Ze vertikt het gewoon.......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    .....om stukjes te eten :(
    Ze eet al maanden gewoon stukjes, geen enkel probleem, en ineens wil ze geen stukjes meer eten, sterker nog ze eet gewoon helemaal niks als er stukjes inzitten, wel glad....:( Snap er niks meer van

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Net koekje geprobeerd maar ook dat duwt ze eruit, fruit ook niet niets met stukjes....pap, melk en yoghurt gaat wel!
    Wie o wie herkent dit mysterie :):(

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijgt ze misschien tandjes? Hier heeft ze ook periodes dat ze geen stukjes wil en ook de broodkorstjes worden op de grond gegooid. Dat duurt hier een week, soms twee, dan is het weer over. Nou moet ik er wel bij zeggen dat harde koekjes er wel altijd in gaan:D

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze heeft inmiddels 6 tandjes maar daar hebben we nooit geen problemen mee gehad, ze heeft altijd alles gewoon gegeten ons vuilnisbakkie :D:D maar ineens wil ze dus helemaal NIKS eer waar ook maar een stukje inzit het beland linea recta op de grond of op haar schone kleren ;)
    Heb het fruit dus maar gepureerd met de staafmixer en ja hoor dat eet ze gewoon op....:$
    Moet ik nou als ze niks wil ze maar niks laten eten...? (Vind ik ook zo zielig want honger heeft ze wel) of toch maar weer tijdelijk pureren??

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die leeftijd ging ik er (tijdelijk) in mee, omdat het steedsmaar een fase was. Maar of ik daar goed aan heb gedaan, dat weet ik niet. Het kwam bij ons steeds vanzelf weer goed.

6. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft ze zich misschien een keer verslikt in een atukje en durft ze nu niemeer?

7. Hermiena

Hermiena Lid

9 mei 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ukkie (14 mnd) had dit laatst ook. Brood, fruit en zelfs een ligaatje (is ze dol op) spuugde ze uit. Wat bleek; 1e kies!
    Hij is nog steeds niet helemaal door, maar ze heeft er in ieder geval geen last meer van want ze eet weer normaal. Ik heb die paar dagen pap van een bord gegeven (in ieder geval 's ochtends, 's middags paar stukjes brood) en knijpfruit (natuurlijk zelfde als pureren). Rozijntjes gingen er ook prima in.

Succes! Hoop dat het gauw over gaat.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee hoor niet dramatisch dat is al hele tijd geleden en tot eergisteren was er helemaal niets aan de hand.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjes/kiesjes? Keelpijn? Als ze gepureerd wel goed eet, zou ik dat even geven, als ik bv kiespijn heb, ga ik ook een crackers eten maar pak ik lekker appelmoes, yoghurt, soep etc.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zou dat nu al kunnen kiesje? Ze wordt volgende week 1 jaar.
    Ik heb geprobeerd in haar mondje te kijken maar dat is onmogelijk ik kan niets zien...

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk ook aan tandjes/kiesjes. Is hier iig wel de boosdoener, soms samen met de oortjes. Dan maar weer even gepureerd en moesjes hoor.
    Als het puur haar zin willen krijgen is, doe ik dat niet, maar met tandjes die dwars zitten wel. Als ik zelf niet fit ben, eet ik ook anders dan normaal, dus dat mag voor m'n kinderen dan ook ;)

Hier zijn er inmiddels 3 kiezen door. Met 5 maanden onder 2 snijtandjes, met 8 maanden boven twee snijtandjes, met 11 maanden onder weer twee snijtandjes en sindsdien boven 2 snijtandjes, 2 kiezen, 1 kies onder nu ook en er drukt er dus nog eentje en boven drukken de hoektandjes ook al even.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik denk tandjes/kiesje....? Eten ze we
    Gepureerd als ze keelpijn hebben?

13. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik sluit me bij de rest aan, kunnen heel goed kiesjes zijn, mkjn dochter kreeg haar eerste kies met 11 maanden..

Is ze verkouden? Dan zou het ook keelpijn kunnen zijn inderdaad..

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee ze is niet verkouden dus daar kan het niet aan liggen.
    Vind het moeilijk of het 'haar zin krijgen is' of kiekjes of tandjes.....lastig ik denk ook aan tandjes als mag ik niet in haar mondje kijken dus kan er weinig over zeggen......dan maar weer even moesjes en pureren inderdaad. Misschien probeer ik straks uur voor het avondeten een zetpilletje kijken hoe ze dan eet uurtje later.

15. Hermiena

Hermiena Lid

9 mei 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja denk dat het wel mogelijk is. Volgens mij heb ik zelfs een keer ergens gelezen dat tanden/kiezen in etappes groeien. Dus misschien dat ze voorlopig nog niet doorkomen, maar dat de groei is begonnen? Mijn meisje laat zich ook niet makkelijk in de mond kijken, maar af toe zie ik toch flink wat bobbels...

Deel Deze Pagina