Ontwikkeling dreumes 1 jaar.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pomm, Jul 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    #1 Pomm, Jul 22, 2016
    Last edited: Jul 22, 2016
    Afgelopen juni is mijn zoontje 1 jaar geworden. Het eerste jaar is vrij pittig geweest, veel onrust, gebroken nachten, gevoelige darmen, doorkomende tandjes etc etc. Nu hij een jaar is begin ik toch een beetje te twijfelen aan zijn ontwikkeling.. Hij kan zich draaien vanaf 5 maanden, op buik en rug. Verder zit hij en schuift hij op zijn kont door het huis. Hij trekt zich niet op, gaat niet zelf zitten. Wel stapt hij graag met twee handjes vast aan ons. Hij wil dan ook eigenlijk niet meer zitten en het kost de nodige afleiding voordat hij besluit te gaan zitten (laat zich dan op zijn kont vallen).

De kinderarts zei dat het ''normaal'' is bij kontschuivers dat het wat langer op zich kan wachten..

Ik herken dit niet van onze oudste, hij was met alles een beetje gemiddeld.

Verder gaan de nachten goed, is hij van de pepti voeding af en eet als een dijker.. we zijn van 2 zakjes forlax per dag gegaan naar geen, sinds dat we gestopt zijn met de peptivoeding.

Meer moeders met dezelfde ervaringen m.b.t. de ontwikkeling? En misschien tips om hem te stimuleren?

2. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Nou we hebben een kopie.
    Hier wil die echt niet staan of iets. Altijd 90 graden de benen....Dus geen tips, wel herkenning. Ik accepteer het maar...
    Rolt trouwens pas sinds een maand terug van buik naar rug...

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zou me niet te druk maken. Vooral niet als de kinderarts dat ook niet doet. Mijn broer was een "kontschuiver" en hij was bijna 2 toen hij eindelijk eens ging lopen. Zelf heb ik me nooit opgetrokken. Ik stond ineens op en liep weg. Er zit zoveel verschil in kinderen. Mijn zoontje trok zich al op met 8 maanden maar hij liep "pas" met 15 maanden. Hij kroop heel goed en dan lopen ze ook vaak later. Als hij het leuk vindt om aan je handen te stappen kun je dat oefenen en dan oefen je ook meteen het gaan zitten maar verder zou ik hem gewoon zijn gang laten gaan. Ieder kind heeft zijn eigen tempo. Cliché, maar waar.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Klinkt mij niet als zorgwekkend in de oren maar als je je echt zorgen maakt zou ik contact opnemen met de kinderen fysio. En dan kijken of er oefeningen zijn om extra te stimuleren.

Share This Page