Na ziek zijn niet meer eten! en afvallen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy is anderhalve dag niet lekker geweest, overgeven en diaree.
    Gelukkig dronk hij veel water, en was het overgeven niet continue, en na 1 dag over, dus niets aan de hand.
    Logischerwijs had hij die dag geen trek, immers alles wat hij at kwam er uit.

Maar dit was voor het weekend! Nu zijn we bijna een week later, en hij eet nog bijna niets! Dit in combinatie met net aan het lopen, betekend dat hij aan het afvallen is! Echt ribben, schouderbladen, ruggegraat..

Nou was hij eindelijk op een beetje netjes gewicht (altijd al wat ondergewicht gehad, en veel te mager geboren)

Hoe krijg ik hem aan het eten? Hij wil zijn (droge Allison.. iets anders kan niet wegens KMA) brood niet, ontbijtkoek is na 1 hapje klaar.. flesje melk neemt hij maar een paar slokken, fles pap idem.
    rijstewafels, soepstengels.. alles laat hij links liggen! Ook zijn avondeten (groente vlees aardappel) op welke manier dan ook

Alleen fruitmoes gaat erin.
    Hij drinkt voldoende! (water) dus dat is geen nood gelukkig..
    maar hij moet echt weer eten!

Hebben jullie tips?
    Hou rekening met zijn koemelkallergie! dus yoghurt of kaas ofzo kan niet..
    Ik ben straks ook even met de HA.. maar ik hoor ook graag jullie tips!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Blue Band brood is ook KM vrij en niet droog. Misschien eet hij dat wel?

3. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Goeie!! Die heeft hij inderdaad ooit eens gehad! Ga ik zo gelijk halen! (stom dat ik daar niet aan dacht!! bedankt!)

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het nog even aankijken en eten blijven aanbieden wat hij lekker vindt. Na een buikgriep zie je vaker dat het een poos duurt voordat ze weer normaal eten. Mijn ervaring is dat ze daarna een periode krijgen wat ze moeten 'inhalen' en eten ineens veel meer.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het gewoon aankijken, hier ws mn zoontje ook ziek en is pas na 3 weken weer een beetje normaal gaan eten.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou ook dan maar veel fruit en misschien wat verdikte melk (dus minder water per schepje mengen met fruit als een soort shake om zo stiekum die voedingsstoffen naar binnen te krijgen

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien wat eten verstoppen in de fruitmoes? Of fruitmoes op brood? Groente (gepureerd) met fruitmoes?

Deel Deze Pagina