tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bernadet26, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze dochter heeft nu 4 tandjes,
    de 2 midden onder en 2 hoekboven en zijn eind december alle 4 tegelijk door gekomen.
    maar vraag me af hoe snel de rest zal gaan volgend want er is echt geen enkel teken dat er nu nog wat aan zitten te komen.
    maar ze zit wel overal op te kauwen en kwijlt heel erg.
    hoe ging dat bij jullie kindjes???

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    dit kan echt heel verschillend zijn... mijn dochter had alle tandjes heel snel op elkaar.
    maar mijn nichtje (13 dagen jonger dan mijn oudste) heeft tot wel 9 of 10 maanden met maar 2 tandjes gelopen (die waren ook tegelijk door gekomen).
    en mijn dochter heeft nu praktisch alles al door (de laatste 2 kiesjes zijn bijna helemaal door) en mijn nichtje heeft nog maar 3 kiesjes.
    hier is dus geen lijn in te trekken.

3. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beau heeft nu 8 tandjes.. Maar die laatste 2 kreeg ik gisteren pas in de gaten. Hij kwijlde wel weer meer dan normaal. Maar had niet echt het idee dat er weer tandjes aankwamen. Hij heeft wel 1 onrustige nacht gehad. Het gaat zoals het gaat.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje had zijn eerste twee tanden ineens toen hij bijna drie maanden was. Pas drie maanden later kreeg hij de eerste boven (links naast de snijtanden). De beide snijtanden volgden toen twee weken later en daarna de tand rechts naast de snijtanden, weer twee weken later.
    De eerste van de twee tanden naast de snijtanden beneden kwam nog een keer twee weken later, maar de vierde tand onder kwam pas drie maanden daarna.
    Er zit ook best veel tijd tussen de 'symptomen' (rode wangen, veel en vreselijke zure poepbroeken, slapeloze nachten) en het daadwerkelijke doorbreken van de tanden/kiezen. De onderste twee voorste kiezen kwamen pas ruim een maand na de gebruikelijke lijst met symptomen, ik iedere keer maar kijken en ineens waren ze er, toen ik mezelf al tien keer voor gek verklaard had.
    Momenteel zit hij ook weer met giga-rode wangen en hij duwt zijn vingers helemaal achter in zijn mond, wordt weer iedere keer wakker 's nachts, dus vermoed ik wederom dat er iets aan komt. Hij moet alleen nog de laatste vier kiezen. Maar goed, het kan nog wel een tijdje duren voordat er überhaupt iets door gaat komen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Daar is echt niks van te zeggen.

Onze dochter is bijna 10 maanden en heeft nog niet eens één tand. :D

6. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier een trage tante:

- Tot 15 maanden helemaal geen tandjes....Noppes!
    - Toen in 6 weken tijd elke week 1 tandje erbij. Onder 2 en boven 4. (In een niet "standaard" volgorde.)
    - Nu is ze 18 maanden en nog steeds die zelfde 6 tandjes.....

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik ga weer eens opscheppen maar het is wel waar haha.

Mijn zoon is geboren met een tand. De rest volgde rond 8 maanden elke maand wel er iets bij wisselen van af 6 jaar. En nu bijna zijn volwassengebit kompleet.

Dochterlief kreeg haar eerste tandjes ( Vier te gelijk en allemaal boven niet beneden.) Daarna een tandje lings onder daarna lings onder nog een tandje en gisteren zag ik rechts onder een tandje er bij komen dus van af een maand of 9 elke maand wel iets haha. Tegen de tijd dat ze 2 is zal ze alles wel hebben.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vandaag voelde ik het eerste tandje bij mijn dochter (bijna 9 maanden!) Zoonlief kreeg ook pas in zijn 9e maand zijn tanden maar had met 20 maanden zijn gebitje compleet. Trouwens.. hij heeft van het doorkomen van één kies last gehad... verder helemaal niet.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De eerste 2 ondertanden (voor) had ze met 4,5 maand...
    Daarna maanden niks....

Toen kreeg ze bij 9,5 maand het "dracula" tandje boven en die ernaast door... En bij 10 maanden 1 voortand boven die er nog niet helemaal door is...
    Best een gek gezicht eigenlijk :p

Deel Deze Pagina