werken, maar baby slaapt nog niet door...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juliette77, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn zoon van 11 mnd slaapt nog niet door. Hij is nog 1 a 2 keer wakker 's nachts.
    Ik zit dus vaak met een watten hoofd achter mijn buro. Vergeet dingen en moet alles op lijstjes zetten anders wordt het een chaos. M'n hersens werken gewoon niet zoals ze voorheen deden. Soms val ik bijna in slaap tijdens een vergadering, en hoop maar dat niemand dit merkt. Wordt er nu wel een beetje wanhopig van... wanneer gaat ie nou 'ns doorslapen?
    Herkent iemand dit? Hoe ga jij ermee om?

Alvast dank voor je reactie!
    Juliette

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon is 23 maanden en wordt nog steeds elke nacht 1 a 2 keer wakker, heeft vervolgens een uur nodig om te gaan slapen, en 's ochtends gaat onze wekken ook om 06.30uur.

Maar ik snap dat het in het begin heel zwaar valt, geloof me, het went!
    Ten eerste, je zult merken dat je meer vergeet, dat schijnt ook met hormonen te maken te hebben. Ik was 'vroeger' ook een wandelende computer, en inmiddels ben ik ook met lijstjes bezig. Soms vergeet ik gewoon wat ik vanochtend gegeten heb, of welke kleren de kinderen gisteren aan hadden.

Je hebt nu veel meer aan je hoofd, hele andere zorgen, minder rust, minder slaap. Ik vind dat inherent aan moeder-zijnde. Of je zoontje wel of niet 's nachts wakker wordt.

EDIT: ik las idd 11 weken, en heb mijn bericht aangepast. Ik begrijp je punt nu beter, maar denk dat het bovenstaande nog steeds geldt. Of ze 11 weken, 11 maanden of 11 jaar zijn ;)

3. @ ada er staat 11 maanden geen 11 weken ;)

4. maar Juliette ik moet je vertellen dat mijn dochter van 23 mnd helaas ook niet doorslaapt. wel door omstandigheden maar we zijn er niet minder moe door. als ik opsta vraag ik me al af hoe ik de dag door ga komen. wellicht een idee om je kindje eens uit logeren te brengen? of smiddags of in t weekend een middagdutje te doen als je zoon ook slaapt?

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Inderdaad is het eerste jaar vermoeiend. Rond de tijd van elf maanden hebben we uk een keer laten huilen omdat het niet huilen om pijn, volle luier of honger was maar meer zeuren. Toen we dit twee-drie keer of zo hebben gedaan had hij door dat we daarvoor niet kwamen en sliep hij na vijf minuutjes weer verder. Althans wat is doorslapen hij wordt zo ie zo een keer wel wakker met omdraaien of zo en kletst dan wat of zeurt dan even maar slaapt zelf weer in. We horen hier al snel als er echt iets aan de hand is. Maar zoals Adi ook al zegt er is altijd wel wat waar ze wakker van kunnen worden. Sinds een goede twee maanden zijn we er 's nachts niet meer uit geweest. Probeer goed te luisteren naar je kindje en er achter te komen of het gewenning is of even wakker ivm omdraaien of zo ... dat hebben veel kindjes maar slapen binnen 5 minuten weer in.
    Over vergeetachtig kan ik alleen zeggen ... herkenbaar ik maak overal lijstjes van en vergeet vervolgens die lijstjes mee te nemen ... dus ja het hoort er bij vraag maar eens rond aan andere moeders je zult horen dat je niet de enige bent. Succes en sterkte hoop dat je snel wat langer door kan slapen achter elkaar.

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ja meis makkelijk is anders je heb eenmaal kinderen die snel doorslapen en je heb nachtbrakertjes. Mijn oudste sliep met ongeveer 15 maanden door en mijn jongste komt ook drie keer per nacht. Meis probeer een beetje op tijd naar bed te gaan en als je vrij ben even tegelijk smidsags een tukki te doen en probeer er geen bigdeal van te maken ze gaan echt doorslapen uiteindelijk en hoe meer jij er mee bezig ben hoe moeier jij wordt! Succes

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kun je meer vertellen hoe het gaat op zo een nacht?

hij is wakker maar ga je wel naar hem toe?
    huilt hij overstuur? of stoot hij zijn hoofd tegen ledikanten daarom wakker wordt?(hoofdbeschermer kopen zo wordt hij niet wakker als hij tegen de randen slaapt en per ongeluk zijn hoofd stoot)
    is hij vaak ziek, last van kiezen?(kiespijn= zetpil geven vr t slapen gaan)
    blijft hij wakker of ff fopspeen geven dan gaat hij weer slapen maar dan kun je zelf niet zo goed in slaap vallen(dan beste tip=2 paracetmols nemen voor je gaat slapen, dan heb je in de ochtend uitgerust gevoel, ook al je 4 keer eruit ben geweest)

mijn kindje bleef gewoon wakker tussen 2 tot 5 in de ochtend op deze leeftijd. ik was echt kapot.

het is n beetje moeilijk om tips te geven zonder weten hoe t precies gaat.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter ging doorslapen toen ze bijna 11 maanden was. En wat was (en ben) ik daar blij om!
    Ik heb nog steeds het gevoel dat ik niet de oude ben, heb gewoon totaal geen reserves meer, kan me slecht concentreren en ben eigenlijk permanent moe, terwijl ik nu bijna iedere nacht ongestoord mag doorslapen.

Het is zwaar, het is vermoeiend en ooit komt er een einde aan de gebroken nachten. Ik heb niet echt veel tips voor je, maar wil je even laten weten dat ik herken hoe je je voelt.

9. juliette77

Bedankt voor jullie reacties en steun!

Zoon gaat gelukkig wel redelijk snel weer verder slapen, maar mama ligt dannog zeker een half uur wakker. Soms nog langer, de gedachte "o shit ik heb nog maar ... uurtjes om te slapen en dan gaat de wekker alweer, en ik moet morgen zoveel doen" gaat dan door m'n hoofd. Lastig hoor.
    Ik weet dat het uiteindelijk overgaat (heb er ook nog 1 van bijna 5 jaar) maar het lijkt of ik er nu lichamelijk meer moeite mee heb dan bij de eerste. Toen was ik natuurllijk ook 5 jaar jonger.....
    In ieder geval altijd fijn te horen dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving slapen de kids allang door op deze leeftijd, dus. Maargoed we overleven het wel weer!

Ik wens iedereen een goed en ononderbroken nachtrust!

Groetjes
    Juliette

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oef dit klinkt allemaal niet erg bemoedigend :(

11. juliette77

Oh sorry Juju! Maar er zijn ook genoeg baby's die borstvoeding krijgen die wel veel eerder gaan doorslapen hoor! Ik ken ze in mijn omgeving. Mijn baby is sinds 'n maand van de BV af, maar het slaappatroon is niet veranderd, heb ik weer.... nouja, over een tijdje zal ik hierop terugkijken en dan is alles anders. Je lijf went er inderdaad ook aan, soms verbaast het me dat ik uberhaupt nog functioneer op zo weinig slaap, maar uiteindelijk lukt het toch nog wel allemaal. Alles inderdaad een tandje minder doen en niet te perfectionistisch zijn helpt ook (maar heb ik wat moeite mee...)

Succes allemaal
    Liefs
    Juliette

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zelf vroeg naar bed ´s avonds is de enige tip die ik je geven kan! Julian wordt gemiddeld zo´n 2 a 3 keer wakker per nacht. Soms slaapt hij na even troosten meteen in, soms ben ik een uur met hem in de weer...
    Ik werk drie dagen en die dagen ga ik zelf rond 21.00 naar bed. Heel saai, maar het is voor mij de enige manier om het vol te houden.

Sterkte!

13. Bri

Bri Niet meer actief

juju, ieder kind is anders!
    zoonlief sliep door met 3 maanden.
    dochterlief sliep door van 2-4 maanden, en daarna weer niet tot ze bijna 11 maanden was.
    beide op BV, dus daar lag het écht niet aan.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als jij niet meteen in slaap kunt vallen is de tip dat je 2 paracetemols neemt. het maakte hier enorm verschil. probeer het eens. vroeg naar bed gaan is ook verstandig.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou geen paracetamol gaan slikken hoor, dat is toch chemische troep die je lijf niet moet hebben op een moment dat het qua pijn of koorts niet nodig is...
    Maar er zijn wel natuurlijke rustgevers en slaapstimuli die je zou kunnen proberen?

En verder idd op tijd op bed zelf, gewoon zodra je kids er ook in liggen. En af en toe de kids een nachtje logeren laten :)

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    als je gestressed raakt bij de gedachte dat je nog maar zo kort kunt slapen zou je ontspanningsoefeningen kunnen proberen. Als ik gespannen ben doe ik de oefeningen van de zwangerschapsyoga en dan wordt ik veel rustiger.

Mijn zoontje komt ook nog 1x p nacht, maar ik heb er zelf helemaal geen last van, ik slaap meteen weer in. Tijdens de zwangerschap had ik enorm last van slapeloosheid, hele nachten zat ik op ZP.. ik slaap nu veel meer dan toen in elk geval :)

17. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier ook een slechte slaper, en o wat herken ik die vermoeidheid! Maar ik doe vaak 's middags een tukkie als hij ook slaapt, en ga regelmatig om een uur of 9 mijn bed in 's avonds. Ongezellig...ja dat is het zeker maar anders houd ik het niet vol, heb mijn slaap hard nodig. En ik houd mezelf maar voor dat het ooit een keer overgaat, als je je erbij neerlegt gaat het ook makkelijker. Sterkte ermee, je bent niet de enige!! :)

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

no one said that it would be easy juju. je overleefd het wel, uiteindelijk.

Deel Deze Pagina