1 jarige en wasmachine....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juttel, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Wie o wie heef dè tip!
    Wij hebben de wasmachine in de keuken staan (andere plek is niet mogelijk) en zoonlief van net 1 jaar vindt de knoppen bere-interessant! Vooral als de machine aanstaat wil hij graag op de knoppen drukken (rode lampjes) en aan de knop draaien. Helemaal niet handig, want dan begint de machine weer van voor af aan met het programma.
    Natuurlijk probeer ik zoonlief wel te vertellen dat hij er niet aan mag komen, haal hem er tig keer vandaan, noem het maar op, maar hij is nog te jong om het echt te begrijpen denk ik...
    Iemand enig idee of hiervoor bijvoorbeeld ook afschermplaten oid zijn? Of iemand een andere oplossing?
    of moet ik gewoon niet zeuren............;)

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.184
    4.325
    113
    ohhhh zooooo bekend. zit hier nu al 2 maanden met dit probleem. de vaatwasser is inmiddels ook niet meer veilig. ik zeg het steeds en haal hem weg maar voor ik het weet heeft hij er alweer aan gezeten.

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hekje voor de keukendeur ? (dat hebben wij ook)
    Of heb je een open keuken? Want dan wordt het lastiger.. :p

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ben blij dat we een beveiliging hebben dat dat niet kan. En anders zou er echt een hekje komen hoe dan ook. Successs

5. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hekje is niet echt een optie, heb (helaas) een gesloten keuken en heb dan dus geen zicht op hem als ik in de keuken bezig ben. 10 minuutjes in box is nog leuk, daarna wil ie echt niet meer, dus komt hij bij me in de keuken....

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    anders s avonds wassen?
    Hier heb ik het met de combi-oven. Als die aan staat wil ze op alle knopjes drukken en dat is nog gevaarlijk ook want ze trekt zo het deurtje open en dat is natuurlijk heet... als ik iets in de oven heb staan zet ik haar dus ook even in de box.

7. misa

misa Niet meer actief

Lastig, maar blijven volhouden denk ik! Of kijken of je er iets voor kunt zetten. :)

8. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik zou proberen de wasjes te draaien als de kleine op bed ligt. Dus of tijdens een slaapje overdag of 's avonds.

Mocht hij teveek geluid maken:
    Zit er een timer op? Dan kun je hem ook 's avonds instellen dat 'ie 's ochtends vroeg aangaat en klaar is als je zelf opgestaan bent, de kleine gewassen hebt enzo.

Sinds ik mijn dochter betrek bij het wassen en haar de was erin laat doen, samen de knopjes aanzetten en laat zien dat de was gaat draaien / spoelen, loopt ze ervan weg als deze aangaat. Want het is "klaar". Maar ze is wel ietsje ouder. (anderhalf).

9. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem, ik gebruik zoveel mogelijk de timer en was dus s'avonds en s'morgens vroeg. Vaak zet ik hem ook aan als ze tussen de middag naar bed gaat, maar er is hoop want hier wordt het steeds minder en begint ze "NEE" te snappen ;)

10. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    De was er in en er uit doen laat ik hem idd ook doen, vindt hij maar wat leuk!
    Helaas zit er geen timer op, dus dat gaat niet werken. Ook wassen tijdens zijn slaapjes overdag heeft weinig zin, hij slaapt vaak maar 2 x 45 minuten overdag en zo'n snel programma heb ik niet ;).
    Dus misschien idd maar 's avonds wassen, aan de andere kant vindt hij het ook zo leuk om de was samen op te hangen.... En het probleem blijft dat hij aan de knoppen zit ook al staat de machine niet aan.

Maar niemand heeft ooit gehoord van een soort beschermplankje voor de knoppen?

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik weet niet wat voor type wasmachine je heb?? Ik heb een miele en als je de start knop een aantal sec ingedrukt houd als je hem aanzit dan springt hij automatisch op de beveiliging gaat er een lampje branden.

12. adi

adi Niet meer actief

Er bestaat zo'n beschermhekje die je voor een fornuis kunt zetten, misschien deze gebruiken?

Hier is het inderdaad echt vreselijk, ze hebben de combimagnetron al kapot gemaakt, de hele programmering is weg. En de vaatwasser is niet veilig meer.
    Als ik een gesloten keuken had zou ik het wel weten hoor. gewoon een traphekje tegen de keukendeur plaatsen, zodat je de deur open kunt laten, maar hij toch niet naar binnen kan.

13. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Beschermplankje ken ik niet, maar misschien wel een andere tip. even kijken hoe ik dit ga uit leggen hoor..er bestaan van die zwarte stickertjes, met name bedoelt voor autostoeltjes, dat kindjes niet zelf de gordels open kunnen krijgen. Zijn soort stickers, met rubberen stekels er op. Voor kleine kindjes die meer kracht moeten zetten voelen ze niet prettig aan om op te drukken, voor volwassen maakt het weinig verschil.
    Wij hebben het een tijd gehad op de dvdspeler, voordat we een meubel kochten met deurtjes. ;)

kan alleen een niet op de naam komen, maar misschien heb je er iets aan

14. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    hmmm, die knopjes lijken me wel wat...nu nog weten hoe ze heten en waar ik ze kan vinden...haha. Laat me weten als je het weet!

Ik zal het boekje er eens bijpakken of er noet nog ergens een verborgen 'kinderslot' op zit.

15. MamaMars

16. MamaMars

oke, ik heb maar even gebeld naar de winkel, want werd zelf ook helemaal gek dat ik het niet wist, die dingen heten gewoon stekeltjes (ja kom daar maar op he :p)

Jippies Autogordel-stekeltjes - De Babykraam

staan hier voor autogordels, maar werken ook op andere dingen.

17. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Maaruh.....ik voel hier een deelname aan "Het beste idee van Nederland" aankomen: Beschermkapje voor (vaat)wasmachineknopjes!!!!!

Deel Deze Pagina