hoe vermaken jullie je baby van 11 maanden oud??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Lieve dames,

Ik was benieuwd hoe jullie je baby vermaken van ongeveer 11 maanden oud? Ik zelf vind het soms af en toe echt moeilijk en ik probeer echt me best te doen om dingetjes te verzinnen!! En voel me dan ook schuldig tegen over hem dat ik hem niet echt kan vermaken!! Ik bouw wel blokjes en doe kiekeboe spelletjes en kietel en stoei altijd met hem, en hij kan nu sinds een tijdje overal staan en lopen via de bank en tafel dat is ook leuk voor hem om nog meer op onderzoek te gaan!! En hij kan opzich ook wel alleen spelen maar natuurlijk niet de hele dag door!! We gaan ook saampjes boodschappen doen en als het mooi weer is gaan we wandelen met ze driewieler!! Maar vind het soms zo moeilijk en ben ik bang dat ik hem tekort doe hij heeft ook echt genoeg speelgoed een ballenbaan, auto's een babywalker!! Misschien hebben jullie nog tips want ik voel me op dat gebied erg onzeker en denk ook dat als ie straks wat ouder is en meer kan ik het ook veel leuker vind ;)
    al vast bedankt voor jullie tips

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou, volgens mij doe je het prima zo hoor. Het lijkt tenminste veel op wat ik zelf ook doe, haha. Hier is voorlezen ook leuk, hij kan nu zelf boekjes uitkiezen. Kan wat hem betreft uren duren. We halen ook steeds nieuwe boekjes in de bieb. Potjes en pannetjes vindt hij ook leuk als ik sta te koken. Lekker naar buiten als het kan. Eendjes voeren. Met zijn autootjes spelen (pullback wagentjes). Stapeltoren en bekertjes. Tja, zoveel hebben ze echt nog niet nodig hoor. :D

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij lezen boekjes en ik vertel verhalen met vingerpopjes. Als ik de was aan het vouwen ben speel ik ondertussen kiekeboe met hem en als we naar de winkel lopen vertel ik wat we allemaal zien onderweg. En verder vermaakt hij zichzelf eigenlijk prima.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier vermaakt hij zich ook prima eigenlijk

Sochtends wakker worden bij mij in bed,fles en dan naar school toe om de oudste weg te brengen.
    Dan rondje met de hond en eten.
    dan speelt hij zelf nog even (kruipt vooral de kamer rond en speelt met alles wat hij tegen komt) en daarna naar bed tot zus weer uit school komt.
    (Hij ligt nu lekker bij me in bed te slapen)
    Dan weer eten en zus weg brengen.
    Smiddags meestal boodschap doen en binnen spelen.
    Hij kan zichzelf goed vermaken, en dat moet hij ook kunnen als de baby er is.
    dan weer zus halen en weer slaaptijd
    Dan eten en nog even spelen en slapen

hij heeft een ballen baan, stapel toren, trommel , Hoop baby speelgoed nog, loopkarretje,ballen, hoop vtech geluidjes dingen.. zo'n speel tafel
    maar liefste loopt hij met een stoeltje door de kamer :)

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het favoriete spelletje van mijn zoontje (bijna 11 maanden) is spullen op de grond gooien. Doekjes, blokken, ringen, maakt niet uit.

Dat is nog leuker als hij in de box ligt, en ik er voor zit. Hij gooit steeds een blokje tussen de spijlen door naar buiten. Begint te schateren en wacht tot ik het blokje weer terug duw tussen de spijltjes door.

Dat kan hij lang volhouden!

Boekjes vindt hij ook erg leuk. Torens van blokken omgooien idem. Of samen rollen met de bal. We zitten een meter van hem af en ik rol de bal steeds naar hem toe. Die wil hij dan vangen. Terug rollen doet hij nog niet. Dat moet ik zelf doen.

6. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi ik moet er zelf al bij lachen, jullie gooi-vanuit-de-box-spelletje. Klinkt supergezellig:D

Deel Deze Pagina