Peuter 26mnd eet heel slecht.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Mams136, Jun 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi,

Mijn zoontje van 26 maand eet de laatste tijd erg slecht.
    Boterhammen wil hij wel, maar het enige dat hij erop lust is chocopasta en leverworst. En dat hele dagen eten gaat hem vervelen en dan weigert hij dus brood.
    Met avondeten is het zo mogelijk nog erger.
    Hij eet alleen lasagne, gebakken aardappels (schijfjes en balletjes) en een stukje vlees.
    Verder weigert hij alles! Terwijl hij echt een makkelijke eter was.

Met name groente doet hij erg moeilijk over, dat krijg ik er gewoon niet in!Heb verstoppen geprobeerd, dus pasta's met saus en fijngemalen groente, maar ook dat weigert hij nu te eten.
    Dus geef ik hem nu maar zakjes knijpfruit(met groente van zonnatura) zodat hij toch iets binnen krijgt.

Is hier wat tegen te doen??
    Is het iets leeftijdsgebonden??
    Ik word er ondertussen een beetje simpel van zeg maar...
    Eten wil hij niet, maar hij heeft wel honger en zeurt dus elk wakker uurtje om wat te eten...Alles wat ik hem voorhou is : NEE!!
    En dan mag hij dus ook geen snoepje meer want ik wil dat die honger blijft, en word meneer nog kwader.

Wat kan ik hem geven zodat hij iig de benodigde voedingsstoffen binnen krijgt??

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zeer herkenbaar, hier precies zo 1! van (maart 2008)
    Boterhammen wil wel maar warm eten... ho maar.. echt bijna niks.
    Het is echt de leeftijd denk ik.. maar zeer frustrerend!

Gelukkig eet hij wel goed zijn fruit en geef ik hem extra vitamientjes (van davitamon voor peuters)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ok dan kan ik dat nog eens overwegen te geven.
    Hij krijgt nu wel weer 1 fles peutergroeimelk zodat hij toch nog iets aan bouwstoffen binnen krijgt.
    Maar vind het wel moeilijk dat hij weigert te eten...Ik wil geen strijd aan tafel.

Share This Page