Vandaag de aanslag gemeentebelastingen 2015 op de mat ... En ik schrik me wezenloos ... De woz waarde is omlaag gegaan, maar de aanslag is gewoon bij a 200 hoger dan voorgaande jaren. Ik weet ook wel dat de ozb de sluitpost van de gemeente is, maar het is toch wel ff slikken. Ze hebben blijkbaar veel geld tekort. Ben blij dat ik per maand betaal. :x:x
Jeetje, wat balen zeg!! Hier is het 70 gedaald en de WOZ-waarde was 7000 gedaald. Dus ik was opzich wel tevreden.
Dat is beter bolkje ... Hier is de woz in de afgelopen 3 jaar met 25.000 gedaald maar ik ben echt niet minder gaan betalen ... Integendeel ...
Hier ook woz waarde omlaag maar de belasting omhoog. Al scheelt het maar iets met vorig jaar. Hier hebben ze het bij de rioolheffing opgedrukt, zijn in ieder geval niet alleen de eigen woning bezitters de sjaak.
Toevallig, wij zaten net nog te kijken. WOZ naar beneden, maar we betalen wel meer. Vriend zegt ook dat dit met opzet zo is gedaan. Vreemde vind ik wel dat wij in een benedenwoning zitten met voor en achtertuin, goede wijk, speeltuin voor de deur en ruimte zat binnen, en opeens is onze woz waarde hetzelfde als de verkoopprijs van de appartementen, zonder tuinen en met minder ruimte. Vriend zegt dat dat in een taxatie altijd goed komt, maar voel me toch lichtelijk genaaid.
Hier mogen we in totaal 800 euro neerleggen. Hallo gemeente . Komt wel doordat er nu ook rioolheffing en afvalstoffenheffing bij zit maar hallo wat een bedrag. Gelukkig is de gemeente zo.vriendelijk het maandelijks af te schrijven...
Hier hetzelfde woz flink gedaald ( weer 20.000. In totaal nu 87.000) en de belastingen worden duurder.
Misschien is hun woz waarde ook wel veel minder dan de werkelijke verkoopwaarde (wat tegenwoordig best wel vaak voorkomt). Voel je vooral niet genaaid, hoe lager de waarde hoe minder je immers betaald
Ja ik schrok ook... en dat niet alleen. De belastingdienst moet ons hebben dit jaar...2011 terugbetalen...nog eens extra in 2012...2013 betalen... Pffff...
Nou ... in mijn geval is dat echt niet zo hoor. Wij zijn dik naar beneden gegaan met de WOZ, maar op de een of andere manier sta ik wel meer af te rekenen. Dit jaar 1150 euro ... ka-stjing ....