Hoi, Ik zie net bij mijn dochtertje een heel klein rood plekje op de lip, ik ben bang dat ze een koortslip heeft. Ik heb al de huisarts gebeld, heeft iemand dit ook gehad rond deze leeftijd en kan het dan kwaad?
Hangt af of het echte koortslip is en welk vorm heeft dat etc. Hou gewoon in de gaten dat ze er niet aanzit. En temp haar vaker etc
Wel even naar de huisarts gaan. Is ze in aanraking geweest met iemand die een koortslip had? Onder de 6 maanden kan een koortslip inderdaad gevaarlijk zijn. ik heb zelf van tijd tot tijd een koortslip. Gelukkig kreeg ik de 1e na de bevalling toen mijn dochter al 7 maanden was. Toch gebruik ik altijd van die pleisters om besmetting tegen te gaan.
Ik zou ook even naar de huisarts gaan, misschien is het ook wel krentenbaard. Lijkt heel veel op een koortslip, erg vervelend, erg besmettelijk, maar niet gevaarlijk.
Ik ben nog niet geweest maar begin nu te twijfelen of ze haarzelf niet heeft gekrast/geslapen met een rammelaar. De huisarts zei vandaag dan toch nog aankijken en anders langskomen. We zijn niet in aanraking geweest met iemand met koortslip dus eigenlijk kan het niet. Toch?
Als jullie niet in aanraking zijn geweest met het virus kan het haast niet nee. Bovendien kan een koortslip bij een baby heel erg snel heel hevig oplopen. Hogere koorts en een plek die steeds roder en groter wordt. Het kan wel heel gevaarlijk zijn tot 6 maanden. Goed in de gaten houden, maar als je er niet mee in aanraking bent geweest kan het haast geen koortslip zijn.