op latere leeftijd co sleepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl is nu 11.5 maand en slaapt snachts slecht(eigen kamer) alleen aan de borst leggen en ze slaapt weer verder of ik moet in de buurt zijn en blijven. Nu wil ik een co sleeper kopen om de nachtrust van ons allemaal te bevorderen want we zijn echt op onderhand. Wie heeft er ervaring met co sleepen met een ouder kindje? Uiteindelijk in eigen bed de hele nacht doorslapen is het doel maar gaat dat dan nog wel of willen ze dan tot een jaar of vier bij je blijven? :)

Het intieme gedeelte tussen ml en jezelf word dan natuurlijk minder dus of dat bevordelijk is??

Wie heeft ervaring?

Gr baby001

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Onze baby is bijna 8 maanden en slaap nog in de cosleeper.
    Ze wordt ongeveer ieder uur wakker 's nachts, net als onze andere dochter op die leeftijd. Die sliep toen wel op haar eigen kamer en dat vijfentwintig keer per nacht bed uit, kind halen, kind terugleggen, terug in bed, kind huilt weer, en herhalen, daar ging ik bijna aan onderdoor. Nu baby naast me ligt kan ik het een stuk beter handelen.
    Dus ik kan het je aanraden. Zou wel geen echte cosleeper meer kopen met een grotere baby, want dan ligt ze praktisch klem. Ikea heeft geloof ik wel een ledikant waar je een zijkant uit kan laten. Dan kruipt ze er ook minder snel uit.
    Oh en het intieme gedeelte, hier gaat ze 's avonds gewoon naar haar eigen kamer en pas als als we zelf gaan slapen en ze wordt dan wakker, verplaatst ik haar naar de cosleeper. Dus het bed is 's avonds gewoon van ons.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Inderdaad...we zijn echt zo op! Zijn chagerijnig na een jaar nooit goed slapen. De een of twee keer dat ze wel goed sliep voelde ik me een herboren mens maar dat weegt niet op tegen de slapeloze nachten. 10x uit je bed is niet grappig. Inderdaad, ophalen wegbrengen etc...
    Maar wennen ze niet aan het samen slapen? Willen ze dan nog wel in eigen bed?

4. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Heb het bedje van ikea eens opgezocht. Ik vraag me alleen af. Dl gaat staan in bed..is dat dan wel zo oke?

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

En de tussenweg? Wel in eigen bedje maar bij jullie?

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee, het intieme gedeelte IN BED wordt misschien minder, maar buiten het bed hoeft dat helemaal niet. En ik kan je vertellen dat het best bevorderlijk kan zijn om het eens op de keukentafel te doen ofzo. :D

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    ik heb een ledikant naast mijn bed rn wanneer zoontje van bijna 6 maanden een slechte nacht heeft dan schuif ik ledikant tegen mijn bed aan en leg hem dan aan de butenkant in ons bed ledikant is zwaat die zal dus niet verschuiven als die ertege. aanrolt

en doe hem een slaapzak aan dan draait die niet en hoeft die okk niet onder ons dekbed

maar meeste nachten gaan goed dan slaapt in eigen bedje

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben geen extra kamer, dus onze dichter slaapt op onze kamer in haar eigen ledikant. Intimiteit is geen probleem. Slaapt ze gewoon doorheen (maar we zijn dan wel stil). Vanaf begin af aan hebben we ook gewoon gepraat in de slaapkamer, dus ze slaapt overal makkelijk doorheen nu.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alsof door en door moe zijn bevorderlijk is voor jullie intimiteit? Althans, dat kan ik me dan weer niet voorstellen! Wij hebben tot 3 jaar samen geslapen met de jongste, nu komt hij regelmatig 's nachts nog naar ons toe. Maar er zijn meer opties als in bed toch ;) We hebben een heerlijke bank! En als ze in hun eigen bed liggen heb je ook wel even gelegenheid...

10. tuc

tuc Niet meer actief

jep hier...rond zijn tweede verjaardag (dus een stuk later nog) begonnen slaaproblemen hier. Hij was overstuur, huilen en bleef maar wakker worden...om het half uur zo'n beetje. Eerst steeds proberen te troosten in zn eigen bed, maar toen we allebei helemaal op waren hebben we hem 1 avond in ons bed laten slapen. Hij is niet 1 keer! wakker geworden, sliep als een roosje. Oke nog een avond geprobeerd...sliep weer perfect.
    Vanaf toen afgesproken dat wanneer hij wakker wordt (valt nl altijd in zn eigen bed in slaap) we hem in ons bed verder laten slapen, geen strijd meer, gewoon aan toegeven. Alleen na een aantal nachten sliepen man en ik minder omdat een peuter van 2 toch wel ruimte in neemt;)
    Hij sliep in zijn kamer al in een groot bed, dus zijn ledikant die als co sleeper gebruikt kan worden naast ons bed gezet. Na een poosje riep hij ons niet eens meer en liep hij er zelf heen als hij wakker werd. De eerste maanden was dat al na een paar uurtjes slaap, tegenwoordig vaak pas in de vroege ochtend, werkt perfect voor ons en ons zoontje.

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad! Of op zolder 😉 Hier sliep onze dochter tot 15 maanden op onze kamer, eigen bedje tegen die van ons aan. Nog slaapt ze wel eens bij ons op de kamer als ze onrustig is of om andere redenen (lawaai, vakantie etc)

12. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier sliep dochter ook bij ons in bed tot ze anderhalf was. Met soms een halve nacht op eigen kamer in eigen bed, maar grotendeels toch bij ons in bed.

Nu ondertussen ligt ze al twee maanden in eigen (grote) bed op haar kamer, en alleen op momenten als ze zich niet lekker voelt slaapt ze paar uurtjes bij ons aan het einde of in het begin van de nacht.

Gewoon lekker bij je laten slapen hoor, als papa en mama een gledenachtrust krijgen daardoor is overdag ook alles beter toch :)

Deel Deze Pagina