Hallo, Mijn dochter van net twee heeft al een paar weken ontstoken oogjes, na ene fikse verkoudheid. Gisteren naar de ha geweest en die heeft oogzalf voorgeschreven. Moet 3x per dag, 2 weken lang. Maar ze vindt het dus echt heel erg. Volgens ha doet het geen pijn, dus dat hoop ik dan maar, maar ik krijg ze er gewoon nauwelijks in. Ze kronkelt en houdt haar ogen stijf dicht en huilt erbarmelijk. Ben geneigd ermee te stoppen, omdat ik haar niet zoiets verschrikkelijks wil aandoen. Aan de andere kant weet ik niet of die ontsteking dan wel weggaat. Ik heb haar natuurlijk proberen uit te leggen dat het is zodat haar ogen beter worden (ze jeuken veel), maar ze is nog zo klein dat de boodschap niet echt aankomt, volgens mij. Ik hoop dat iemand misschien een goede tip voor me heeft. Alvast dank!
Hoe oud is jouw dochter dan? Ik denk dat jouw eigen houding hierin ook heel belangrijk is. Volgens mij moet je haar gewoon heel duidelijk maken dat het MOET! Dus niet zelf gaan twijfelen dat het zielig is ofzo, het moet gewoon gebeuren en als ze niet meewerkt, dan maar niet, maar die druppels zullen erin! Dan maar in de houtgreep (iemand laten helpen).
Bedankt voor jullie reactie. Tuurlijk moeten er soms dingen. Maar bij echte paniek ga je je wel afvragen hoe erg iets 'moet'. Heb uiteindelijk de ha gebeld. Omdat het na een dag of twee al leek aan te slaan, stelde hij voor er voorlopig mee te stoppen en te kijken of het uit zichzelf weg zou blijven. Hopen dus maar.