Onze zoon wordt in januari 3. Sinds vorige week maandag is het afscheid nemen, als ik hem ergens naar toe breng een groot drama. hij gaat 1 dag aar het kdv. Dit is nog nooit zijn grootste plezier geweest, naar liet het altijd prima gebeuren. Op donderdagmiddag gaat hij een paar uurtjes naar opa en oma. En sinds september gaat hij naar de peuterschool. Zowel opa en oma als de psz, vind hij helemaal geweldig en praa hij uren van te voren al ver. Andere hij nu eindelijk erheen mag. Maar zodra we er nu zijn, is het een groot drama. Hij hangt helemaal aan me, giert het uit en wil me niet loslaten. Dit doet hij dus overal nu. Afgelopen weeeknd bij mijn vader gelogeerd. Zelfde verhaal. E dit terwijl hij het logeren echt enorm leuk vindt. We zijn nog geen 5 minuten weg of alleszins ver en je hoort hem er niet meer over. Als ik dan tussentijds bel is dit oogden probleem.kan dan gewoon met hem praten en heeft hele verhalen dan. Als ik hem van psz ophaal en ik sta te wachten tot de deur opengaat hoor ikheb overal boven uit. Iemand ervaring met hetzelfde probleem? Is dit een fase? Ik kan het nu gelukkig wel van me afzetten, omdat het overal gebeurt en het dus niet zo is dat hints niet leuk vindt en daarom huilt. Maar leuk is het natuurlijk niet!
Onze zoon wordt ook in januari 3 jaar en heeft precies hetzelfde. Bij hem helpt het als ik even iets langer blijf en samen met hem opstart te spelen. Verder ben ik erg duidelijk dat het nu even moet en dat ik hem weer op kom halen. Gaat hier ondertussen alweer beter. Succes!
Bedankt voor je reactie. Het langer blijven en opstarten met spelen doe ik ook en helpt dus niet. Bij binnenkomst begint hij al te huilen. Ik keg hem duidelijk uit dat ik even boodschappen gaden en hem dan weer ophaal. Thuis weet hij dit ook prima te vertellen, maar zodra hij weet dat er afscheid genomen moet worden is het mis. Gisteren ook weer. De juf zegt dat het binnen 2/3 minuten over is. En als ik dan vraag hoe het was op school is zijn antwoord: heeeeeeel leuk, mama. Dus daar ligt het echt niet aan. Wel toevallig dat het dezelfde leeftijd is. Zal er misschien wel een beetje bijhoren dan.
Mja misschien dan juist zo kort mogelijk blijven.. Als hij problemen heeft met afscheid nemen.. Is het misschien ook voor hem fijner als het niet te lang duurt.
Maakt het afscheid nemen niet leuker natuurlijk... Maar beter dan wanneer je het rekt. Onze kdv-juffen adviseerden dat altijd bij kindjes die huilden. E dan kon je evt op de gang nog even door het raam gluren om te ontdekken dat er niks meer aan de hand was