Ontwikkeling mazelen, bof, rode hond. DUS GEEN DISCUSSIE TOPIC!!!!!!!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Denk dat het wel mee gaat vallen. Veel scholen zijn toch alweer even begonnen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Midden Nederland gaat nog maar een paar dagen naar school en een deel van de bijbelgordel ligt in het midden. Dus daar zou misschien nog een opleving kunnen komen? Maar op zich denk ik dat een paar weken zomervakantie er vaak wel goed aan doet.
    Zuid is al wel weer enkele weken bezig en uit Zeeland (ook relatief veel streng gelovigen) komen ook nog geen berichten dat het weer meer wordt. Daar zou je dan nu toch al wel wat moeten zien.

3. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Er zijn alleen heel veel mensen die niet melden dat er mazelen zijn in hun gezin. In zeeland zijn 47 bekende gevallen, maar men vermoed dat er zo'n 1250 kinderen ziek zijn. Mijn overburen hebben 5 kinderen, alle 5 de mazelen gehad maar ze hebben het niet gemeld...

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Nee, dat klopt, maar dat is natuurlijk al vanaf het begin.
    Het exacte cijfer zullen we nooit weten.

5. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik bedoel er meer mee te zeggen dat er wellicht geen opleving te zien is in de gemelde gevallen, maar dat die opleving wel kan zijn. Na het starten van de scholen is zo ongeveer die hele basisschool waar drie van de vijf kinderen opzitten besmet geraakt, er zijn er maar enkelen bekend bij de GGD. Dus het uitblijven van een opleving is ook maar een aanname.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

In het Noorden is het ook volop hoor maar ik ken er geeneen die naar de dokter geweest is dat verklaard veel.

Ook onze familie doet mee, eigen gezin nog niet...

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar waarom zou je ook naar een dokter gaan als het verder mild of zonder complicaties verloopt. Ik ga er dan ook vanuit dat als er veel meer gevallen zijn, daar verder niet zoveel mee aan de hand is.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Twee keer zoveel meldingen mazelen

Zeker 1458 mensen hebben de mazelen of de mazelen gehad, zo meldt het RIVM donderdag. Sinds vorige week zijn 110 nieuwe gevallen gemeld, meer dan twee keer zo veel als de week ervoor.

[​IMG] Foto: Thinkstock
    Van hen moesten negen patiënten in het ziekenhuis worden opgenomen.
    Het werkelijke aantal besmettingen is waarschijnlijk hoger, omdat de meeste mensen met mazelen niet naar de dokter gaan. Sinds mei van dit jaar is er sprake van een mazelenepidemie.
    Hoewel het RIVM het lastig vindt om het verloop te voorspellen, denkt het instituut dat de piek nog moet komen, mogelijk in het najaar.
    Verreweg de meeste mensen die besmet raken wonen in de biblebelt, de strook van Zeeland tot West-Overijssel waarin veel strenggereformeerden wonen die vanwege hun geloof afzien van vaccinatie.

Twee keer zoveel meldingen mazelen | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    He shit, ik had gehoopt dat het wat op z'n retour zou zijn... Nouja. :(

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn neefje heeft nu ook de mazelen! Ben benieuwd, heb mn zwager dn zus pas nog gezien, neefje is wat langer geleden. Nog geen andere gevallen in zijn buurt gehoort.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wij zijn ook weken geleden in contact gekomen met kinderen die de mazelen hebben en nog steeds niks te zien hoor!!

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat erg:(

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het heel erg:( als ze geënt was, had dit niet hoeven gebeuren.

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Vreselijk, van dat meisje van 17... Heb net de rouwadvertentie gelezen....
    Dat wens je niemand toe, ook al komt het waarschijnlijk omdat ze niet ingeent was.
    De opmerking dat het niet gebeurt was als ze wel ingeent was lijkt me ook niet echt op z'n plaats, krijg je alleen maar discussies van.

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Erg zeg !! Hoe schuldig kan je je als ouder dan wel niet gaan voelen pffoe denk dat je hele leven geruïneerd is wetend dat je het had kunnen verkomen . Zo zielig voor het meisje !

16. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Zo sneu vooral omdat een inenting dit had kunnen voorkomen

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik hoor net van een vriendin (zij kent dit gezin) dat het meisje een zwakke gezondheid had en meerdere infectieziekten.
    Ik weet niet of ze niet ingeent was vanwege haar gezondheid, of uit religieuze overtuiging.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Erg hoor....ik zou zo'n schuldgevoel hebben denk ik...ik zou er echt kapot aan gaan als moeder....

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    meestal treft het mensen die inderdaad zelf al zijn verzwakt

Mijn tante is trouwens ook chronisch ziek ( ernstige hartafwijking) maar is altijd gewoon ingeent. Ook elk jaar voor de griep

Deel Deze Pagina