Hoi hoi, even een vraag over nexium, hoeveel geven jullie je kindje en hoe? Ik was gestart met 2 keer 10 mg en zit nu op 10 mg. Ik deed het altijd in een flesje met 10 cc water en daarna nog pap erbij. Nu merk ik dat er behoorlijk wat achter blijft. Sinds deze week is het verlaagd en moet ik dus een zakje van 10 mg opdelen in twee keer per dag 5 mg, dit moet dus op gevoel want ik zou het anders niet weten hoe ik het juist moet verdelen wellicht hebben jullie hierover wel tips voor me.
Wij gaven de Nexium d.m.v. een spuitje. Bij 5 mg deden we 3 cc water. Op een gegeven moment mochten wij ook halveren. We verdeelden het zakje dan altijd over 2 medicijnbekertjes van de apotheek. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel! Succes!
Oke en de medicijn bekertjes daar kon je dus precies in afmeten of moest dit ook op gevoel? En met pap is dus niet handig begrijp ik?
Ik geef nu 2 keer 10 mg maar eerst kreeg hij ook 2 keer 5 mg. verdelen deed ik als volgt: 2 kleine papiertjes 1 keer vouwen. Dan verdeelde ik de nexium over de twee papiertjes en door de vouw in het midden kon ik gemakkelijk in twee verschillende potjes van de apotheek verdelen. Geven doe ik met een medicijnflesje van nuby. Daar kun je van 2,5 ml tot 15 ml in aflezen. doe er nu 15 ml in (vroeger 7,5), nexium toevoegen en schudden. Drinkt hij zo op. Met een spuit was hier geen succes.
Vince kreeg 11 mg per dag. Nu zijn ze een paar dagen gestopt om te observeren hoe het gaat en ik denk niet dat hij het nog nodig heeft. Het helpt weinig omdat zijn voeding zo dun is. Hij blijft hierdoor enorm opgeven. Ik denk dat ze eerst alleen het indikken gaan proberen. Ik gebruikte trouwens gewoon 2 zakjes. sochtends 20cc water en dan 1 zakje erin. Hij had 7mg nodig dus 14cc. Rest weggooien. Savonds weer 20cc water en zakje erin. 4mg nodig dus 8cc. Ik gaf het met de L speen van difrax. Daar spoot ik de nexium in vanuit het spuitje en Vince kon het makkelijk opdrinken zo.
Mijn zoontje krijgt het 2x per dag. Mij is het als volgt verteld om klaar te maken; 1 zakje van 10mg in 15ml water oplossen. Dan de helft eruit halen en weggooien en de rest geven, dmv een spuitje. Ik gebruik dus 2 zakjes per dag en gooi gewoon wat weg, hoewel ik het weggooien pas na het geven doe. Voor alle zekerheid... Dat spuitje vond ik niets, dus nu laat ik het restant in het maatbekertje (van de apotheek gekregen) zitten en geef dat met een lepeltje. De eerste paar keer trok hij bij de eerste hap een vies gezicht, maar nu doet hij zijn mond al open. Mijn zoon was ongeveer 3 maanden toen ik met nexium begon, afbouwen lukt nog niet.