Hoi dames, Ca 9 weken geleden bevallen via spoed sectio. Niet heel veel gevloeid en na zo'n 6 weken bijna niets meer. Toen werd ik een week daarna, 7 weken na de KS, ongesteld. En nu, 9 weken na de KS, vloei ik nog steeds een klein beetje. Niet meer zoveel als toen ik ongesteld was en hoef er amper een inlegkruisje voor te gebruiken maar vind het toch vreemd! Kan dit? Zou ik even moeten bellen? En wie bel je in zo'n geval? De verloskundige of huisarts of gynaecoloog? Aangezien het al 9 weken geleden is weet ik niet zo goed bij wie ik nu moet zijn want eigenlijk is de zorg van mijn gyn al afgerond en volgens mij is de verloskundige ook maar voor een bepaalde periode? En voelden jullie tijdens het kolven (ik kolf fulltime) ook nog de baarmoeder samentrekken/lichte pijn? Heb namelijk het idee dat dat met het bloedverlies te maken kan hebben.
Als het goed is heb je bij je gyn een nacontrole gehad, ik zou daar weer even een afspraak mee maken. Dit hoort immers nog bij de nasleep van je keizersnede! Ik had ook geen lichte pijn meer bij mijn baarmoeder met 9 weken en deed al volop buikspieroefeningen. Een trekkend gevoel kan wel, dat zijn je littekens met nieuw weefsel, dat ligt maar net aan de houding die je dan met kolven aanneemt.
Verloskundigen is ook tot zes weken na de bevalling. Je kunt ze misschien nog wel bellen om te vragen waar je nu moet zijn. Gynaecoloog zal nu verzekeringstechnisch gezien waarschijnlijk weer via de huisarts moeten.
Ik heb ook ruim 9 weken gevloeid na mijn keizersnede. Als je het niet vertrouwd zou ik even naar de gyn gaan!
Hier nu 5 weken na de ks. Het vloeien was bijna gestopt, en nu sinds een week weer meer bloedverlies, ook helder rood. Ben 2 weken geleden aan de pil begonnen. Nacontrole gisteren al gehad. Gyn denkt dat mijn cyclus vanzelf alweer op gang is gekomen en ik nu dus een doorbraak bloeding heb.... even afwachten dus. Zit er niet op te wachten om na 9 wkn nog te vloeien