Onze dochter is nu bijna 10 maanden en heb om me heen geen andere babys van deze leeftijd waar ik haar mee kan vergelijken. Mijn zoon is bijna 9 en kan me niet meer herinneren hoe oud hij was toen hij bepaalde dingen ging doen en hoe zijn schema's er toen uit zagen. Voor mijn gevoel gaat mijn dochter sneller met haar motoriek dan haar broer, maar hoor om me heen dat dat bij een 2e bijna altijd zo is. Maar is ze met praten weer een stuk trager. Omdat ik nieuwsgierig ben of ze meekomt met "de gemiddelde baby" voor jullie de volgende vragen. - Hoe zwaar/lang is/was jullie kindje met 10 maanden - Hoe ziet jullie dagschema eruit? Slapen, voedingen? - Wat kan je kindje allemaal met 10 maanden? - zeggen ze al veel woordjes of bijv. dieren geluiden? - hebben ze al tandjes? - wat voor speelgoed is favoriet? Mijn dochter is nu 8 kilo precies en ik schat haar op zo een 74 cm lang. Ons schema is (kan allemaal een uurtje afwijken qua tijden). 7.00 fles 180/6 10.00 potje fruit van 6 maanden (vers fruit eet/lust ze niet bied het meerdere keren per week aan en potjes met stukjes 8 maanden en ouder vind ze nog viezer). 12.00 2 broodjes zonder korst en wat water uit een rietjesbeker 13.00 - 15.00 slapen 15.15 maisboogjes of cracotte met water 16.30 potje groente van 6 maanden (potjes met stukjes vind ze ook vies) 17.00 tijdens ons eten nog wat verse groente uit de hand spercibonen, bloemkool, brocolie, zoete aardappel enz en een klein schaaltje yoghurt of kwark 18.30 fles 180/6 met 3 schepjes rijstebloem daarna meteen slapen tot volgende ochtend. ze kan inmiddels zelfstandig gaan zitten, kruipen, zich optrekken en wat stappen zetten langs de box, tafel, stoelen. Ze kan zwaaien, in handjes klappen, nee schudden als ze iets doet wat niet mag en de bewegingen deels mee doen bij de liedjes klap eens in je handjes en in de manenschijn. qua woordjes zegt ze alleen mama, papa en bah. en de tandjes ellende is volop bezig, ze heeft er 2 onder 3 boven en volgens mij is nummer 4 boven onderweg. ik ben benieuwd naar de vergelijkingen!
Gewicht/lengte: 76cm en 9.3kilo Schema: 9:00 papfles 210/7 11:30/12:00 fruit 13:00 2 boterhammen + sap.thee.water Soms tussendoortje meestal niet 17:00 200gr groentehap soms vlees/vis + yoghurt 19:30 fles 210/7 Woordjes: papa mama ja bah nee Tandjes: 2 boven en 2 onder Favo speelgoed: denk de babywalker. Handjes klappen. Zwaaien. Optrekken. Kruipen. Zelf zitten. Brood zelf eten. Lopen aan 2handen/babywalker Overstappen. Verder komt er niets bij me op