Tot hoelang in kinderwagenbak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaenMini, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter vond eerst de kinderwagenbak vreselijk door haar reflux ( plat liggen) maar sinds een paar maanden + medicijnen vind ze heerlijk. Ze past er nog prima in, zou nog 10 cm kunnen groeien erin, maar is al bijna 10 maanden! ( en 8 kilo) zitten vind ze even leuk, en ik blijf er bij zodat ze er niet kan uitrollen. Vooral aan het strand is het heerlijk, ze slaapt ze een paar uur erin. Wat vinden jullie?

2. adi

adi Niet meer actief

Gewoon zolang zij het prettig vindt. In de bak kan ze heerlijk slapen idd.

Als ze zich aan de randen gaat optrekken (dan kan ze eruit vallen) zou ik haar overzetten naar het zitgedeelte.

3. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    .... Ligt denk ik ook aan het type wagen? Ik heb een buggaboo frog. Toen Fee een maand of 5-6 was, wilde ze graag om zich heen kijken. Ik liet haar dan al vaak tegen de rand van de bak aan zitten, met een deken ertussen. Dan konden we zitten en liggen afwisselen.

Maar ik vond dat toch niet zo veilig, dus een week of twee later heb ik de bak verwisseld voor het stoeltje-achtig ding. Die kan ook helemaal plat, ze slaapt daar prima in! Ze ligt dan wel met opgetrokken beentje, maar ach, zo ligt ze wel vaker...
    Als ze er niet iedere dag uren in ligt, kan ik me niet voorstellen dat het een probleem is...

Voor dutjes van uren, zoals op het strand, zou je kunnen overwegen een klein tentje te kopen van Deryan. Ik heb de peuterversie, passen ze tot een jaar of 4 in en ze liggen stof- zand en beestjes vrij. Fee heeft ook geen campingbedje; het tentje voldoet PRIMA.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Jasmijn slaapt bij de oppas ook nog in de kinderwagen......ze tukt zo 2 a 21/2 uur weg. Gewoon lekker zo laten.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier met dik 4 maandjes overgegaan omdat ze klem lag. Nou is ze wel erg lang hoor,en ik vind het jammer dat ze haar beentjes niet optrok,ook niet als ze sliep. Ik heb lange kids waardoor ik weinig plezier aan de bakken heb gehad :( voortaan maar voor een grotere bak kijken.

6. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Jill is 6 maanden en past er nog prima in. Heb maxicosi, volgens mij is dat wel een grote kinderwagenbak in verhouding met anderen.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Prima toch, als ze het nog prettig vindt en lekker slaapt op die manier? Inderdaad alleen goed in de gaten houden dat ze er niet uit kan klimmen. Mijn zoontje heeft er tot 8 maanden in gelegen.

8. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Jim kon er nog wel in, maar sinds hij 6 maanden is heb ik hem niet meer in de reiswieg. Hij kan ook niet liggen ivm reflux en wou heel graag om hem heen kijken. Hij vind het heerlijk en als hij moe wordt, zet ik hem in de ligstand.

9. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Zolang het kan lekker erin houden! Is toch net wat makkelijker met slapen enz. vindt ik.
    Mijn dochtertje heeft ook reflux en ook het matrasje van de kinderwagen heb ik schuin gelegd door een handoek eronder te leggen.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon heeft tot en met 7 maanden er in gelegen. Hij werd toen echt te lang en moest over naar het zit gedeelte.

Ik zou doen wat je zelf en je dochter prettig vinden. Als ze nog lekker slaapt in de kinderwagenbak zou ik hem zelf nog niet ombouwen als het niet nodig is :)

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is 4 maanden en vind de kinderwagenbak helemaal niet leuk,hij kan niet veel zien en rondkijken en hij word er best groot voor heeft nog wel iets van ruimte maar voor hem te weinig heb ik het idee!
    Vandaag de wandelwagen-inzet geprobeerd en ja dat vond hij geweldig! Moet ik wel zeggen dat die meer in ligstand ligt natuurlijk maar hij kan alles bijhouden en bekijken om zich heen. Is dus erg verschillend per kindje.

12. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor mijn ventje had ik een speciaal schuin matrasje voor de reflux.
    Maar sinds een week zijn we over op de buggy inzet, die helemaal plat kan. Want meneer paste niet zo goed meer en kruipt ook graag naar beneden, gooit dan zijn beentjes over de rand.
    Nu ligt ie iets schuin en kan hij zijn benen kwijt, hij heeft gister zowaar voor het eerst een half uurtje in de wagen geslapen!

Het is dus maar net wat er bij jouw kindje past. Zolang ze er nog in passen en het lekker vinden liggen, zou ik hem gewoon blijven gebruiken.

Deel Deze Pagina