ontwikkelings voorsprong en onbegrip

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamavanukkie, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    @Mamavanukki, heb je de uitslag al met school gedeeld?
     
  2. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Volgens mij niet. Ik heb alleen maar toetsjes gezien over woordkennis, rijmen, begin/eindletters/klanken en de snelheid van een rijtje letters (en dan ook een paar cijfers: 1-5 ;)) lezen.
    Ze heeft dus geen volledige cito's gemaakt op de computer (die komen in januari nog; dan zal ze ws alleen die van midden groep 2 doen).

    Ze had een lijstje met alle mogelijke onderdelen, waar ze zo'n 70% van gedaan had. De onderdelen die ze niet gedaan had, waren herhalingen van hetzelfde, begreep ik. En die komen verderop in het jaar (ook) nog..
    Maar volgens mij was het allemaal taal (alleen die paar cijfertjes lezen dan).
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    In de volledige groep 2 Cito zit in elk geval wel een soort vast rekenvaardigheid.
    Maar heel basic... Meer of ze aan de voorwaarden voldoen om echt te leren rekenen dan dat ze sommen maken.
    Dingen als meer, minder, tellen en getalherkenning enzo.
     
  4. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou de bussommen horen bij cito gr1! erbij en eraf tellen tot 10!ze wilde misschien niet te lang toets doen?

    vriendin van mijn zoontje kan ook gr2 vragen beantwoorden.maar na 4-5 vragen wil ze echt weg. met gr1 vragen is dat niet anders. ze wordt moe en kan niet focussen op de vragen.
     
  5. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ik heb t vanmorgen nog even aan de juf gevraagd en die zei dat ze idd nu alleen nog naar taal hebben gekeken, omdat daar de nadruk op ligt in groep 3. Cijfers komt nog verderop in het jaar. Natuurlijk sowieso in de cito in januari idd.
    Maar goed, die computercito had ze vorig schooljaar ook niet denderend gemaakt, terwijl we wel weten dat ze qua cijfers ook flink voorloopt.

    Ook nog even nagevraagd wat ze nu precies gaan doen vanaf januari, we hadden daar gisteravond nog wat onenigheid over ;) Maar ze gaat dus beginnen met de stof voor maantjes. En dan volgend schooljaar daar mee door in groep 2 of in groep 3.

    Het is natuurlijk wel zo, dat als ze hier 1,5 jaar mee aan de slag gaat en dan pas naar gr3, dat ze begin groep 3 wel heel erg voorloopt op de stof. Dat probleem hou je, logisch.
    Maar ja, we/ze blijven t op alle fronten goed in de gaten houden, dat is al erg fijn :)
     
  6. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Ze hebben geen sommen gedaan dus en volgens mij hoort dit sowieso echt niet bij groep 1 stof..
    Ik weet niet wat bussommen zijn, maar het lijkt me groep 3 stof.
     
  7. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    De toetsen die ze gedaan hebben, waren meestal een minuut of 10, dacht ik (misschien soms wat langer). En dan verspreid over meerdere dagen. Eén op één met een juf. Die toetsen heeft ze gewoon afgemaakt, sommige foutloos. Dus nee, ze wil echt niet weg na 4-5 vragen.

    Maar het zou best kunnen dat bij een volledige cito op de computer, ik weet niet hoe lang dat duurt, haar aandacht verslapt en ze maar wat gaat zitten klikken of expres het foute antwoord geeft. Dat zie ik haar ook wel eens op de tablet doen. Heb ik ook aangegeven.
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Nee, nog niet, we wachten nog op het complete verslag van de test, dat hebben we niet meegekregen. NA DE VAKANTIE HEBBEN WE MET DE HULP EN INTEGRALE VROEGHULP OOK EEN GESPREK OP SCHOOL VOOR EEN PLAN VAN AANPAK.

    SORRY, CAPSLOK ZIT VAST.
     

Deel Deze Pagina