's nachts steeds speentje geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraaltje1981, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje is nu 4 maanden jong! Hij is altijd een moeilijke slaper geweest maar gelukkig sliep hij de afgelopen maand veel nachten door. Hij krijgt om 22:30 zijn laatste voeding en vaak slaapt hij dan tot half 7/7 uur. Soms word hij wel nog even wakker rond 5 uur, we geven hem dan een speentje en dan slaapt hij zo weer door.
    Sinds afgelopen week word hij 's nachts telkens wakker (wel 4 a 5x), hij huilt dan totdat je hem weer zn speentje geeft. Als ik bij hem op zn kamer kom lijkt hij ook niet echt wakker, hij houd zn oogjes dicht en zodra ik het speentje erin heb gestopt draaid hij zn hoofd om en slaapt weer verder. We hebben al geprobeerd om hem even te laten huilen maar dit hielp niet.
    Heeft iemand nog tips voor mij? Ben nml behoorlijk moe van het weinige slapen...:(
    Verder vraag ik mij af of hij doordat we hem wel steeds het speentje geven niet teveel gewend raakt aan dit speentje en er niet meer zonder wil slapen. Is dit herkenbaar voor iemand?

Ben benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben! Alvast bedankt!

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Erg herkenbaar vooral rond die periode hebben heel veel kindjes er last van.. rond die tijd begon het hier ook en meneer slaapt nog niet door! Geen tips voorj e dus helaas.. maar als laten huilen niet werkt zou ik gewoon zn speentje geven (zou sowieso niet laten huilen, zeker niet omdat je zoontje nog zo klein is..)

3. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Onze zoon heeft dat ook een tijdje gehad. Wij gaven hem steeds weer zijn speentje en met 8 maanden sliep ie door. Hij is nu net een jaar er sinds het weekend heeft hij geen speentje meer. Een nacht was het huilen maar toen was het over en slaapt ie met zijn tutdoekje.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heel herkenbaar. Hier begon het met 4,5 maand en heeft 3 maanden geduurd. Elk uur kon ik hem de speen geven, en als het echt niet wilde elk kwartier. Dat heeft 3 maanden geduurd en toen was het ineens over.

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    @zonnestraaltje; heel herkenbaar, alleen loop ik nu nog steeds 5/6 keer per nacht voor een speen op en neer.
    Geen tips hoe je het op moet lossen, ik kom er ook niet uit. Laten huilen werkt hier ook niet!

6. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Onze dochter is nu 5,5 maand jong en wij herkennen dit ook het wakker worden 's nachts en wel 3/4 x per nacht eruit om de speen terug te geven, alleen op de nachten dat ze die dag naar het kdv is geweest slaapt ze sinds kort wel door, zeker doordat ze dan zo moe is. Het gaat dus over fijn om te lezen hahaha. Ja het is alleen wel vervelend en rot voor haar, maar heeft ook een knauw op onze relatie (gebroken nachten).

7. Fem77

Fem77 Nieuw lid

17 nov 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Hier ook heel herkenbaar! Ik vind het bijna fijn om te lezen, maar meer om de herkenning natuurlijk :)
    Onze zoon is nu bijna 6 maanden. Soms slaapt hij een aantal nachten achter elkaar door (wat een heerlijkeheid!) en dan hebben we ook weer nachten net zoals jij beschrijft: vaak huilen, ogen nog dicht, stopt ook vaak zijn handjes in zijn mond. Aai over de bol helpt niet, hij huilt gewoon door als ik er ben, maar als ik hem dan een speen geef, is hij zo weer vertrokken. Ook wij hebben geprobeerd om even te laten huilen, omdat we ook dachten dat we hem nu hadden laten wennen aan een speen, maar dat werkt ook niet heel goed (en ik vind het gewoon rot om hem te laten huilen!).

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Fijn dat zoveel mensen dit herkennen (naja niet fijn voor jullie...;))
    Pff hoop niet dat het hier nog zolang gaat duren als bij sommigen. Knap hoor dat jullie dat volhouden. Ik ben het nu al zat... pff kan zo slecht tegen weinig slaap en kan ook niet zo goed weer in slaap komen als ik er ff uit ben geweest.

9. LovelyDK

Het went !

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier ook geen tips. Wij gaan er vanaf dat ze geboren is zo'n beetje al elke nacht een paar keer uit om een speentje te geven.
    Maar ik ben het helemaal met LovelyDK eens, het went! Nu gaat het op de automatische piloot.

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan heeft de eerste paar maanden bij ons op de kamer geslapen. Hij lag dan in de kinderwagenbak aan mijn kant van het bed. Ik hing met mijn arm in de bak om de speen in zijn mond te houden.
    Had na een paar dagen echt enorme last van mijn arm, maar dat terzijde.

Toen zijn we hem in gaan bakeren met de packababy. Ideaal! Sindsdien slaapt hij in zijn eigen bedje en wordt hij nooit meer wakker voor zijn speentje. Nu slaapt hij zonder zijn bewegende armpjes veel vaster en wordt hij niet meer wakker als zijn speentje uitvalt.

Verder heb ik ook niet echt advies. Maar zou hem zeker niet laten huilen.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier hetzelfde.
    Zo heb ik een nacht dat hij zonder speentje slaapt en helemaal door slaapt.
    En zo heeft hij een nacht dat hij iedere keer om zijn verloren speen vraagt.
    De afgelopen nachten is het hier bal, maar als ik echt heel moe ben duik ik smiddags ook even in mijn bedje als de kleine slaapt.

13. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

helaas heb ik geen tips voor je :(
    hier gaat het speentje mee naar bed vanaf dat ze een paar daagjes oud was en werd er niet wakker voor verders...toen ze nog kwam in de nacht kreeg ze hem weer mee natuurlijk maar sinds ze doorslaapt ( vanaf 4 weken) heeft ze nooit om haar speentje gevraagd s'nachts...en nu pakt ze hem zelf mocht ze s'nachts wakker worden.
    vaak als ik ga kijken voor ik naar bed ga heeft ze hem niet meer in en als ik haar sóchtends ga halen ligt ze weer heerlijk op dat ding te sabbelen ;)

14. Snowwie28

Snowwie28 Lid

10 okt 2008
    54
    0
    0
    Gebruiken jullie die speen ook overdag? toen wij die speen gingen minderen overdag kon hij snachts ook meer zonder, wat dus betekend een win win situatie, kijk eerst eens naar overdag wanneer geef je de speen, is het echt nodig. Als wij onze zoon de speen overdag veel hebben gegeven word hij snachts weer veel wakker anders niet. Gewoon niet nodig.

hoop dat het jullie helpt.

15. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk, sterker nog, als ze zonder kunne gelijk weg met dat ding! Zoals gezegt loop ik nog steeds tig keer per nacht om die speen te geven, gewoon gewenning, maarja kom er maar eens van af!

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Misschien een sprongetje? Is je kleine ook overdag 'vervelender' of valt dat erg mee? Lucas heeft het ook gehad en zit nu in de 6 maanden sprong. Nu kan hij ineens veel langer wakker blijven overdag en moet ik er dus echt op letten dat ik hem goed moe maak, zeg maar :D (klinkt een beetje wreed, maar ik bedoel het niet zo). Anders ligt ie overdag te veel in bed en slaapt ie 's nachts dus niet door.

Ik wil niet beweren dat dit bij jullie ook zo is, maar wie weet! Bij ons is het nu gelukkig wel weer over. Ik denk altijd maar zo: als ie 18 is, doet ie het niet meer.... (al houdt ie je dan misschien op een andere manier wakker ;)

Succes ermee!
    Liefs!

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    als goed is is het nog geen gewenning van de speen tot een maand of 9 dacht ik, daarna dan wordt het wel een gewenning. Maar ik denk hoe eerder je van dat ding af bent hoe beter..wat een ellende nu hier met dat ding afbouwen zeg..pfff..overdag is hij er van af,zat 4 dagen in hel hier..:(nu de nachten nog.;)
    weet niet of je kleine al in een slaapzak slaapt? mischien is een puckababy iets? of anders de speen aan een spenenkoord vastmaken aan pyama of slaapzak?

18. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Er is ook een topic over: zonder speen minder lang slapen" ik weet niet of je dat wilt???
    Even lezen dan maar!

19. LovelyDK

Lekker laten tutten :)

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook een mannetje die wel al vanaf 2,5 mnd het klokje rond slaapt maar de laatste weken dan wel 2 a 3 x per nacht zn speentje zoekt. hij gebruikt hem alleen om in te slapen en als hij echt slaapt tuft die hem uit. afgelopen nacht heeft die mega goed geslapen en heb hem niet gehoord vannacht dus ik hoop dat zijn sprongetje ook over is. heb geen tip, behalve dat het hier het beste werkt als ik zo snel mogelijk die speen er in stop want als hij te lang huilt word die echt wakker.
    ik heb het me trouwens in het begin erg moeilijk gemaakt, elke keer als die huilde haalde ik hem er uit, schone luier, flesje en dan weer een chagerijnig mannetje in slaapt proberen te krijgen hahaha achteraf was die dus niet wakker en moest ik hem ook niet wakker maken. was ik blij dat ik daar achter kwam. :)

Deel Deze Pagina