Vraagt om borst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bijna, 19 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijna

Bijna Lid

4 jan 2021
    21
    3
    3
    Mijn kindje is nu bijna 14 maanden oud. Ik heb tot 6 maanden volledig bv gegeven. Uiteindelijk in de ochtend bv-voeding gehouden, de rest fles. Dit vind ik fijn en ik wil hier niet mee stoppen. Alles prima dus.

Maar.. sinds een tijdje geeft hij véél beter aan wat hij wil. Als hij het niet krijgt wat hij wil is het brullen. De leeftijd, hoort erbij. Maar waar ik moeite mee heb is dat hij heel duidelijk om de borst vraagt. Heel vaak en niet alleen 's ochtends. Gisteren kreeg hij zijn avondfles. Die dronk hij maar half op en uiteindelijk begon ie weer met z'n vingertje op mijn borst te prikken (dit doet ie echt heel veel). Geef ik hem niets, dan begint het drammen. En waar hij met andere dingen die hij niet mag (een koekje, een glas thee waar hij zijn hand in wil steken, een pagina die hij graag los wil scheuren) na een poos vergeten is wat hij ook al weer wilde, wordt hij constant geconfronteerd met wat hij wil als ik hem optil of knuffel.

Is dit voor iemand herkenbaar? Wat kan ik het beste doen? Ik wil niet terug naar volledig bv. Daarnaast vraagt hij er ook om op momenten waarop hij gewoonlijk helemaal niet drinkt.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Borst is veel meer dan drinken natuurlijk. Rust, warmte, mamahonger, prikkelverwerking.

Kijk vooral naar wat hij op dat moment nodig heeft.
    Toegeven aan borst hoeft niet als jij dat niet wilt. Maar je zou bijv wel kunnen zeggen, nee we gaan niet bij mama drinken, maar mag wel even knuffelen.
    Of iets korter. Wil je knuffelen of beker water?

JupitR en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina