Mijn zoontje is 2 weken geleden in aanraking geweest met een kindje met waterpokken. De incubatie tijd is 2 wk dus ik zit te wachten totdat hij het krijgt. Nou heb ik vlekjes ontdekt op zijn buik die wel erg op waterpokjes lijken alleen heeft hij verder helemaal nergens last van. Geen koorts ofzo en de plekjes zitten alleen op zijn buik. Kan dat?? Ik dacht dat kindjes altijd erg ziek zouden zijn van de waterpokken. Iemand ervaring??
Hier zijn ze er niet ziek van geweest. Vooral op de buik en geslachtsdelen pokken...verder op het hoofd een paar.
Je kindje hoeft het niet te krijgen hoor! Dat als eerste, dochter had net voor onze vakantie ook een vriendinnetje met de waterpokken. Wij vreesden het ergste, maar ze kreeg ze gelukkig niet. Je kunt de waterpokken in allerlei graduaties krijgen. Ze kunnen helemaal onderzitten en nergens last van hebben of bijna geen pokken en hartstikke ziek. Kun je niets van zeggen. Als het waterpokken zijn moeten er rode vlekjes zijn tegelijk met met de pokjes. Dat is het kenmerk van de waterpokken, alle stadia tegelijk komen voor. Je kind is overigens zelf weer besmettelijk totdat alle pokjes zijn ingedroogd.