Wat is handig om te weten

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne36, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Als single mam in spé met de weet dat de vader niets van mijn kindje wil weten. Ben ik van plan om de vader 1 maal een aantal vragen te stellen, zodat ik niet elke keer als ik ergens tegen aan loop met hem contact hoef op te nemen.

    Nu hoop ik eigenlijk dat jullie me kunnen helpen met wat handige vragen zodat ik een mooie vragenlijst voor hem kan maken.

    Zoals bloedgroep, erfelijke ziektes in de familie, hobby's.
    Dingen die eventueel een huisarts kan vragen, maar ook dingen die mijn kindje later kan gaan vragen. Ik weet op zich heel weinig van de vader we kenden elkaar hooguit een maand.
     
  2. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Waarom zou je dat doen?

    Ik ben ook single mama en Lynn doet het prima, zonder dat ik al die dingen weet.

    Van de ene kant wel begrijpelijk natuurlijk, maar ik heb er toen bewust voor gekozen om het zo te laten.

    Sterkte en veel succes met je bevalling. Geniet ervan en laat alles op zijn beloop. Het gaat zo snel.
    Ik maakte me teveel zorgen en heb de eerste maanden niet tot nauwelijks genoten van Lynn. Maak foto's, film je kindje. Knuffel lekker.

    Succes
     
  3. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik heb zo 123 niet iets waarvan ik zeg dat kun je op je vragenlijstje zetten, maar kan me voorstellen dat je dat wil doen.

    ook al wil de papa nog niets van zijn kindje weten, vergeet niet dat ie later altijd tot inkeer kan komen.

    en voor je kindje is het net zo belangrijk om te weten waar haar andere helft vandaan komt. dan is het wel zo prettig voor haar om antwoorden te krijgen op vragen die ze later misschien stelt.

    bv. een bepaalde karaktertrek die het heeft of muzikaal talent, geheid dat ze je gaat vragen of haar vader dat ook had. zijn maar wat voorbeelden maar het is niet verkeerd om daar nu al rekening mee te houden.
     
  4. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    wat me wel ff te binnen schiet is dat je kan zorgen dat je een foto van haar vader heb. lijkt me voor je kindje wel belangrijk om te weten hoe de vader er uit ziet.

    lijkt me heel frustrerend om als puber, die dus niet weet wie z'n vader is, bij elke langswandelende man te denken; zou dat mijn vader kunnen zijn?
     
  5. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi
    Ik denk dat wat nienke70 zegt heel benalngrijk is, er komt een tijd dat ze ook meer van papa wil weten, dan is het wel zo fijn als je daar enigzins antwoord op kan geven, ook voor jezelf geeft dat een fijner gevoel, maar idd wat ga je vragen pfoe moeilijk hoor. Succes
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tsja, dat is een vrij lastige vraag.
    Idd vragen naar erfelijke ziektes, bloedgroep ed, dat is wel heel wijs.

    Maar als hij niets van zijn kind wil weten, wil hij dan wel antwoord geven op vragen over karaktertrekken, hobby's, familiegeschiedenis ed?

    Ik weet natuurlijk niet wat de omstandigheden zijn, waarom je single moeder wordt. Ik kan me omstandigheden voorstellen waarbij hij er gewoon niets mee te maken wil hebben.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat als je een bewuste single mama bent, hij misschien wel zo'n boekje van Pap vertel 's ofzo wil invullen. Dat is wel heel leuk.


    Succes ermee!

    Linda
     
  7. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Hoi Anne,

    -(ernstige) ziektes in de familie, erfelijkheid
    -bloedgroep
    -bijzonderheden rondom zijn geboorte
    -allergieen
    -naast lichamelijke aandoeningen: psychische aandoeningen in zijn familie (kunnen ook erfelijk zijn!)
    Als me nog iets te binnen schiet, hoor je het van me.

    Verder lijkt het me enorm belangrijk om heel duidelijk te hebben wat jullie precies wel en niet van elkaar verwachten (financieel/contact/etc), zodat je straks niet in vervelende situaties terecht komt. Maar ik neem aan dat je daar zelf wel al besluiten over genomen hebt.

    Veel succes en geniet van je zwangerschap!
    Amber
     
  8. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Dank je voor alle ideeen, hier kan ik alvast mee aan de slag.

    De papa heeft niks met de kleine zegt hij, hoe hij er over een paar jaar over denkt is natuurlijk niet te voorspellen. Wel heb ik hem gezegd dat de deur altijd open staat mocht hij zijn kind toch willen leren kennen.

    Maar nu ga ik er gewoon vanuit dat ik hem waarschijnlijk nooit meer spreek of zie. En of hij de lijst wil invullen weet ik ook niet, maar niet geschoten is altijd mis zeggen ze.
     
  9. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    - goede eigenschappen
    - beroep
    - uiterlijke kenmerken
    - schoolvakken waar hij goed in was (of juist niet). Ik ben bijv. net als mijn vader goed in wiskunde, scheikunde, enz. Mijn zus heeft juist net als mijn moeder een talenknobbel
    - zijn stamboom (broers, zussen, ouders, enz)

    En natuurlijk alles wat al genoemd was.
    Super dat je hier zo goed over nadenkt Anne!
    Ik hoop dat de vader je er mee wilt helpen!
     
  10. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik zou iig de financiele kant van het verhaal goed regelen, daar is hij gewoon ook verantwoordelijk voor. Verder misschien.
    Een foto van de vader en de vader als kind.
    Gegevens ouders vader, misschien willen die contact (als jij dat wilt).
    Alles over ziektes/ allegieen in zijn familie.
    probeer wel contact te houden iig adreswijzigingen in de toekomst, je kind zal ooit vragen gaan stellen.

    Succes met alles
    Lisette
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Klinkt gek, maar zou je ook een foto van hem willen? Zodat je kindje een beeld kan vormen van de vader?

    Groet van Kiki
     
  12. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @Lisette28 - zolang hij zich niet met mijn kindje bemoeid hoef ik geen financiele bijdrage, hij zal ook het kindje niet erkennen bij de geboorte. Hij wil zelfs niet eens weten als het geboren is. Ik weet ook niet of zijn ouders op de hoogte zijn dat ze een kleinkind krijgen. Wel heb ik hem verteld dat ik tegen niemand zal liegen als iemand me vraagd wie de papa is. Ik zal dan ook gewoon zijn naam vertellen.

    @kiki - of ik een foto wil, tja niet echt. Het gaat er alleen niet altijd om wat ik zou willen. Ik zal de foto zeker niet ergens ophangen hoor hihi.
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    heey ik zou inderdaad zorgen dat je een foto hebt.

    ik heb er hetzelfde voorgestaan als jou en heb in ieder geval een foto van hem bewaard.ben deze helaas kwijt geraakt met de verhuizing.

    k heb een voordeel als ik hem aan mijn zoon zou willen laten zien kan ik hem opzoeken op internet vanwege de sport die hij beoefend.

    het financiele gedeelte heb ik nooit om gevraagd omdat hij meteen aangaf niks met het kind te maken hebben.

    heb hem ook heel de zwangerschap niet gezien,3 dagen na de geboorte is hij geweest om te kijken en zijn familie 1 dag later.

    ze hebben zelf ook foto's gemaakt,en heb ze daarna niet meer gezien.
    ben nu 8 jaar verder en heb mijn zoontje wel verteld hoe het zit maar hij wil er zelf niks over horen.

    als je wil mag je me altijd een pb sturen.
     
  14. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik ben zo'n kind die niets van zijn bio papa weet.
    En ik denk dat ik anders ben als andere want ik heb er ook totaal geen behoefte aan.
    Heb nooit gedacht over hoe hij eruit zou zien ofzo_Of zelfs nu ik kinderen heb hoef ik niet naar hem opzoek.
    Ik kan ook niet zoveel met die programma's gezocht...Ieder voor zich maar mijn moeder is er altijd voor mij geweest en is altijd eerlijk geweest! En das het belangrijkste denk ik dan.
    En weten waar je vandaan komt dat weet iedereen toch...uit een zaadje van een man en een celletje van de moeder....
    Nee zonder gein....ben gewoon eerlijk tegen je kind en blijf open steun hem als ze er wel behoefte aan heb en dwing nooit iets op!
    Dan kom je een heel eind.
    Met vragen kan ik je niet helpen..de enige vraag die ik lang heb gehad toen ik klein was waarom hij niks met mij te maken wou hebben...En de rest was voor mij niet belangrijk...
    Succes
     
  15. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Nog even allemaal bedankt voor het meedenken, heb de brief vorige week gestuurd naar de pappa. En nu maar hopen dat hij ook de vragenlijst invult.
     

Deel Deze Pagina