Mijn dochter is nu 7 maanden oud. Ze zit al een maandje op 3 flessen van 180/6. Verder eet ze +- 175 Gr. Verse groenten en 175 Gr. fruit, 1/2 boterham en een stukje cracotje. Bij cracotje en boterham proberen we nog extra vocht aan te bieden in de vorm van thee/water/sap. We proberen dit nu al een maand, maar nog steeds moet ze er niets van weten.. Komt dit nog en moeten we doorgaan met blijven aanbieden, of zal ze het gewoon echt niet lekker vinden allemaal? Alle flesjes gaan op dus ze krijgt 600ml vocht via haar flesjes binnen excl. haar groente en fruit. Ik heb echter gelezen dan ze ongeveer 900 ml vocht nodig hebben, maar daar komt ze dus bij lange na niet aan.. Nu ben ik niet zozeer bang dat ze uitdroogt ofzo, maar het lijkt me toch wel dat ze buiten melk ook wat anders moet gaan drinken...
Hoe bied je het aan? Mijn dochter verwachtte bv in een fles altijd melk, zat daar dus water in, dan wilde ze er niks van weten. Maar water uit een bekertje dronk ze - na een paar keer aanbieden - wel. Het is sowieso een kwestie van wennen, dus gewoon blijven aanbieden.
Hier pas met tien maand wat anders dan melk en me zoontje is echt niet uitgedroogd We bieden Het nu aan in een andere fles als de melk fles en dit gaat goed
Hier drinkt mevrouw ook altijd alleen melk uit een fles! Ander drinken moet in een beker, met of zonder rietje. Kan ook zijn dat ze geen dorst heeft, in groenten en fruit zit ook veel vocht!
Hier kreeg ik er op die leeftijd ook bijna niks anders in. Misschien per ongeluk een paar sokjes sap, maar niet meer. Inmiddels drinkt hij ook andere dingen dan melk.
Mijn oudste kreeg toen nog uitsluitend bv, maar betwijfel of dat 900ml op een dag was. Hij dronk met 11 maanden nog 2 a 3 kv flessen en wat yoghurt en dat was het dan. Hij is nu bijna 5 en drinkt minder dan zijn broertje van 1. En hij droogt nog steeds niet uit. Op 7 maanden vind ik het nog echt niet vreemd dat ze nauwelijks iets anders drinkt.
Mijn oudste kreeg rond die tijd alleen fv? Rond maand 8 ofzo water gaan aanbieden in rietjesbeker en ging meteen goed.
Heeft hier wel een tijd geduurd voor ie de tuitbeker, later de rietjesbeker, begreep en echt ging drinken...gewoon blijven aanbieden.
Hier dronk onze zoon het ook niet. En nu heeft hij het veel liever dan melk. Komt vanzelf. Ik heb het altijd aangeboden in een rietjes beker of tuitbeker.
Mijn zoontje drinkt niks.. soms paar slokjes opvolgmelk maar maak er pap van max 400cc verdr krijg ik er niks in alleen groente en fruit. Volgens de kinderarts geen probleem!
Hier ook een matige drinker... Ondertussen 17 mnd oud maar heb me er in het begin ook enorm druk over gemaakt.... Heb werkelijk alles geprobeerd: tuitbeker, kiddyboo 360 beker, rietjesbeker, pakjes drinken met een pakjeshouder, water, thee, aanmaak, appelsap.... Uiteindelijk maar besloten om het te blijven aanbieden en los te laten.... En toen ineens begon hij wat meer te drinken. De ene dag meer dan de andere, maar ik maak me er maar geen zorgen meer om...
hier bij 10,5 mnd ook nog alleen melk. ik vind het niet erg. komt vanzelf wel denk ik. we bieden wel elke dag wat roosvicee aan maar echt drinken doet hij er weinig van.
Dochter dronk vanaf 9 maanden iets anders dan melk. Tip: geef water na het ontbijt, dan heeft ze het meeste dorst. Heb ik ook zo aan haar "geleerd".
Is niet erg, dat duurt echt even! Wel zou ik je als tip meegeven: hou het bij 1 ding. Je bent een maand bezig maar hebt wel alles al geprobeerd dus je kind went ook niet aan 1 smaak. Hier dronk ze na een maand pas water en nu sinds kort thee. Alles is nieuw dis geef ze even tijd