Hallo dames, Ik heb even een vraag. 9 januari ben ik met onze dochter op het cb geweest voor de eerste prikjes. Nu hebben ze een vermoeden van kma uitgesproken en ben op hun advies pepti gaan gebruiken. Nu gaat het aanzienlijk beter. Na overleg moeten we van de kinderarts volgende week weer proberen haar oude voeding te introduceren (friso comfort ivm reflux) om te kijken of dan de klachten in alle hevigheid weer terug komen. Wat ik me nu af vraag is het volgende: 1) hoeveel dagen moet je dit proberen 2) is het niet zo dat de comfort zwaarder valt dan de pepti en dat ze daarvan niet weer erg onrustig en kramperig wordt? Bedankt alvast voor de reacties!
Je doet neem ik aan bij de Pepti JBPM? Dan zou ik persoonlijk provoceren met hypoallergeen in combinatie met JBPM. Wel jammer dat je al zo snel moet provoceren. Wat verschilt dat toch per kinderarts! Geen hele fles geven hoor, gewoon beginnen met 10 cc.
Bedankt voor je reactie! Ik doe inderdaad JBPM door de pepti. Het zou zonde zijn als ik voor een paar keer een pak HA zou moeten kopen. Maakt dat zoveel verschil met de friso comfort dan (waar al JBPM in zit)?
Pak maar gewoon comfort, HA zou een vertekend beeld kunnen geven. Bij onze 1e provoceerde ik op een dag dat man thuis was zonder dit te zeggen. Daardoor bevesigde het dubbel; hij vroeg waarom huilt ze nou zoveel vandaag?? Ik voegde elke voeding 1 schepje extra comfort toe aan de pepti, na 3 flessen hadden we resultaat. Ik keek zelf op elk jammertje en scheetje en doordat mn man het niet wist keek hij objectief.
Je bent dus niet in een keer een fles comfort gaan geven? Steeds een schepje pepti vervangen door comfort?
Wel erg snel om te provoceren, meestal doe je dat na minstens anderhalve maand. Maar ij elk geval als je wilt provoceren, pak dan de oude voeding, niet iets anders en ga niet mengen, dat vertekent het beeld. En hou er rekening mee dat je sommige effecten van provocatie pas na een week kunt merken! Was dit op advies van een CB-arts of een echte kinderarts?
Ik twijfel zelf ook. De klachten namen wel toe op de comfort. Nu met deze voeding zijn alle klachten verdwenen en hebben een heel blij meisje gekregen. Wel heeft ze nog steeds dunne ontlasting.
Het heet niet voor niks eliminatie-provocatie test. Dus eerst de eliminatie-fase wat zo 3 weken kan duren omdat je pas dan echt kunt zien of alle klachten verdwenen zijn. (afgezien van eczeem, dat blijft langer bestaan). Bij ons dus 3wk geelimineerd. En ja, ook na 3 dg al duidelijk verschil!! Dus die KA doet iets wat íe zelf bedacht heeft. En nu al provoceren?!?!?! Inderdaad geen hele fles hoor, gewoon beginnen met 10cc.
Ik vind het dus vervelend dat het cb dit advies gaf en dat, naar mijn mening, de kinderarts hier dus niet achter staat. Daarom vermoed ik dat snelle provoceren.
Nu de laatste fles gedronken en t lijkt wel of we nu al aan t provoceren zijn. Klachten zijn weer net zo als voor de pepti, pfffff........ Waf kan je het er druk mer hebben!
Ben je dus al begonnen met provoceren, ik snap hem niet helemaal. Enne, als de kleine nu al reageert dan weet je toch al genoeg?
Nee, moeten woe provoceren. Maar nu op de pepti zelfde klachten met en na het drinken van de fles als voor gebruik van pepti.
Dan lijkt het erop dat de Pepti niet goed genoeg voor haar is en ze wellicht aan de Nutramigen of Neocate moet. Ik lees nl. net pas goed dat je nog maar 10 dagen bezig bent met de Pepti? Zou heel goed kunnen dan.
Dunne ontlasting is normaal bij dieetvoeding! Jammer dat je dochter nu weer last heeft. Ik zou als leek dan toch gaan denken richting zwaardere dieetvoeding, vooral omdat het 10 dagen zo goed ging. Kan me voorstellen dat je dan inderdaad wat eerder wilt provoceren, zodat je de arts jouw bevindingen sneller kunt geven en je dochter sneller weer lekker in haar vel komt te zitten!
Zo sneu hé. Maar hier hadden we hetzelfde. Alleen wij zijn toen gestart met friso pep (vergelijkbaar met pepti), alles goed. Na 1,5 week kwamen de klachten weer terug. Zwaardere voeding tegen koemelkallergie gekregen en we hadden ons vrolijke mannetje weer terug. En met provoceren, hier pas volgende maand, de 18e. Dus 1,5 maand nadat het goed is gegaan met de voeding. Dan pas de test. Alleen hier krijgt hij dat in het ziekenhuis. Dus hoef ik niet thuis ermee aan de slag.