Ziekenhuisopname ivm pseudokroep

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama 83, Aug 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama 83

Mama 83 Lid

Dec 2, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft.

Een paar dagen geleden kreeg onze dochter (net 1 jaar) voor een 2e keer pseudokroep. Omdat ze er koorts bij kreeg en het benauwde aanhield heb ik (ondanks dat onze huisarts aangaf dat het niet nodig was bij een eerdere aanval toen ze 10 mnd was, toen heb ik wel gebeld en zijn we weer naar huis gestuurd) de huisartsenpost gebeld en mochten we meteen langs komen. Van hieruit zijn we door verwezen naar het ziekenhuis en heeft ze prednison gekregen en is ze 2 nachtjes gebleven. Ik was hier wel erg van geschrokken. Volgens de kinderarts is het zeker niet onwaarschijnlijk dat ze het nog eens zal krijgen. Ze is gewoon wat gevoeliger voor dit virus. Ik ben nu bang dat ze het dus vaker zal krijgen.

Ik ben benieuwd of andere mama's hier ook ervaring mee hebben en hoe jullie hier mee omgaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Heftig joh, helemaal het ziekenhuis in!

Mijn zoon (inmiddels 6) heeft er ook heel vaak last van gehad, en nog steeds.. De meeste kinderen schijnen er overheen te groeien na hun tweede jaar, maar hier is het nog steeds 2 a 3 keer per jaar behoorlijk heftig.

Ik moet zeggen dat het met een ouder kind wel steeds 'makkelijker' wordt. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het nog steeds gruwelijk om te zien en kan zelf ook wel janken als het weer zover is, maar een ouder kind kun je vertellen dat hij rustig moet blijven en enigszins afleiden, terwijl een babytje vaak blijft krijsen, waardoor het alleen maar erger wordt..

Hier komt het vaak uit het niets, er is echt geen enkele aanleiding voor. Dan is er overdag niets aan de hand en wordt hij 's nachts ineens met hoge koorts en blaffend wakker, terwijl hij bijna geen lucht krijgt. Zó sneu :(

Wij zitten vaak uren in de badkamer, maar meestal helpt dat niet echt.. We hebben een tijdje terug gevraagd of hij geen inhalator voor thuis kon krijgen, zodat we die kunnen gebruiken als het weer nodig is, maar die kreeg hij niet.. Hij heeft wel een drankje gekregen met dexamethason, maarja, die hebben we toen gebruikt en is natuurlijk maar beperkt houdbaar.

Veel sterkte, pseudokroep is doodeng! Hier slaapt onze zoon bij ons op de slaapkamer als hij het heeft, want ik ben nog elke keer bang dat hij stopt met ademhalen.. :)

3. Mama 83

Mama 83 Lid

Dec 2, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaddixxx Bedankt voor je reactie!

Ja je bent er echt druk mee. Maar het zal idd wel iets makkelijker worden als ze meer begrijpen.

4. Alf

Alf Niet meer actief

Ik zit er nu middenin. Haar aanval duurt nu al zo'n 36 uur. Is gisteravond verneveld op de hap, heeft paar uur later dexamethason gehad en is daarop wel goed gaan slapen (incl voortdurend zeehond geluid) maar nog steeds giert ze erover. Moet zo opnieuw met haar naar de huisarts.
    Is gisteravond gesproken over prednison, maar moet ze daarvoor naar het ZH?
    Get..nee.. :(

Share This Page