch maar 3% hebben en we zitten nu op 3,6 dat gaat Brussel nooit goedkeuren en het geld zal ergens gehaald moeten worden toch?

12. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Die 3% afspraak gaat om het structurele tekort. Eenmalige uitgaven hoeven niet mee te tellen. Bovendien is het ook niet zo dat de staat het hele bedrag in 2013 op de balans moet zetten. Ze kunnen het uitsmeren, als ze dat willen.
    Als het andersom is ( bijv de staat verkoopt een bank, of een pensioenfonds of de PTT of NS), dan hebben we dat jaar ook niet opeens enorme begrotingsoverschotten.

Maar goed, het is allemaal vrij technisch hoe de staat bankiert. En ik erger me er vaak aan hoe dit, aan beiden kanten, vaak in eigenbelang uitgelegd wordt.

13. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Klopt. De oorzaak ligt inderdaad bij de SNS zelf. Maar overdoen kan niet meer. Het is een feit dat de zaken er daar belabberd voor liggen/lagen dus er was geen keuze meer... Of ja: laten vallen óf redden.

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    De nieuwe directeur zat eerder niet bij SNS dus dat er veel mis is gegaan bij SNS valt hem niet te verwijten.
    Verder vind ik het ook een heel hoog salaris maar dit ligt natuurlijk veel breder dan alleen wat deze man krijgt. Het is een marktconform salaris, oftwel: een salaris wat alle topmannen bij banken van die grootte krijgen. Wil je hier wat aan veranderen dan moet het hele systeem van salarissen en beloningen veranderen en daar heb je helaas weinig invloed op.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Idd. Je kunt wel de helft van het salaris gaan betalen, maar dan zullen de competente mensen daar niet snel gaan werken.

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames deze topic gaat over politiek wat niet is toegestaan. Ik sluit deze topic dan ook.

Share This Page