baby 7 maanden kinderstoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Muusje20, Apr 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Muusje20

Muusje20 Actief lid

Nov 13, 2014
    264
    0
    0
    Ons manneke is 7 maanden geweest. we hebben een tripp trapp stoel met een new born set erop, omdat hij steeds bijna ging zitten in dat bakkie, hebben we gisteren het baby set erop gezet, maar hij lijkt nog moeite te hebben met het rechtop zitten... hoe oud waren jullie kleintjes toen ze in de kinderstoel zaten?

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Wij gebruiken een Bumbo stoeltje. Krijgen ze net wat meer steun in de rug en heupjes en helpt ze bij hun balans :) Zijn met 6 maanden begonnen hem daar in te laten zitten (toen was hij te groot voor z'n wipper, en het stoeltje is geschikt voor vanaf 3 maanden).

3. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Hier ongeveer met 7 maanden toen kon hij vanuit ligstand zelf zitten.
    Daarvoor wel eens geprobeerd maar hij zat erg onderuit gezakt dus hadden een bumbo Seat.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier met 5 maanden maar toen kon ze wel al zelf vanuit lig naar zit. Je kan eventueel wat extra steun geven door een handdoek op te rollen en die in de rug te doen.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hier 6.5 maand ongeveer., Hij zit vrij stevig en in de teugels om niet alle kanten op te gaan maar dat lukt prima.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zes maanden. Ze konden nog niet zelf gaan ziten maar zaten met steun wel goed. Een paar minuten per keer de eerste weken en dat werd snel langer door de oefening.

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Woooow, wat zijn alle kindjes hier snel! Voor 9 mnd was het bij mijn meiden sowieso geen doen: ze zakten super scheef en zaten niet lekker. Vanaf 9 mnd tot een jaar of zo zaten ze niet goed in de triptrap, maar wel in de kinderstoel van de ikea (wát een ideaal ding!) en pas na een jaar zaten ze ook goed in de triptrap.

8. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met zes maanden, we hebben geen newbornset en geen wipstoel. Hij zat prima, eerst met een handdoekje erachter.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanaf dat ze ook goed rechtop bleven zitten en dat was bij beide hier rond de 6 maanden. Maar twee vroege vogels hier, dus niet raar als het nog niet gaat nu met 7 maanden... :)

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Met 6,5 maand zijn we overgestapt van de stokke steps newborn-set naar de stokke steps kinderstoel. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met de stokke steps. Hij heeft in meerdere stoelen gezeten, en zelfs nu hij 1 jaar is zit hij verreweg het beste in onze eigen stokke steps. Andere kinderstoelen vragen vaak een extra handdoek ter ondersteuning.

Hij is allang sterk genoeg om zelf te zitten, maar het is nogal een wiebelkont, dus een beter passende stoel is wel zo prettig ;)

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 6 maanden zat ons meisje in de tripp trapp. Soms ging ze wat scheef zitten maar na een week had ze al goed door hoe ze netjes recht moet zitten. Ze vond het ook geweldig dat ze bij ons aan tafel kon zitten, alles was erg interessant vanuit die houding ;) Vanaf 7 maanden werd ze ook behoorlijk beweeglijk, draaien en heen en weer schuiven... Comédiant!

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Onze meid kon met 7 maanden zelfstandig in de kinderstoel zitten. We hadden een houten Bambino-kinderstoel met een stoelverkleiner/zitkussen. Ze vond het meteen prachtig, lekker rondkijken!

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    De kinderstoel van ikea +bijbehorend verkleinkussentje is ideaal. Ze kunnen geen kant op, dus moeten wel netjes rechtop zitten.

Ohja en bijelkaar nog geen €20!!

14. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ze zit er nu net 2 weekjes in. En ze zit aardig, al zakt ze soms scheef. Maar met hapjes geven op het voedingskussen werd het zo'n gedoe (steeds lepel pakken, handjes in de mond doen) dat ik besloot om de kinderstoel te proberen. Maar ik probeer haar wel met mate er in te zetten. Man wil haar al de hele maaltijd bij tafel hebben, dat wil ik dus niet. Laat haar maar lekker op haar kleed rollen in die tijd.

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Vanaf het moment dat ze hapjes kreeg naast de fles, met 6 maanden dus!

16. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,034
    113
    Mijn zoontje kan prima rechtop zitten in de Tripp Trapp wanneer hij speelt (en beide handjes gebruikt), maar zodra hij eten krijgt gaat hij hangen. De gastouder heeft sinds kort een Ikea kinderstoel en daar zit hij perfect in. We zitten er over na te denken om de Tripp Trapp tijdelijk weg te zetten en via mp een tweedehands stoel van Ikea te kopen.

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Voor de oudste hadden we een triptrap, daar ging ze met ongveer 5,5 maand in. Voor de jongste hebben we een IKEA stoel gekocht (oudste gebruikt triptrap nog steeds). Met 5,5 maand voor het eerst geprobeerd, maar ze zat nog te wankelen en hing een beetje te schuin. Nu, twee dikke weken verder, zit ze helemaal perfect en mooi rechtop te glunderen in haar stoeltje. Het kan dus heel hard gaan! Ze kan overigens ook nog niet zelf gaan zitten, maar dat hoeft volgens mij ook niet hoor. Mijn oudste ging pas rond de 12 mnd zelf zitten, maar kon daarvoor dus al heel lang goed in haar stoel zitten.

18. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier zat ze met 6 maanden in haar tripp trspp stoel. Ze heeft nooit last gehad van schuin hangen ofzo. Zat heel snel recht en stevig.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijs zat er met 5 maanden in. Hij ging nog niet zelf zitten maar hij was bizar sterk in zijn rug en nek. We zetten hem er toen alleen even in om te eten en daarna haalden we hem er meteen weer uit.Hij zat dus 2 keer per dag krap tien minuten in.
    Hidde tilt ook al vanaf dag 1 zijn hoofd op en rolt sinds twee weken van buik naar rug. Gelukkig hebben we voor hem het newbornbakje bij de stokke stoel gekocht dus kunnen we het hopelijk iets langer rekken.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,946
    113
    Wat bedoelen jullie precies met 'vanuit ligstand zelf gaan zitten'?
    Ik neem dan aan dat je kindje op de rug ligt en je de handjes beetpakt dat ze zichzelf optrekken tot zit? Dat doet mijn zoontje ook namelijk.
    Want echt zelf gaan zitten gaat vanuit buiklig toch? (Via zij dan)

Mijn dochter zat er met een maand of 7 in, maar wel kort, 5-10 min ofzo.
    Zoontje is nu bijna 6 mnd en zit op schoot al keurig rechtop, maar nog niet geprobeerd in de tripp trapp, maar dan moeten we eerst ook een tweede kopen omdat dochter er ook op zit, gewoon los.
    Hapjes geven doen we in de wipstoel.

Share This Page