Afgebroken tandje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Firstbaby, Mar 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Mijn zoontje is afgelopen week gevallen en nu is er een stukje van zijn tand af. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat hebben jullie hieraan gedaan?

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    mijn dochter heeft dat niet gehad maar mijn neefje van 5 wel, ze hebben er niets aan gedaan. Hij moet wachten tot hij gaat wisselen.. en bij hem is de tand er toen helemaal uitgevallen.

Ik weet ook niet of ze er wat aan doen met een melkgebit.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    niet meegemaakt maar denk dat ze er niks aan gaan doen gewoon wachten tot ie gaat wisselen

mocht ie zwart worden gaan ze de tand weg halen volgens mij hoor heb het toen gehoord

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik zou de tandarts even bellen en wellicht kan hij/zij ernaar kijken. Ze doen er nu (nog) niks aan. Het kan zijn dat de zenuw ooit gaat afsterven en als er dan een pusbultje boven het tandje komt, zal de tand eruit moeten. Maar voor hetzelfde geld gebeurt er niks en kan de tand lekker blijven zitten tot het wisselen.

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Hier ook een paar maanden geleden een stuk van de voortand en kleinere stukjes van zijtandjes erom heen. Ik heb uren gehuild. Tandarts geweest en als ze niet donkerder worden is er niks aan de hand (behalve voor mama :() en is het wachten op het wisselen. Hij leek er bij ons ook totaal geen last van te hebben.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou wel even de tandarts bellen ivm scherpe puntjes bijslijpen eventueel, ik weet niet hoe "open" het tandje nu is? want dan heb je ook ontstekingsgevaar.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn dochtertje heeft vorig jaar ook haar voortandje afgebroken. Erg jammer maar ze deden er niets aan. Het enige nadeel is dat het best scherp is en ze dus snel en tand door haar lip heeft met flink bloedende lippen. (vanavond nog)

8. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    ons dochtertje heeft het vorig jaar ook haar tandjes ( allebei haar 2 voortandjes) afgebroken. Ze viel voor over :(.
    De tandarts doet er niks aan maar nu heeft ze er last van met eten en drinken. In april gaan wij naar de kindertandarts.

Share This Page