Ik sprak vanochtend mijn zusje over mijn en haar kinderwens. Nu woont zij aan de andere kant van de wereld en ik was dus wel benieuwd hoe dat er daar aan toe gaat. Het is daar gebruikelijk dat voor je begint aan de eerste ronde, je een volledige check up krijgt, met een aantal testen bij de huisarts. o.a. erfelijke ziekten e.d. Is al totaal anders dan hier, maar nu het volgende Als je na een half jaar nog niet zwanger bent ga je daar al in de medische molen. Ik vond dat erg rap. En als je echt wilt kan je daar ook al na een paar maanden gelijk het particuliere circuit in. Zij heeft enkele jaren in een prive ziekenhuis gewerkt en heeft daar alles van dichtbij meegemaakt. Tot het bizarre aan toe. Je kan in australie dus op afspraak bevallen met een keizersnede. Een groot deel van de gyn. raden de keizersnede zelfs aan boven de natuurlijke bevalling. Zo komt het daar regelmatig voor dat een baby met 37 fof 38 weken te wereld komt omdat het de ouders beter uitkomt Ook heeft ze daarin het omgekeerde gezien. De overheid had een aantal jaren geleden besloten om alle gezinnen waar een kindje werd geboren na 1 juli een paar duizend dollar te geven. Werden in het ziekenhuis alle afspraken tussen half juni en 1 juli twee weken verplaatst. Het moet toch niet gekker worden!!! Weet niet of jullie nog ervaringen hebben met andere landen. Maar ik vond het gewoon interessant om te zien dat twee ogenschijnlijke gelijke westerse landen, zo van elkaar kunnen verschillen. Liefs Heel
Tjee, wat een verhaal. Absurd zeg. Ik ken wel de verhalen over verschillen in pijnbestrijding en verlof enzo. Maar dit....
Dat is wel heel apart zeg. Vervelend voor de mensen hier in nederland die al een jaar of langer bezig zijn...
Ik heb vrienden en die hebben famillie in Frankrijk wonen. Daar krijgt iedereen pijnbestrijding. Zij wilde zonder bevallen. Ze is 3x bevallen en maar 1x heeft ze het voor elkaar gekregen dat ze geen pijnbestrijding kreeg, de andere 2x is het geweigerd en moest ze perse pijnbestrijding. Absurd toch.
Dat is inderdaad erg bijzonder (om het zo maar uit te drukken ) Het is toch jouw lichaam, of zie ik dat nou verkeerd Nederland is volgens mij ook een van de weinige landen met zoveel verloskundigen die thuisbevallingen doen. In de overige landen is het niet echt gebruikelijk om in je eigen bed te bevallen
Ja idd thuisbevallen schijnt uniek te zijn. Toch maar blij dat ik in Nederland woon. Lekker thuis bevallen.....