Hallo. Ik heb ff dringend jullie advies nodig!! Ik hen een zoon is in mei 2 jaar geworden, maar hij wil gewoon weg niet eten 's avonds. Wat ik ook maak, niks is goed! Behalve patat of hamburgers wat wij zondag eten. Soms eet hij wel z'n vlees, maar dat is ook maar een paar hapjes. Dat hij 'S avonds niet wil eten, dat is tot daar aan toe, maar juist omdat hij dus niet eet heb ik hem elk uur van de nacht gewoon wakker van de honger! En wil hij een beker vol drinken. Geef ik hem niks, dan heb ik rustig de hele nacht oorlog! En ja dat houd hij ook echt vol. Zelf dagen achter elkaar! Zondags als wij patat eten dan eet hij zich helemaal rond, en slaap hij de hele nacht gewoon rustig door van 19.00 tot op grond 6.30 Hebben jullie hier ervaring mee? En of tips hoe ik men ventie toch aan het eten krijg?
Eet hij wel goed brood? Dan zou je 's middags warm kunnen eten en 's avonds een boterham. Dan heb je de ik heb honger/Had je moeten eten schat discussie overdag.
Hij begint smorgens met 4 sneetjes brood en smiddags eet hij dat ook. Tussen door nog fruit en een koekje of paar chipjes. Maar na 3 uur niks meer ivm eten om 5 uur. Ik zelf werk tot 12.00 en man lief is half 5 thuis. Dus warm tussen de middag is door de weeks geen optie.
Zou het helpen als je samen met hem kookt. Ik begon hier met mijn dochter ook mee op die leeftijd en het heeft echt geholpen haar enthousiast te maken voor eten. Tussendoor wat proeven en desnoods al wat hapjes eten om er toch wat in te krijgen. Meehelpen werkt hier nog steeds super.
Hij helpt idd ook mee met koken. En als het zo ver is, gaat hij de tafel dekken, en ik geef hem Alles aan. Maar als alles op tafel staat en wij gaan eten, dan eet hij niks. En proeven onder het koken wil.hij ook niet. Een klein toetje krijgt hij wel gewoon, heeft hij toch wat binnen. En gelijk na het eten wil hij koekjes of wat anders wat. Maar dat krijgt hij niet. Omdat ik vind dat hij dan bepaalt wat hij eet.
Als je werkt tot 12u toch wel? Of toch minstens een weekje om te proberen of het helpt. Dan moet je man het eten maar even 's avonds opnieuw opwarmen. Of je kookt tijdens de middag snel wat diepvriesgroenten voor je zoon en je geeft hem 's avonds boterhammen terwijl jij en je kan normaal eten. Even uitproberen of het werkt ..
Ik ben pas tegen half 1 thuis. En wil het gerust proberen maar meneer gaat vaak al tegen half 1 een middag slaapje doen van een uur. Ik wacht wel een paar weken dan heb ik een weekje vakantie. Dan heb ik ook wat meer tijd.
Wat betreft warm eten.. is het een idee om dat wat hij de avond ervoor niet eet, in de koelkast te zetten en het dan opwarmen voor zijn lunch? Ik weet niet wie er voor zijn middageten zorgt maar dan heb je het al klaar. Kost het jou geen werk en kan hij gewoon rond half 1 naar bed.
houdt ie van pannenkoeken? hier een periode van alles met pannenkoeken gedaan: broccoli, worteltjes, aardappel, gewoon door het beslag. en een banaan vlak voor het naar bed gaan. nu 4 en ze lust bijna alles!
8 boterhammen als ik het goed lees dan zou ik ook geen honger hebben eerlijk gezegd is day echt extree veel
ons meisje van 4 eet er met moeite 1 s morgens en 1 smiddags. Maar jullie eten wel vroeg s avonds, hoe laat eet je dan s morgens? anders zit ie dus 15u zonder eten bij elkaar, dat lijkt me niet goed voor zn glucosewaarden....
Mja dat vind ik dan weer erg weinig... Maar 4 per maaltijd toch wel veel. Hier op die leeftijd doorgaans 2 boterhammen per keer.
Hier net die periode achter de rug. Is begonnen rond oud en nieuw (1,5 jaar) en ging langzamerhand steeds minder eten tot hij niets meer wilde. Hij at altijd alles en lustte ook alles. Wij zijn denk in april/ mei begonnen met minstens 2 hapjes proeven. Zeker van de gewone aardappels/ groente en vlees, daar was hij altijd dol op. Soms ging dat dus met heel veel afleiding of onder lichte dwang en niet eerder een toetje (daar is hij dol op) dan dat hij 2 hapjes op had. Nou dat had hij heel snel door. We bleven ook eerlijk, na 2 happen mocht hij zeggen of hij nog meer wilde of dat hij klaar was, zei hij klaar dan stopten we ook en kreeg hij gewoon z'n toetje. Inmiddels eet hij vrijwel alles weer, wat uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, hij vind nog steeds niet alles lekker maar dat komt vanzelf hoop ik en daarbij blijft ook de regel, altijd even een hapje proeven. Daarbij heeft ons zoontje niet altijd zin om zelf te eten en helpen wij hem dus ook nog geregeld. Wij eten dan eerst zelf ons bord leeg, in die tijd kan zoontje beginnen en even proeven en ontdekken wat er op z'n bord ligt en daarna helpen wij hem als hij het toe laat of doen we het samen. Ik moet zeggen dat de periode van 'je moet 2 hapjes proeven' niet zo leuk was, maar dat was de periode van een huilend, niets etend kind aan tafel ook niet. Nu is het weer gezellig aan tafel en hij eet weer in 75% van de gevallen.
Ik vind 2 x 4 boterhammen ook best veel. Dus 8 boterhammen over de hele dag? Eet hij dit dan ook op de zondag? Als ik zelf eigenlijk geen honger zou hebben, maar er staat wat lekkers voor mn neus, dan zou ik dat ook wel eten, maar is het aard/vlees/groente zou ik het ook laten staan. Het zou kunnen dat hij ook echt geen honger hebt. Bij ons hielp het als we de iPad aan deden, dan konden we een paar happen geven. Als ze snachts wakker werd van honger of wat dan ook, gaf ik een beker melk. Sliepen we allemaal binnen een half uur weer verder anders de hele nacht feest. Het is ook een fase, elk kindje heeft dit wel, maar ik zou dus wel ook kijken of hij overdag niet te veel eet.
Kun je tussen de middag niet wat rauwe groente aanbieden. Lekker wortel, komkommer, tomaat knabbelen? Eitje koken? Of een groentenomelet maken? Er staan veel ideeen op internet. Misschien kun je ook eens gezonde patatjes maken. Patat en brood is nogal een eenzijdig eetwijze. Dochter schuift hier haar bord soms ook snel opzij en dan wil ze wel veel toetje. Dat gebeurt hier dus niet. We spreken dan af dat ze bijv. nog vijf of zeven hapjes moet eten (maar goed zij is net 4 jaar). Je kunt ook bijv. wat aardbeitjes of mango als toetje geven ipv zuivel. Of maak bijv. eens een koude wrap met wat makkelijke rauwkost, kan prima tussen de middag. Wat bij ons werkt is ook eerst fruit geven en dan een koekje en dit ook benoemen.
Precies wat ik ook dacht, hij eet dus 8 boterhammen overdag terwijl hij 2 jaar is, tja, geen wonder dat hij om 17.00 uur geen honger meer heeft. Ik zou 2 geven, max een keer en dan kijken hoe het gaat.