jullie zullen wel denk heb je dr weer weet ff niet wat ik moet doen . vanacht geen oog dicht gedaan en de kleine ook niet t is huilen huilen huilen 'ze heeft vanacht to 2 uur bij ons in bed gelegen en viel af en toe in slaap daarna was ze klaar wakker en ging ze spelen , of ja ons vervelen dan , dus heb ik haar weer in dr eigen bed gelegt. ik ben ieder uur eruit gemoeten omdat ze dan huilde , t lijkt alsof ze pijn heeft en gister had ze ook wat koorts 38,1. ze krijgt sind 4 dagen gewone melk en ze vind t lekker maar zou ze miss daar ziek van zijn of zou ze weer (voor de 4e x ) oorontsteking hebben .of komt t door de klok verzetten ? maarja daar krijgt ze toch geen koorts van ik zit ff te dubben of ik de ha zou bellen om morgen een afspraak te maken dan kan ik nog ff afkijken hoe t vandaag en vanacht gaat . sorry maar moest t ff kwijt ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie kindjes reageren op t verzetten van de klok want miss komt t daar wel door en heeft die verhoging miss iets te maken met tandjes krijgen , want ze heeft er nog maar steeds 2 . bedankt iig voor t lezen van me verhaal
echt koorts heeft je dochtertje niet, 38 is verhoging. ik weet niet hoe het zit met tandje? je geeft sinds 4 dagen gewone melk, ben je zo overgestapt of heb je eerst half opvolgmelk en dan melk gedaan? hier totaal geen last van de klok, ook nooit gehad. dus advies hier over kan ik niet geven
Ik zou idd zeggen, tandjes! Onze dochter heeft in die periodes ook nachten gehad waarin ze vaak wakker werd, met veel huilen en verhoging. Heb je ze een zetpil gegeven, dat werkte hier namelijk goed tegen de pijn. En dentinox (of iets dergelijks) op het tandvlees smeren. Vaak had ze er overdag geen last van... Bij oorontsteking heeft onze dochter echt koorts (40 graden), maar dat kan natuurlijk ook. Je kunt altijd de huisarts-assistente opbellen om dit voor te leggen.. Hier ook geen 'last van de klok', hooguit wat vroeger wakker.
Mmm bekend verhaal. Mijn oudste dochter heeft dat ook rond haar 1e verjaardag (na de start met koeienmelk) gehad. Ook 3 keer ooronsteking... maar weet helaas nog steeds niet waar het vandaan gekomen is. Ik ben toen een paar week 0f 6 gestopt met koeienmelk en ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts! Van ooronsteking hoeven kinderen niet altijd hoge koorts te hebben! Mijn dochter gaat naar de ondertemp, en als ze 37,5 heeft is ze al echt niet lekker en ziek! Voor de zekerheid maar even laten nakijken, en anders eens een doorverwijzing vragen naar de KNO! Ik ben daar ook geweest, maar te lang doorgemodderd. Inmiddels hoef ik niet meer terug (tenzij ze weer oorontsteking krijgt) ze lijkt eroverheen gegroeid deze zomer. O ja, heeft ze ook hele vieze luiers? Ze zeggen vaak dat het dan tandenluiers zijn, maar kan ook van ooronsteking komen! Verder neusje goed los houden, als hij/zij verstopte neus heeft! Neus staat namelijk in verbinding met de oren en door de neus los te houden kan de ontsteking weg als het er niet via de oren uit kan. Hoop dat je er wat aan hebt, als je vragen hebt mail me gerust! K ben alleen vanmorgen weg, dus zal m dan vanmiddag beantwoorden! Sterkte! Liefs ontzettendtrotse mama
@bubble, ik had paracetamol gegeven voor ze naar bed ging maar dit werkte blijkbaar niet echt want een uur daarna werd ze al wakker , en ook had ik al die dentinox gebruikt . eten en drinken doet ze wel heel goed . @ontzettendtrotsemama, echte vieze luiers heeft ze niet . en vorige x had ze aan allebij de kanten oorontsteking en ook helemaal geen koorts , kreeg ook niks mee van de dokter omdat ze dus geen koorts had , ze heeft er 2 weken mee rond moeten lopen pppffff
ben eigenlijk oook wel bang dat als ik weer naar de ha ga dat ze me toch gewoon weer weg sturen , en ik begrijp heel goed dat ze niet altijd iets kunnen geven omdat t anders niet meer werkt . maar 4 x oorontsteking in een jaar vind ik wel veel
hou haar anders wakker tot een uur of 12 a 1, vaak geef ik rodn 12 uur een broodje en dan ging ze rond 1 uur naar bed (dus nog maar 1 slaapje) en dan max tot 4 uur slapen als ze om 1 uur naar bed ging. en dan savonds rond 7 a half 8 weer. hier werkte een bad ook niet om in slaap te vallen soms werd ze er actiever van (terwijl ik na een docuhe/bad zo in slaap val hahaha) onze dochter had rond 1 jaar ook een paar week wat nachten dat ze wat vaker huilde (ff opgezocht hoe ze toen was)
heb dat al geprobeerd maar ze slaapt dan ook maar anderhalf uur en kan ze daarna niet tot 7 u ophouden s avonds en als ik ze om 5 uur in bed legt dan is ze savonds niet moe en aangezie ze al om 5 uur klaar wakker was vanochtend kan ik haar echt niet tot 12 u ophouden want ze is dan heel erg sjagie , maar uit eindelijk is ze in slaap gevallen , kan ook niet anders als ze heel de nacht wakker is geweest
Misschien nog een tip,geef haar eens 1 hele dag om de 8 uur een zetpilletje! Om te kijken of het echt van pijn komt! Ik zou zeker op je strepen gaan staan bij de huisarts, ik ben er ook wel 8 keer geweest, en gewoon gevraagd om een verwijzing! 4 keer oorontsteking in 1 jaar is ook niet normaal, daarbij ga je nu het verkeerde seizoen in! Het is jou kindje! Jij weet wat goed voor hem/haar is!! Volg je gevoel! Sterkte! Liefs ontzettendtrotse mama
lees t nu pas hihi maare had ze overdag geen paracetamol gegeven ze heeft 2x anderhalf uur geslapen en wel een paar x gespuugd ze zevert zooo enorm veel dus ik verwacht dat t de tandjes zijn .... heb wat dentinox gesmeert en een zetpil voor t slapen gaan en ligt nu heerlijk te slapen , denk wel dat ik er ook vroeg in ga voor t geval vanacht weer mis is
vandaag lijkt t weer beter te gaan , heb haar gister naar bed gelegt met paracetamol en ze heeft lekker geslapen tot 7.30