drammerige huilerig dochtertje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by catherina, Mar 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 16 maanden is de laatste tijd heel drammerige en huilerig. Doet dit vooral als iets niet lukt of mag en gaat dan languit op haar buik op de grond liggen huilen.
    Zojuist met het naar bed brengen was het helemaal een strijd, beneden lag ze al op de grond te huilen en krijsen en in bed ging het gewoon door. Echt krijsend huilen en slaan met alles wat haar dan in de weg ligt.
    Wie herkent dit?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Jep... hier nog zo'n figuur!
    De laatste dagen is het helemaal rampzalig... Als ze iets wil doen wat niet lukt, dan is 'het huis te klein'!! Ziet er ook wel weer grappig uit hoor, haha...
    Ach ja, negeren doen wij hier en dan is het zo weer over!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Heeeeeeell herkenbaar! Ben het nu al zat hahahaha.
    Wat een strijd he af en toe..

Onze dochter heeft ook echt stemmingswisselingen...

4. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Negeren heeft hier geen zin, ze gaat gewoon door.
    Soms helpt opppakken, vooral als je aan het koken bent wil ze meekijken en als je ze dan niet oppakt begint ze weer.
    Soms in stoel gezet, helpt ook niet altijd.

Maar zoals vanavond nog nooit meegemaakt :x
    Vandaag wel naar kinderdagverblijf geweest en dan 's avonds wel moe, maar op kdv is ze poeslief.

Idd het huis is dan te klein.
    En wat een strijd, moest er net bijna van huilen:( , misschien ook van de zwangerschapshormonen.
    Manlief is hele week van huis, dus moet het alleen doen, pfff, best wel moeilijk. Ben dan blij als ze in bed ligt en slaapt, wat net het geval nog niet was, ze lag wat te vertellen :)

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik probeer haar niet altijd haar zin te geven.. Benoem het als ze wat fout doet.. Maar is makkelijker gezegt dan gedaan hoor! Zo moeilijk,

Bij ons op het kdv is ze ook de liefste engel hahaha en thuis..... Een draak!

Ik moet het deze week ook alleen doen in de avond.. Dus deel je gevoel meis...
    Nu hopen dat ze doorslapen ;) dat gebeurd hier bijna nooit:(

6. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef haar ook zeker niet altijd haar zin.

Erg hé, op kdv een engeltje en thuis een bengel, dat snappen ze dan daar niet, zo lief.
    Dat is ze bij oma (schoonmoeder) ook, maar die geeft haar al heel snel haar zin.
    Een echte meid!!

Ik moet het door de week altijd alleen doen, man is int chauffeur en alleen in het weekend thuis.
    Maar gelukkig slaapt ze de laatste weken ontzettend goed (zal het maar afkloppen).
    Merk wel dat ik er nu buikpijn van heb, van de stress denk ik en hele dag gewerkt, gestaan.
    Zo maar een warme douche en dan optyd naar bed.

Sanjor, succes deze week, dat lukt je wel, en hopelijk slaapt ze goed.

7. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ja hier ook herkenbaar! esmée is ook 16 maanden. Meestal laat ik haar gewoon een paar min. mopperen / huilen en pak haar dan bij me en troost haar maar ze krijgt niet haar zin.

hoop een fase??

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Catherina, jaa lukt ook wel:) val alleen al rond half 9 in slaap op de bank hahaha. Wat jij zegt, hele dag werken en dan nog ff drama uurtjes thuis hahaha. En dan ben ik niet eens zwanger;)

Honey, ik hoop ook een fase! Er is wel weer ergens rond deze leeftijd een sprong.. Misschien dat dus?

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Hier nog zo 1 van 16 maanden. Hoop maar dat het vlug over gaat. Is nu wel ff een paar dagen super lief/vrolijk geweest, maar vandaag begon hij weer. Zal wel een fase zijn.

10. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop toch ook dat het een fase is, want als dit haar karakter is!!
    Dan staat ons nog veel te wachten.

En wij voorheen maar zeggen dat het zo'n makelijk meisje is :(

11. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    rebekka84, voor jou is het helemaal een zware periode, bijna uitgeteld en dan zo'n "puberende" dreumes. Sterkte en succes

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Hier nog zo'n gefrustreerd mannetje. Poeslief bij iedereen en bij ons thuis: een ontzettende boef! Wil van alles wat niet mag, ook al zeg ik het 100x (terwijl schoonmoeder vindt dat hij zo goed luistert ;)). Huilen om het woord 'nee' en om alles wat hem niet lukt. Hij is echt z'n eigen willetje aan het ontdekken. Ach, hij is ook weer ontzettend lief en grappig, ik ga ervan uit dat het een fase is en dat hij ooit wel eens leert luisteren...

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ja, het is wel eens zwaar zwanger zijn en zo'n puberende dreumes, maar het is te doen. Moet zeggen dat hij vandaag weer een topdag heeft en zijn vader is gelukkig werkloos thuis op het moment dus die neemt veel over.

Hier in ieder geval al steeds meer goede momenten, dus ik gok dat deze fase niet heel lang duurt.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier krijgt ze ook zeker niet haar zin..
    Met koken is het hier ook vaak drama, maar ik kan haar niet op de arm houden en dan koken...althans, dat wil ik gewoon niet. Dus dan leg ik uit dat ik haar nu niet op kan pakken, omdat ik aan het koken ben. Dan is het even drama, liggend op de keukenvloer en stampen met de benen. Even negeren en dan is het over en zoekt ze iets anders om te doen..

Als ze echt dingen doet waarvan ze weet dat ze niet mogen gaat ze na 1 waarschuwing de hoek in. Daar blijft ze dan ook netjes (en huilend) staan totdat een van ons haar er weer uit haalt.
    Knuffelen en dan gaat ze weer lekker spelen.

Tja, hopelijk gaan die 'heftige' kanten er weer af...

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Bij ons ging het over de dag na de geboorte van haar zusje.

Ze kan sindsdien los lopen en een lol dat ze daarmee heeft!
    Misschien dat ze dadelijk weer in een mopperfase komt, als ze uitgekeken is op het lopen, maar voor nu lijkt het beter te gaan. Wel kan ze, als ze al moe is, erg huilen en jammeren als ik met de baby bezig ben en zij ook aandacht wil... En als ze iets niet mag, is het trouwens inderdaad ook huilen... Op de grond liggen heeft ze gelukkig nog niet gedaan... Tsja, wat moet je ermee... We proberen haar meestal af te leiden. En we proberen zo min mogelijk te verbieden, er zijn weinig dingen in huis die ze niet mag, omdat we het kindvriendelijk hebben ingericht. Meekijken met koken mag ze absoluut niet, maar dan gaat mijn man inderdaad met haar spelen. Het lijkt me heel moeilijk als je er alleen voor staat. Dan kan ik me voorstellen dat ze maar aan je benen blijft hangen en huilen... Kun je haar dan niet afleiden met een tv programma / dvdtje?

16. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Oh gelukkig dat er meer draakjes zijn. Ik kan mijn zoon de afgelopen week wel achter het behang plakken. hij is een echte drama queen. Hj loopt alleen te krijsen en alles van zich af te duwen. Zodra hij van mij iets niet mag laat hij zich vallen.

Hij liep bijna los en wilde graag aan het handje lopen, maar nu laat hij zich alleen door zijn benen zakken en wil gedragen worden. Hij is bijna 13 kg en mijn buik wordt steeds dikker, dus ik wil hem wat minder overal naar toe dragen, maar hij werkt nog niet echt mee. Ik hoop echt dat dit een sprongetje is, want ik mis mijn lieve mannetje.

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Het was weer zooo gezellig vanavond.. Pffff..
    Heb haar af en toe gewoon genegeerd.. Dan hield ze 5 van de 10 keer weer op...
    En naar bed brengen was ook oppeens drama??

Ik kan niet wachten tot deze fase voorbij is ;)

18. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen

19. catherina

catherina Actief lid

Oct 25, 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het gelukkig ook weer rustig qua drammerigheid, heeft het sinds vorige week niet meer zo erg gehad.
    Af en toe nog wat huilen en op grond liggen als iets niet mag of lukt, maar voor de rest is ze super lief.

Hopelijk zijn jullie "draakjes"ook weer wat rustiger ;)

20. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

:pHeel herkenbaar...hier een klein draakje van bijna 18 maanden.... en oooh ooh als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt.
    Op het kdv is ze het poppetje van iedereen, ze lopen mnet dr weg, zo lief is ze.
    Thuis is het moord en brand.

Heb na wat getwijfel haar naar opa en oma gebracht voor 6 daagjes en ja hoor daar is ze de liefste en gedraagt ze zich voorbeeldig. Ze eet en drinkt als de beste en is ubervrolijk....ging bijna aan mezelf twijfelen maar lees hier gelukkig meer over draakjes in deze leeftijd.

Sterkte er allemaal mee.
    Ik lees hier ook over kindjes die mee willen kijken in de keuken. Hier gaat ze heel braaf op haar stoeltje staan met dr handjes over elkaar op het aanrechtblad...kletst dan de oren van me hoofd af, maar blijft rustig staan en kijken...ze grijpt nergens naar..en als ze dat wel doet krijgt ze een groentestukje in dr hand en is het ook weer goed. Vraag me af waarom een aantal hier kindjes niet mee mogen kijken in de keuken? De eerst ekeer dat ze hier op de stoel ging staan kreeg ik het spaansbenauwd..maar ze kan t heel goed en als ze moe is, gaat ze gewoon zitten....

Share This Page