Ontzettend geschrokken gisteren: brandlucht

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gisteren toen het eten op het vuur stond kwam er ineens een gigantsiche brandlucht uit de keuken / bijkeuken.
    Ik dacht eerst het eten maar dat zag er goed uit, vlees stond al laag. Mijn man en ik stormde naar de bijkeuken want daar stonden mijn wasmachine en droger te draaien. Precies bij de tussendeur werd het nog erger!
    Gauw alles uitgezet en mijn man heeft alle elektra gecontroleerd. Daar leek niks aan de hand (hij is elektricien).
    We hadden geen flauw idee waar het vandaan kwam. Toch de pitten ook maar uit gezet. Bij het afgieten van de groente kwam ik erachter wat het was:
    Het handvat van de pan had zo goed als in de fik gestaan!!

Gelukkig natuurlijk, liever dat dan wat anders maar wat duren die minuten zoekend naar een brand lang zeg!

We gaan bijna verhuizen...denk dat er ook maar een nieuw pannensetje moet komen :$

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gelukkig maar dat het niets ernstigs was meid, zo heb ik een keer de gaspit aan laten staan onder een lege pan :(
    Heel het huis stond blauw.. kregen zere ogen, we werden moe, dus ik liep naar de keuken om wat te drinken te pakken en een raampje open te zetten, blauwe rook uit de pan pff bah bah waren gelukkig ook op tijd.
    Pannensetje haha ach ze hoeven niet zo duur te zijn :)
    Had er eentje van de hema, onder de 50 euro, werkte prima :D

Veel plezier en succes alvast met verhuizen!!

3. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Gelukkig dat het de pan was en niet de wasmachine en/of de droger!
    Of dat je wel wat ruikt en je niets kunt vinden. Dat hebben wij een keer gehad; heel vervelend.

Succes met het uitzoeken van je nieuwe pannenset! (en met verhuizen ;))

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jeetje! ik zou me ook rotschrikken!:(

Heb je van die soort pannen met een harde zwarte laag onder aan de handvaten?
    Ik had het namelijk ook een keer! ff die wat verder van het vuur afzetten!;)

Succes met de verhuizing!:D

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

oooooooooooooooh jeetje, wat schrikken he, wij hebben dat een keer met de oven gehad, had ik ook een pan in laten staan, zon bakpan met plastic handvat. was ook heeeeeeeeeelemaaal gesmolten, echt pikzwarte rook kwam er uit en stinken!

je denkt meteen dat er ergens brand is.......

gelukkig niks ergs aan de hand!!!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zo herkenbaar zeg. Gelukkig was het alleen dat. Je wordt toch gek als je niets kan vinden.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo wat schrikken ofniet! misschien een stalen pannenset kopen? wij hebben die bij de ikea weg voor 49 euro...! kan je niks meer in de fik vliegen onder het koken haha... heb het namelijk ook eens gehad...

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Dat is schrikken, maar gelukkig was het maar het pannetje en niet de droger of wasmachine.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Inderdaad schrikken zeg....jak! Ben ook benieuwd of het een pan met zo'n zwart handvat was. Die kunnen hier namelijk ook erg heet worden....

* kwebbel gaat ook maar eens op zoek naar een nieuw pannenset *

10. upc

upc Niet meer actief

Jee, dat is schrikken.
    Wij hebebn het ook gehad en ik heb nu pannen met metalen handvaten! ideaal

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Getver, dan schrik je je idd dood! Dan haal je je direct van alles in je hoofd. Brr.
    Gelukkis was het 'maar' een pannetje. En ach, shoppen voor het nieuwe huis is ook niet geheel vervelend toch?:D

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, het is zo'n pannenset met zwart onder de handvatten.
    Ik heb die set al wel euh...(ff rekenen) 9 jaar!
    We hebben wel eens eerder gehad dat ie het wat heet had gekregen maar nog nooit zo'n sterke brandlucht!

We snapte echt een paar minuten niet waar het vandaan kwam...dan sta je gek te kijken in keuken / bijkeuken hoor!

Ikea is wel een goede tip om te gaan kijken voor nieuwe pannen (de pan doet het wel nog prima hoor!). I love Ikea :D

Je ruikt het nu overigens nog een beetje in de keuken terwijl de deur naar buiten al de hele dag open staat!

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pff wat schrikken zeg

ik had dat laatst ook net voor het koken brak de handvat van de wokpan af dus ik et een oven handschoen de pan vas houden tijdens het wokken want de pan gleed anders steeds over de pitten
    dacht wat ruik ik toch stond mjin oven handschoen in de fik:)

14. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ow wat schrikken bah

Deel Deze Pagina