Ontzettend bang voor hysteroscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nuage, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Volgens mijn wel , je kan immers ook mee kijken

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik heb hem in Gent onder narcose laten doen. Ik moest er rond 7u zijn, rond 11 werd ik wakker. Het valt qua tijd dus ook wel mee. Ze hebben er meteen nog een hsg bijgedaan nu ik toch weg was ;)
    bij de punctie kreeg ik oxazepam om me rustig te houden.
    Had dat allebei gewoon met de prof besproken en ze willen je echt helpen dus gewoon van dr week even bellen.

Voor wat het waard is, het schijnt dat als je al een kindje hebt, het heel makkelijk gaat omdat je bmm al soepeler is :)

3. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook in gent gehad paar jaar geleden.
    ik heb er geen last van gehad. Zou het zo weer doen
    Het was fijn dat die vrouw meteen vertelde dat het dr goed uitzag. Maar van dokter kreeg ik later alles te horen. Kijkoperatie heb k ook gent gehad. Dat vond k wel pittig. Had heel opgeblazen buik toen en ben wel f thuis geweest
    succes x

4. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Lieverd hysteriscopie zo noem ik het hihi is niet te vergelijken met hsg hsg vond ik echt naar scope is alleen beetje naar gevoel als je baarmoeder passeren maar verder beetje krampjes maar neem lekker wat in Umc Utrecht zei hier niets over maar het zelf ook wat genomen. Sterkte wil je niet bang maken hoop dat je nooit geen ivf hoeft te doen dan zal je terugdenken doe mij maar liever de hysteriscopie 10 keer dan 3 X ivf xxxx xx

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarschijnlijk gaan ze ICSI adviseren maar dat gaan we dus niet doen. Ik kan het psychisch niet meer aan allemaal. Het idee van een punctie maakt me helemaal gek. Ik heb zoveel respect voor vrouwen die dat wel kunnen.

Narcose dus wel een optie misschien. Ik ga erover nadenken. Narcoses zijn ook niet al te best voor je en als het echt zo goed te doen is... Pfoe ik knijp 'm echt. Ondertussen ook voor de mogelijke uitslag... Maar dit is echt het laatste. Ik gooi me vol met Naproxen en oxazepam en dan moet het lukken.

6. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Lieverd die scope niet bang zijn en punctie s kunnen onder narcose in Düsseldorf doen ze dat altijd 2 hele lieve Nederlandse artsen broer eb zus dr Cuijpers dr Scholtes is wat minder.
    Punctie s 3 heb ik allemaal in nl gedaan hormonen zijn ook niet fijn en ik kwam behoorlijk aan maar goed mn Man was er en is er voor me xxx

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je angst, heb 3 puncties gehad en ook dat is (met de juiste pijnstillers) prima te doen!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb de hystero gehad en het is meegevallen! Ik had op aanraden van mijn huisarts best wel wat pillen op. De avond ervoor 500mg Naproxen en 10mg oxazepam. Dit heb ik 's ochtends weer genomen en 1 uur voor de behandeling nog een keer. Was dus aardig high hihi maar daardoor ook goed rustig en het heeft me echt door de dag heen geholpen.

De uitslag was trouwens goed, alles zag er normaal uit! Het was zo voorbij gelukkig.

9. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Wat fijn Nuage! Goed om te horen :)

10. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Fijn, Nuage!
    Nu ook hopen op een positieve MOAT uitslag zo meteen!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dank je! Ik weet niet zo goed wat ik hoop voor de MOAT. Als het niet aan het zaad ligt dan ligt het dus aan mij... En ICSI gaan we sowieso niet doen dus maakt het wel uit wat de uitslag is vraag ik me af. Maar ben wel heel erg benieuwd, ook naar mijn bloedonderzoeken hoor. Maar nu eerst as vrijdag uitslag van mijn uitstrijkje wat ook nog even tussendoor kwam. Heb dus donderdag voor de hystero nog een uitstrijkje gehad hihi maar ja ik had klachten en heb eerder pap3b gehad. Zekere voor het onzekere. En wel belangrijk om te weten voor we verder gaan.

Deel Deze Pagina