Even een vraag over roetschade aan een auto. We hebben vorige maand een nieuwe auto gekocht en deze naar een garage gebracht om een speciale trekhaak te laten inbouwen. Nu heeft deze garage afgelopen weekend brand gehad en is onze auto beschadigd met roet, niet alleen buitenkant maar raam stond open dus ook hele binnenkant, tot in dashboardkastje, zit het roet. Wie heeft dit weleens meegemaakt en is het mogelijk dit helemaal schoon te krijgen, die rommel zit ook in de blowers, airbags enz.... We hebben max 100km met de auto gereden, hij staat nog niet eens op kenteken en is nu al schade-auto. Verzekeringsrapport wordt opgesteld, expert is al geweest en ze zeggen dat de auto helemaal gepoetst kan worden, maar wie verzekert me dat die auto over 1 of 2 jaar niet meer naar roet stinkt als je de airco of verwarming aandraait?? Hoor het graag, alles wat jullie ervan weten, alvast bedankt!!
jeetje meis. maar is de garage hier niet voor verzekerd. en lijkt me dat e de airco en alles helemaal schoon maken. ze kunnen alles er af halen.
Volgens mijn man (die een poetsbedrijf heeft gehad) is de auto echt weer helemaal fris na zo'n poetsbeurt.. zijn ze ook echt uren mee bezig.
De verzekeringsexpert zei in eerste instantie ook dat de auto helemaal gereinigd kon worden, maar toen ze goed gingen kijken, onder motorkap, onder de vloer IN de auto, alles zit onder. Toen zei die man dat de auto helemaal gestript moet worden, er is ook geblust in dat bedrijf en de kabels en electronica zijn misschien vochtig geworden, dat kan op latere termijn weer roestvorming geven.... zo vervelend allemaal, die man zei zelf tegen mijn man: tja, als je de hele auto moet strippen, waar ben je dan mee bezig en wie garandeert je dan dat het goed gebeurt allemaal?! Nou, zijn we mooi klaar mee dan. Daarom zou ik willen weten of iemand dit al eens heeft meegemaakt en hoe het daarna is gegaan met geur en zo.