Reflux en Kinderfysiotherapie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ma2Be, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Vandaag vanwege onze reflux maar weer eens het ziekenhuis gebeld. Sinds woensdag gaat het weer steeds slechter. De klachten komen afwisselend een steeds met vlagen, eerst meer spugen en daarna echt last. Nu weer krampjes, hazeslaapjes van 30-45 min overdag en dan huilend wakker, overstrekken, huilen tijdens en na de voeding, dikke rode ogen die jeuken, al 3 weken verkouden..
    Ja, ik denk nog steeds aan een allergie, zeg ik dan elke keer erbij.. Maar goed, arts van dienst gesproken, mijn eigen KA is er morgen en die belt me zowiezo. Dan gaan we wel weer door op de allergie.
    Om te beginnen gaan we wel alvast de Zantac weer ophogen naar 3.00cc 2x per dag.

Verder vroeg de arts of er al een kinderfysiotherapeut bij is geweest.
    Kinderfysiotherapeut? Uhhh, nee..
    Maar wat zou een kinderfysiotherapeut kunnen doen bij reflux, vroeg ik mij later af.

Iemand ervaring mee..?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben toen met mijn zoontje naar een osteopaat geweest en naar de fysio.
    Dit omdat hij het KISS syndroom heeft, waarbij Reflux ook bij bekent is.
    De fysio maakt dan het nekje los, er kunnen namelijk blokkades in het nekje zitten die in verbinding staan met het maagje en daardoor reflux kan verergeren.

Hier heeft het best goed geholpen, Quinn zit nog wel aan de medicatie maar stukken minder, hij is sinds dien ook een stuk rustiger in zijn lijfje en dat komt weer ten goede aan zijn maagje.

3. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ook wij kregen fysiotherapie..wat we voornamelijk 'leerden'(we wisten het namelijk al) was hoe je haar het beste kon optillen, vasthouden, draaien, aankleden..én we kregen babymassageles van de fysiotherapeute..Dit zodat ons dochtertje leerde ontspannen..Maar ze contstateerde zelf al dat ze dit al heel goed deed :)

Anywayz, vooral dus tiltechniekjes die ze je leren

Share This Page