iek stinkende frituur

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Heb vanmiddag een frituur gekocht van princess.

dus ik ff een kroketje frituren dacht ik..

ff het vet erin en warm laten maken..begon dat ding ineens te stinken een hele vieze geur.

iemand ervaring mee?

heb m gelijk maar uit gedaan wat een ondraagelijke stank (plastic ofzo?)

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat is de nieuwigheid. Heb ik met alles eigenlijk (net verhuisd en alles opnieuw gekocht) begint nu niet meer te stinken. Ik had in het begin zette ik de frituur zonder deksel op zijn heetst even buiten in de tuin met een verlengsnoertje. Kan het even luchten hihi

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als je hem dus net nieuw hebt, heb je hem dan wel vóór gebruik even schoongemaakt? Moet je dan niet water erin koken? En dat dan leeggooien en dan vet erin laten smelten?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sowieso inderdaad even schoonmaken. is wel zo fris met al het stof uit de fabriek en doos. verder zou het wel de nieuwigheid zijn. mijn nieuwe stofzuiger meurde ook de eerste paar keer. en verder wil ik niet vervelend zijn maar wel mededelen:
    ik heb in een witgoed zaak gewerkt en wij kregen onnoemelijk veel klachten over princess altijd. weet niet welk type je hebt. maar de rvs en de gewoon wit met blauwe plastice was altijd gezeik! ( allebei rond de dertig euro zijn die)

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    er stond niks op van dat het schoon moest worden gemaakt van te voren, dus nee heb ik niet gedaan, wel ff snel een doekje maar niet water erin enzo

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja en als je blokken vet hebt: noooooit op het element laten smelten maar altijd eerst in een pannetje anders is ie gelijk vaak kapot!

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ja klopt plurkie die heb ik was 25 euro in reclame

wat voor klachten kregen jullie dan?

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    is dat zo plurkie? stond niks van in de bijsluiter, maar hij doet het nog wel maar vind het zo stinken juk!

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat ie niet meer warm werd kwam het meeste voor een tip: aan de achterkant zit een knopje. als je dit met een pen indrukt wil dit nog weleens helpen

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja blokken vet moet je altijd eerst in een pannetje smelten:)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

blokken vet ? bestaat dat nog ? ...

miss ligt het wel aan je vet ?
    Of had je hem idd even moeten schoonmaken ...

waarom bel je de winkel niet ? miss weten hun wat het kan zijn ..

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hoor blokken vet bestaan nog hoor! liggen gewoon bij het vloeibare.

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    alle spullen die je nieuw koopt even schoonmaken, ze hebben namelijk een chemisch goedje over hun heen zitten zodat ze in de winkel geen stof aantrekken.

plus iedereen heeft er met zijn vingers aangezeten :p

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wist ook niet dat er nog mensen waren die blokken vet gebruikte!

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Waarom zou je geen blokken gebruiken? Als je dat vet nou lekker vindt :) Niks mis mee met blokken hoor.

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hmm, nou dan heb ik blijkbaar geluk gehad met mijn frituur van Princess... Die van mij doet het alweer 5 jaar prima!

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Omdat vloeibaar bakken toch net iest 'gezonder' is dan blokken vet, die bevatten meer cholestorol geloof ik;)

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Omdat dat idd gezonder is ( vloeibaar )

maar verder buiten dat is er niets mis mee, ik vroeg me alleen af of het nog bestond hahaha :D

19. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben ook een princess en wat een ongeloofelijk ***ding!!
    Wij moeten altijd iets onder de achterkant leggen zodat de friture aanblijft....moelijk uit te leggen maar we moeten dus de spiralen die gaan gloeien ondersteunen want laat ik m zo gaat ie niet aan!!!

Nee het is een rotfriteuse....

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben ook een frituur van Princess en onlangs vonden wij het bonnetje terug.
    Tot onze schrik hebben wij het ding al 7 jaar terwijl het helemaal niet zo lang voelt.

Maar als je een nieuwe frituur aanschaft is het aan te raden het ding eerst met water te vullen en aan te zetten.

ten eerste maak je het ding op die manier schoon
    ten tweede stel dat die het niet doet hoef je het alleen maar af te drogen en terug te brengen ipv het vet er proberen af te krijgen.

Als je dan gaat frituren doe je olie of vet (naar eigen keuze ;)) erin en dan pel je even een ui en snijdt je die door het midden.
    Mik deze in de frituur en laat het even lekker frituren, dit gaat eventuele stank tegen (tenminste zo deden ze het in de patatzaak waar ik gewerkt heb).

Groetje sAnita

Deel Deze Pagina