ontwikkelings voorsprong en onbegrip

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamavanukkie, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    we hebben de testuitslag. viq 134, piq 111, totaal 122, de kloof komt door zijn onzekerheid en faalangst. Maar eindelijk goed nieuws!
     
  2. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

    kloof had mijn zoon ook die had viq van 126 en piq van 142 totaal 139 en idd ook daar onzekerheid en faalangst , als hij dat onder controle heeft zal hij nog beter scoren
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Dan is je kind nu officieel meerbegaafd.

    Hopelijk staan er ook wat handvaten bij waar school wat mee kan.
    Want er is nu natuurlijk nog niks veranderd vergeleken met vorige week.
    Je staat aan het begin van de weg... Succes onderweg :)
     
  4. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Bedankt! We hebben nu eindelijk iets om mee te beginnen. Er zit nog meer aaan vast, counseling op school, speltherapie voor zijn onzekerheid, maar het begin is er!
     
  5. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    #45 Tamio, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2013
    Dat is niet helemaal waar Saskia. Er is sprake van een kloof, waardoor het totaal iq niet geïnterpreteerd mag worden. Je kunt dus alleen stellen dat hij op dit moment op verbaal vlak hoogbegaafd scoort en op performaal vlak bovengemiddeld. De verbale intelligentie wordt het meeste aangesproken bij de schoolse vaardigheden en zoontje moet dus gewoon als een hoogbegaafde leerling aangesproken worden.

    Ik hoop dat het team de school voldoende handvaten kan geven om nu wel goed met je zoon om te gaan. En in de tussentijd je gewoon vast oriënteren op andere scholen voor het geval ze niet veranderen. Ik zou ook eens gaan kijken bij de Leo. Wat dat betreft is het jammer dat het piq wat lager uit is gevallen maar ik zou gewoon informeren of daar toch een mogelijkheid is. Just in case.
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @tamio: toch zou ik niet zo snel overstappen naar een Leo als het op een gewone school ook gewoon lukt.
    Maar goed.. Blijkbaar is er hulp voor zowel school als zoon.
    Dus dat lijkt me een heel goed begin :)
     
  7. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Nee ben ik wel met je eens. Maar ik zou wel alvast eens gaan kijken. Heb ik toen ook gedaan nog voordat ze getest was en er echt sprake was van dat we over wilden stappen. Ben toen naar een info avond geweest en heb met de leerkrachten kunnen spreken. Gewoon fijn om te weten wat de mogelijkheden zijn.
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    We gaan ons zeker orienteren op andere scholen, want het vertrouwen in deze is ver te zoeken...
    maar we willen niet alles tegelijk doen, na de kerstvakantie start de counseling op school en als het goed is ook de speltherapie. Als ik hem nu over zou zetten, denk ik dat het teveel van het goede wordt. En school zal ook wel mee moeten werken, lijkt me.

    We gaan ons in elk geval een ultimatum stellen, en kijken ondertussen naar de andere scholen hier in de regio.
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Spannende tijden mamavanukkie :)
     
  10. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Fijn, mamavanukkie! Dat de uitslag er is en er nu concreet iets mee gedaan kan worden.
    Wordt die counseling en speltherapie vanuit school gedaan of door een externe begeleider oid?
     
  11. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dat is allemaal extern.
    Maar mijn vertrouwen is school is vandaag nog verder gedaald. Zonder ons weten is mijn zoon besproken in de MR van school. Waarom precies weet ik nog niet, maar het moet niet gekker worden. Moet het van een kennis horen, wiens man in de mr zit. Fraai schijnt het niet geweest te zijn, man wat ben ik pisssig.
     
  12. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oww wat vervelend! wat ga je doen?
     
  13. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Is je zoon besproken of is er gesproken over beleid op onderwijs aan meer/hoogbegaafde kinderen? Dit is wel een wezenlijk verschil. De MR bespreekt (als ze handelen zoals hoort) geen kinderen, maar wel beleid. En als ze het beleid hebben besproken, kan dit juist heel fijn zijn. Eerst wederhoor plegen en daarna pas pissig of blij zijn.
     
  14. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    school weet de testuitslag nog niet...
    Het ging echt over mijn zoon, ik ben gewoon pissig dat er niks gezegd is, weer wat achter onze rug om...
     
  15. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Oef, dan ben ik benieuwd wat er besproken is in de MR. Een MR gaat over beleidsmatige dingen, verder niet. Zeker niet over situaties met kinderen.
     
  16. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

    misschien is juist het kind naar voren gebracht om eenbepaalde situatie te omschrijven en er juist iets aan te doen ..dat kan natuurlijk ook
     
  17. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel

    precies ....


    en er zal wel veel meer gebeuren op school waar wij totaal geen weet van hebben ..
     
  18. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ja, ik zou er ook niet direct negatief over denken..
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Maar als je toch al geen vertrouwen had... Kan ik me voorstellen dat iets dergelijks verre van positief overkomt.

    Kan me dat nog goed herinneren van de afgelopen 2 jaar :)

    Overigens... Ook als voorbeeld hoort je zoontje niet in de MR besproken te worden met naam en toenaam.
    Kan me overigens wel heel goed voorstellen dat het gebeurd.
     
  20. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dat ze situaties als voorbeeld gebruiken voor het beleid, ok. Maar het is dus idd met naam en toenaam van mijn zoontje gebeurt. Compleet met foto's die de juf had gemaakt van situaties. Daar ben ik dus niet blij mee, ongeacht welke reden dan ook...

    Er werden zelfs vragen gesteld of ik wel werk, mijn zoon niet verwaarloos of te vrij laat, dat soort dingen. Hoort dat thuis op een MR vergadering... ik vind van niet.
     

Deel Deze Pagina