Ontwikkeling bij premature baby's!

Discussie in 'Prematuur' gestart door danili, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn zat, omdat hij 5 weken te vroeg geboren is, ruim onder de grens van wat ie moet kunnen. Vanmiddag is wéér gekeken naar wat ie kan en wat ie moet kunnen, hij is dan wel in een 'mooie lijn' aan het stijgen, maar zit nog steeds ruim onder het landelijk gemiddelde. Hij zou al veeeeeeeeeeel meer moeten kunnen. Ik was alláng blij dat ie zich omdraaide en lekker 'kletst'. Ik wéét dat ieder kind anders is, en niet moet/mag vergelijken. Maar als je dan ziet wáár hij is met zijn lijn....... Dan word je niet vrolijk. Ik weet niet of ik de volgende keer wel wil zien waar hij statistisch zit. Word er zó onzeker door terwijl ik zie dat ie vooruit gaat.

(heb niet alles gelezen van wat jullie gepost hebben, zit met tranen in mijn ogen)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Lina, meid, hij gaat vooruit! Dat is toch het belangrijkste. Ja hij loopt achter, gek he?
    Ik ga er ook vanuit dat Sam achterloopt. En helemaal omdat het corrigeren hier niet zo nodig vinden zal Sam de komende tijd altijd minder kunnen dan haar leeftijdgenootjes. Nou jammer dan!
    En ja ik snap echt wel dat het nu allemaal hoog zit, ik heb makkelijk praten aangezien ik pas 1x bij het cb ben geweest en nog nooit naar de ka van het cb (omdat ik nog te veel naar het ziekenhuis moest)

Hij haalt z'n schade echt wel in hoor, hij mag hier ook gewoon eventjes over doen. En probeer je (hoe moeilijk ook) daar aan vast te houden, dus aan wat ie nu wel AL kan en niet wat ie NOG niet kan.

Groetjes Daphne

3. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Dankjewel voor je lieve woorden.
    Glenn krijgt iedere week fysio thuis, daar ben ik wel blij mee. In zijn eigen omgeving.

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik hoor iedereen vaak praten over 'Hij zit op de lijn/onder de lijn/boven de lijn' en uiteraard weet ik dat er lijnen zijn....Maar bij ons op het CB wordt zelden gesproken over die lijnen.
    En eerlijk gezegd vraag ik er niet naar. Ons ukje zal met haar 9 maanden en 7,5 kilo niet aan de bovenste lijn zitten. Dat weet ik ook wel zonder dat het mij wordt verteld. Maar ze groeit wel heel erg mooi! En ze ontwikkelt zich ook heel erg prima, allemaal volgens haar EIGEN lijn! Ik zou het fijn vinden als alle CB's daar eens wat meer naar keken, en rekening mee hielden. Ieder kind is anders en uniek, en ieder kind mag er zijn! Snel, langzaam, groot klein, wat maakt het uit, als ze lekker tevreden en happy zijn, dan is het toch goed!

Of ben ik nou gek?

5. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Dankjewel Kiz. Je hebt helemaal gelijk: ieder kind volgt zijn eigen lijntje. Maar als je het ziet én het word je vertelt......dan word je weer met je neus op de feiten gedrukt.
    Het liefste pak ik hem nu op. Maar hij is niet thuis. Hij is 1x per week een dag en een nacht bij opa en oma. Zucht.

6. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Laat je niet steeds met je neus ergens op drukken hoor ;) . Flauwekul!
    Hij is uniek, en zo is het!

7. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja bij mij gaat het ook een beetje het ene oor in, het andere oor uit hoor als ik bij het Cb ben geweest!
    Ferron zit nu in de onderste lijn vd curve qua gewicht, en qua lengte zit hij zelfs helemaal niet in de curve.
    Maar ik maak me er niet druk meer om hoor.
    Komt vanzelf wel goed!

8. mamavanalexi

5 mrt 2007
    44
    0
    0
    hey iedereen,
    net even wat postjes gelezen;
    Tja mijn meisje is ook wat 'achter' op ontwikkeling en natuurlijk valt dat meer op als ze rond haar leeftijdsgenootjes zit..
    Maar bij het Cb heb ik alleen maar lof gehoord; ze zit AL onderaan op de gewichtscurve, ze zit AL onderaan op de lengtecurve; en ze kan AL veel dingen... en als ik daar zeg; tja ze is wel een beetje achter; dan zeggen ze; 'ben je GEK, je meid kan al een heleboel, en ieder kind ontwikkelt zich op eigen tempo; prematuur of niet' . vind het wel jammer dat niet ieder Cb rekening houdt met prematuur geboren worden enzo...tja is normaal dat ze helemaal niet vanboven op curves staan...

9. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    is ook zo hoor. gelukkig hebbe we bij ons Cb een makkelijke wijkverpleegkundige.
    Een oudere mevrouw die heel positief in haar werk is, en altijd ferron helemaal in de hoogte prijst met hoe hij er nu uitziet en hoe goed hij het doet!
    ben ik erg blij mee hoor, ik hoor zoveel negatieve verhalen over het cb van sommige met een premature kindje. dat die helemaal vergeten dat hun kindje prematuur is. bah!

Deel Deze Pagina